Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeg fryser i hjel

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-16, 13:24   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fryser i hjel

Jeg fryser sånn om dagen. Det vil si først og fremst på morgenen og når jeg må ut av huset (til og fra jobb). Det gjør det vanskelig å komme meg ut for å trene for jeg holder ikke ut tanken på å sette meg i en kald bil og kjøre til treningssenteret (langt mindre å trene ute). Jeg må derfor sørge for å kle meg sånn at jeg ikke blir kald i overgangene.

Noen som har gode tips til tynn ullstilongs man kan ha på under klassisk jobbukse? Jeg snakker om å holde meg varm uten at det blir for varmt og klumpete når jeg er inne på jobb.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 13:27   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Jeg har gitt opp strømpis under bukse, jeg syns det er utrolig ubehagelig. Så jeg går i skjørt, ullstrømpebukse, ullmamelukker og ullleggvarmere. Og vrenger av alt unntatt strømpebuksa på jobb.

Om du absolutt vil ha noe under buksa så har jeg et tynt sett fra ullvang som sikkert kan funke, og siden jeg har sett mye på disse ull/silke-sakene i det siste så jeg det samme fra Calida, Vera & William og Iris.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 13:46   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Jeg bruker heller ikke bukser, men disse dagene har jeg knelang ullkjole, tykk strømpebukse, ensfarget ullstillongs (og gjerne også mamelukker utenpå der igjen - jeg sykler ). Med støvletter nesten opp til knærne og dunkåpe nesten ned til knærne kan jeg med hånda på hjertet si at jeg ikke fryser i de 17 minusgradene vi har hatt de siste dagene.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 13:51   #4
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Kan du trekke på en foret utebukse over vanlig bukse når du er på tur til jobb?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 14:08   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Takk for tips! Flere jeg kan teste ut ser jeg. Strømpebukse under bukse er utrolig ubehagelig ja!

Misunnelig på deg som ikke fryser i minus 17 Bluen.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 14:14   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har gitt opp strømpis under bukse, jeg syns det er utrolig ubehagelig. Så jeg går i skjørt, ullstrømpebukse, ullmamelukker og ullleggvarmere. Og vrenger av alt unntatt strømpebuksa på jobb.

Om du absolutt vil ha noe under buksa så har jeg et tynt sett fra ullvang som sikkert kan funke, og siden jeg har sett mye på disse ull/silke-sakene i det siste så jeg det samme fra Calida, Vera & William og Iris.

Jeg kjører enten samme opplegg som Tally, med ullstrømpis og ulleggvarmere (noe som ikke er et estetisk høydepunkt, strengt tatt), eller så har jeg ullstrømpis og GoreTex-bukse, ullundertøy, ullmellomlagsjakke og dunjakke (eller skalljakke, avhengig av temp) ++, og så skifter jeg til kjole på jobb.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 14:27   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Misunnelig på deg som ikke fryser i minus 17 Bluen.

Jo, men jeg er egentlig en frysepinn, jeg også. Lag på lag med ull funker likevel, altså, og å være i bevegelse med ryggsekk og kaving. Det hadde nok vært verre å sitte inne i en iskald bil.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 14:35   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Det er viktig å tenke helhetlig. Har du på deg nok på hodet og hendene og varme nok sko? Jeg bruker boblekåpe, som går til midt på låret, høye, ullforede støvletter, tynn ullue og tykke votter i kulda. Da trenger jeg ikke strømpebukse under bukse. Har jeg skjørt bruker jeg tykke "leggvarmere" som kan dras langt opp på låret.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 15:19   #9
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Heldig dere som har minus 17, 26 her I dag.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 15:27   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Jeg har kjöpt en lös kashmir tights som er mye varmere aa ha paa seg enn vanlig bukse, men mulig det blir for uformelt for jobben din. Under den har jeg ullundertöy fra Pierre Robert. Holder for meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 15:46   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Jeg kjører på med uteklær og skifter når jeg kommer på jobb. På kontoret mitt blir det ulevelig med radiator på full guffe og mange lag ull, da ville jeg svettet i hjel.

Jeg strikket en gang leggvarmere selv, de går veldig langt opp, ser nesten ut som en ullbukse under kjoler/kåper. Bruker også ensfarget ullstilongs når jeg har kjole. Nå for tiden bruker jeg omtrent aldri kjole, så jeg bør dra på meg en overtrekksbukse (skibuksa) for å ikke få for kalde knær.

Andre tips:
Veldig varme vintersko og skifte til småsko på jobb.
Skikkelig varme og vindtette votter er helt gull.
Tjukk og god lue.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 17:25   #12
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Jeg synes strømpebukse under bukse er helt fint. Ulltrøye, ulljakke eller tykk fleece, høye og varme støvler, ullsokker, tykk lue, ullvotter, dunjakke ned til midt på låret og skjerf. Stort sett god og varm!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 17:32   #13
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

-23 her nå. Jeg drar en foret utebukse på når jeg drar til og fra alt.
Ellers holde pulspunktene varme; lue, tykt skjerf, ullsokker/ullstrømpebukse og ullvotter.
It's too cold to be cool.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 18:51   #14
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Masse gode tips! Jeg har forresten alltid ullsokker på meg i høst-/vinterhalvåret.

Skjønner at jeg må ofre sveisen og ta på lue.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 18:55   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

God lue og ullvotter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 19:08   #16
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Strikk deg pulsvarmere til ankelen - tips jeg fikk fra en 85-årig gardskjærring. Regner med at hun vet hva hun snakker om.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 19:49   #17
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Noe på hodet er helt nødvendig hvis du fryser! Varmetapet som skjer via hodet er enormt!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 19:54   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Noe på hodet er helt nødvendig hvis du fryser! Varmetapet som skjer via hodet er enormt!

Det er en myte.

http://www.theguardian.com/science/2...humanbehaviour

http://www.bbc.com/future/story/2013...from-your-head

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 19:58   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Jeg går med skibukse og mukluks under der. Det hjelper veldig. Orker ikke lomgs under buksa inne. Må også alltid ha hette på, for å unngå å få kulden i nakken.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 20:17   #20
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg fryser ihjel

Det er ikke fullt så kaldt her vest, men kaldt nok om dagen. Jeg vet at det dreier seg om en kort periode og har kapitulert til den varmeste jakka, sånn varm og litt stygg vindtett lue med skjerm i tillegg til votter og varme sko. Dersom det er varmt nok inne ville jeg satset på utebukse som kan brukestil utetransport.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no