Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-16, 00:06   #21
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Har mikrofiberkluter på bad, vaskerom og kjøkken. Tørr- og våtmopp. Støvsuger (men ønsker meg robotstøvsuger!), magiske svamper og et par ulike vaskemidler.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 10:33   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Før hadde jeg en tobeint, selvgående sak som gjorde rent, det kalles mann.

Ja, en sånn har jeg også, som opererer støvsugeren, blant annet. Flink til å rydde kjøkken også. Praktisk innretning!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 10:43   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

En støvsuger i hver etasje, Jif universalspray, kluter og klorspray på begge toalett/bad, flere kluter lett tilgjengelig i en kurv på kjøkkenet, mopp og gulvspray stående i etasjen der de bør brukes mest.

Vinduer har vi ikke noe fancy greier for, eller noen gode rutiner på, og de sortaktige gulvflisene i gangen får jeg ikke rene selv om jeg sitter på gulvet og skurer som Askepott.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 23-02-16 kl 10:49.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 10:45   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

En støvsuger i hver etasje, Jif universalspray, kluter og klorspray på begge toalett/bad, flere kluter lett tilgjengelig i en kurv på kjøkkenet, mopp og gulvspray stående i etasjen der de bør brukes mest.

Vinduer har vi ikke noe fancy greier for, eller noen gode rutiner på, og gulvflisene i gangen får jeg ikke rene selv om jeg sitter på gulvet og skurer som Askepott.

Fliser

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 10:46   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Kanskje sjokolade eller vinglass strategisk plassert kan gjøre vaskingen gøyere. Eventuelt så tar det bare enda lengre tid.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 10:50   #26
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Ingenting fancy her. God støtte til Jif her også. Har Jif mopp og Jif vindusvaskebøtte + støvsuger og mikrokluter. Bruker Jif baderom og Jif sin til speil og metallflater. Grønnsåpe og dorens.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 13:11   #27
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

En støvsuger i hver etasje, ...

Genialt! At jeg ikke har tenkt på det. Den hersens tunge og unhånterlige støvsugeren er alltid feil sted. :bor på tre etasjer:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 13:39   #28
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Jeg har kapitulert og undertrykket min egentlig svært aktive indre miljøverner og gått til innkjøp av engangsmopper.
Og det blir ikke morsommere å vaske, men det er raskere å finne fram og rydde opp etter på.
Det hjelper litt. Tror jeg.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 14:03   #29
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Før hadde jeg en tobeint, selvgående sak som gjorde rent, det kalles mann.

Tror jeg har nogen lunde samme modell, og den virker overhode ikke til rengjøring. Den modellen jeg har lager bare mat. Pussig.

Selv er jeg så gammeldags at jeg bruker langkost og skurefille, og det funker veldig fint, når det blir bruk vel og merke.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 14:51   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.835
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

De derre Jif-reklamene hvor folk kommer løpende for å vaske og later som de synes det er gøy (), er bare jug.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 15:07   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

De derre Jif-reklamene hvor folk kommer løpende for å vaske og later som de synes det er gøy (), er bare jug.

Jepp

Jeg brukte sånn jif støvmagnet og jif engang våtmopp med grønnsåpe i helga i forbindelse med gårsdagens femårsdag i huset. Vel, sistnenvte mopp fikk kommentaren "mamma, det lukter så godt her" fra eldstemann, men sånn ellers var det ikke gøy nei

utstyr i hus er altså jif mopper, våtmopper av microfiber, engangs våtmopp og engangs tørrmopp. Diverse støvkluter både microfiber og andre samt sånn "støvmopp" til å svinse rundt med (som ikke er så gøy det heller, nei)

Moppespray, grønnsåpespray, klorinspray (og klorin engangsservietter, kombinert med engangshansker = omgangssykerengjøringskit) og glassspray og sånn karscher vindusvasker og vel sikkert et jif vindusvaskesystem i bøtte med nal (ødelagt) og noe stæsj.

