Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Beste e-løsning for regnskap?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-17, 12:23   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 21:52.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 13:08   #2
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beste e-løsning for regnskap?

Bruker korpset Styreweb? Tror vårt korps brukte det også til utfakturering og økonomioppfølging.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 13:18   #3
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beste e-løsning for regnskap?

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Bruker korpset Styreweb? Tror vårt korps brukte det også til utfakturering og økonomioppfølging.

Dette bruker vårt korps. Jeg kjenner ikke til det annet enn som fakturamottager foreløpig, men det virker som det går sømløst for seg.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 15:18   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste e-løsning for regnskap?

Jeg fører regnskap for bedriften jeg eier sammen med fire andre. Dette er et aksjeselskap med seks ansatte. Vi bruker Visma eaccounting. Jeg er sånn omtrentlig fornøyd. Det fungerer stort sett bra, men jeg opplever ofte at sider henger og at det er en del feilmeldinger. Noe kan sikkert tilskrives tregt nett hos meg, men ikke alt. Vi betaler vel 100-150 pr mnd, men det er med diverse tilleggsmoduler for blant annet lønn. Lettfattelig og greit program til vårt bruk.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 15:49   #5
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beste e-løsning for regnskap?

Vårt korps har nå valgt å ha en ekstern regnskapsfører, sånn at kasserer ikke trenger å føre regnskapet lenger. Det koster litt mer, tror vi betaler ca 8000 kr i året, men det gjør jobben som kasserer litt mer overkommelig. Vi valgte den løsningen i fjor, da vi ikke fikk noen til å ta kassererjobben i det hele tatt.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 16:27   #6
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beste e-løsning for regnskap?

Visma e-accounting burde holde til deres bruk. Jeg bruker det til nettbutikken og synes det er greit nok. Det fungerer godt teknisk, lite problemer med nedetid o.l.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 16:44   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste e-løsning for regnskap?

Jeg er kasserer i et korps, men vi betaler ikke ut lønn. Dere har kanskje instruktører som betales, da blir det vel straks mer å gjøre.

Vi har tilgang til styreweb og regnskapsføringen der, men har likevel valgt å gjøre dette i Excel. Jeg hadde nok ikke klart det uten å ha den tidligere kassereren å spørre til råds. Ingen av oss har orket å sette oss inn i styreweb-opplegget. Hva har den tidligere kassereren brukt?

Nå har jeg nettopp ferdigstilt 2016-regnskapet, det er 150 bilag. Bilagsføring er bare gøy.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 16:52   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste e-løsning for regnskap?

Du kan også sjekke ut fiken.no

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 16:53   #9
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beste e-løsning for regnskap?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Nå har jeg jo vært dum nok til å si ja, så da må jeg nesten ta jobben under de forutsetningene som lå til grunn. Men jeg skal absolutt lufte idèen, jeg ser jo at dette er vanvittig mye arbeid. I tillegg til sånn omtrent to millioner dugnadstimer årlig. Takke meg til tennis og private gitartimer.

Ja, det er absolutt verdt å nevne. Hva gjorde forrige regnskapsfører da? Du må jo få en form for opplæring?

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 01:21   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beste e-løsning for regnskap?

Vår regnskapsfører er korpsmann selv. Og tar det som en jobb, absolutt, men ut fra interesse. Han tar seg av alt med kontigent, og betaler regninger og lønn på bakgrunn av timelister og regninger fra økonomiansvarlig. Så økonomiansvarlig er et bindeledd mellom korpset og regnskapsfører, sitter i styret, samt sørger for vekslepenger og å sette inn penger ifm arrangementer. Vi er et mye mindre korps enn dere, ca halvparten musikanter, og dette ble bestemt da vi ikke lenger hadde en regnskapsfører blant foreldrene lenger. En løsning vi er storfornøyde med.

(Allikevel mangler vi fremdeles en økonomiansvarlig, så ikke engang den forenklingen har hjulpet.)

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no