Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvilken solkrem til ansiktet?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-16, 14:33   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken solkrem til ansiktet?

Jeg er i midten av 40-årene. Har hud som lett får pigmentflekker, og trenger en god solkrem til ansiktet. Har du en å anbefale?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 15:53   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.888
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?

Cliniderm, de hvite med gult bånd som det står ACO på nederst. Jeg har gel på tube med faktor 25 som er fin til hverdags. Og en 30 til ansikt og en 50 stick til utsatte steder. De er dyre, men alltid på tilbud og drøye. Jeg er ofte og lenge ute i solen, beste som finnes. Det er ikke lett å vurdere om jeg har fått færre pigment flekker, de kommer snikende, og jeg får de fryst bort.

Änglamark på Coop og Harmoni på Vita er bra, men jeg har ikke funnet noen gode til ansikt. Noen kan være med MI, les bak hvis du vil unngå det.

Alle jeg nevner har testet godt flere ganger. Harmoni er relativt nytt. Mye informasjon på www.erdetfarlig.no.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 16:06   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Cliniderm, de hvite med gult bånd som det står ACO på nederst. Jeg har gel på tube med faktor 25 som er fin til hverdags.

Jeg liker også disse godt - lette og fine. Bruker faktor 15 og 25.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 18:17   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.862
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?

Enig i cliniderm sine. Har denne i spf 50 og til og med den er lett og fin i konsistensen. http://www.cliniderm.no/products/202...am-spf-50.aspx

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 21:28   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?

Cliniderm er den jeg har bukt de siste årene. Så jeg er altså ikke helt ute.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 21:31   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?

Jeg bruker også de fra Cliniderm. Små tuber, men den er veldig drøy.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 21:39   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.740
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?

Cliniderm, altså? Jeg må begynne med dette sånn fra nå og ut oktober skal jeg tro hudsykepleieren på Riksen. Så mye immunsuppresiva som jeg tar gir 50 % økt hudkreftfare.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 12:24   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?

Men når holder det med dagkrem med solfaktor, og når bør man smøre seg med solkrem, egentlig? Jeg smører meg bare med solkrem når jeg vet at skal være mye ute en dag, eller at jeg skal eksponere meg direkte for sollys, selvsagt. Det lureste for å unngå flere pigmentflekker er sikkert å unngå å få sol i fjeset i det hele tatt, men det går jo ikke. Er usikker på om jeg bør bruke solkrem i ansiktet daglig i sommerhalvåret, eller om det bare gjør mer skade?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 13:01   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.740
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?

I følge hudgjengen på Riksen er det mindre solfaktor i de fleste dagkremer enn den sier. Samt at ingen bruker nok dagkrem til at det blir nok. Selv har jeg aldri brydd meg om solkrem bare for å være ute litt og bare brukt i syden og ved soling i skikkelig fint vær hjemme, men nå må jeg endre rutinene mine. Pga medisiner.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 13:34   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?

Det skrives jo overalt at man bør bruke dagkrem med solfaktor hele året.
Jeg har ikke vært så god på det selv men har blitt mer obs på det etter at jeg tippet 40, ihvertfall i sommerhalvåret. Og har også begynt å bruke høyere solfaktor når vi er sydover. Tidligere brukte jeg stort sett 6 og litt av guttas solkrem på skuldre, rygg, bryst og nese.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no