Uten at det er nevneverdig mer gøy av den grunn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 15:10   #32
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

De derre Jif-reklamene hvor folk kommer løpende for å vaske og later som de synes det er gøy (), er bare jug.

Det er vel knapt eit einaste møbel i den stova som blir vaska i reklamen, og det gjer det sjølvsagt veldig mykje enklare. Så kanskje løysinga er å hive ut alle møblane?

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 15:16   #33
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Takk for svar! Skuffende at de fleste avkrefter det med at utsyret hjelper på.

Jeg gir likevel ikke helt opp ...

-Hva slags klut, kost ... ? funker best for støvtørking?
-Hva funker best for å raskt bli kvitt alle hybelkaninene som på mystisk vis er der, selv om man har støvsugd og vasket golvet nylig?

Konkrete tips ønskes!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 17:46   #34
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Før hadde jeg en tobeint, selvgående sak som gjorde rent, det kalles mann.

Kom defekt i hus.
Skulle reklamert for lenge siden.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 19:25   #35
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

De derre Jif-reklamene hvor folk kommer løpende for å vaske og later som de synes det er gøy (), er bare jug.


Selv får jeg kjempelyst til å vaske hus og shine skikkelig når jeg ser de reklamene, men lysten holder bare til jeg får tenkt meg om en gang til.
Her brukes våtmopp, grønnsåpe, klor og salmiakk stortsett. Jeg synes alle vaskemidler stortsett lukter høgg og gjør lysten til å vaske enda mindre.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 19:47   #36
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Jeg bruker to unge, dyktige damer fra CityMaid til vask hver andre uke og en vidunderlig, selvgående sak som jeg disponerer daglig (mann) til rydding. Begge deler fungerer veldig bra, og da bruker jeg i hovedsak en Siemens vaskemaskin, tørketrommel og tørkeskap til resten. Faktisk har jeg også en relativt velfungerende innredning av typen Datter, 13 år, som begynner å virke tilfredsstillende til badevask, sengetøyskift og støvsuging også. Det var litt jobb å trene henne, men nå begynner det å bli bryet verdt.

Jeg er så flink til å administrere husarbeid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 20:06   #37
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Sånn Jif støvkost funker utmerket for å få fireåringen min til å tørke støv, i hvert fall.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 20:28   #38
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Sånn Jif støvkost funker utmerket for å få fireåringen min til å tørke støv, i hvert fall.

Nå vet jeg hva mine kommende fireåringer skal få til bursdagen sin!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 20:48   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Nå vet jeg hva mine kommende fireåringer skal få til bursdagen sin!

De hadde jo sikkert blitt superbegeistret for det da. Veldig mange unger elsker jo "voksenting" og syns oppvask, støvsuging og slikt er superstas (så lenge det er lek og ikke plikt, selvsagt).

Min yngste fikk fremovervendt bilstol til fireårsdagen sin ("Sånn stor stol som Storesøster har!!! "), og det var uten sammenligning den mest populære gaven det året. Vi fikk jo ikke lov til å sette den i bilen på over en uke, siden hun insisterte på å sitte i den i stua absolutt hele tiden hun var hjemme.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 20:51   #40
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags rengjøringsutstyr brukes hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De hadde jo sikkert blitt superbegeistret for det da. Veldig mange unger elsker jo "voksenting" og syns oppvask, støvsuging og slikt er superstas (så lenge det er lek og ikke plikt, selvsagt).

Min yngste fikk fremovervendt bilstol til fireårsdagen sin ("Sånn stor stol som Storesøster har!!! "), og det var uten sammenligning den mest populære gaven det året. Vi fikk jo ikke lov til å sette den i bilen på over en uke, siden hun insisterte på å sitte i den i stua absolutt hele tiden hun var hjemme.

Ja, det er jo sant. Kanskje jeg bare skal kjøpe vaskeutstyr til de i år.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no