Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-17, 09:35   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

... kommer for meg i kjølvannet av "Æ"-appen. Jeg synes det er helt hårreisende at næringsministeren oppfordrer til forbrukermakt når flere aktører mener at NorgesGruppen har for mye makt (nærmer seg monopol).

Men det til sides, hva tenker du er din "nærbutikk", og hva er viktig for deg når du handler:
- At butikken(e) kan være i nærområdet
- At butikken(e) fører produkter fra nærområdet
- At butikken(e) fører produkter som har en distriktsvennlig politikk (eks tine)
- At butikken(e) styrker næringslivet i ditt området (Rema1000 for Trondheim)
- At butikken(e) fører produkter som styrker næringslivet i ditt området (eks Lerum)

Eller er det bare innholdet som er viktig for deg? At handlekorgen kan fylles av etiske/eksotiske/økologiske/billige varer?

Selv synes jeg det blir et voldsomt kompleks bilde å forholde meg til som forbruker - hvor det ene ofte slår det andre i hjel. Og skulle forsåvidt ønske meg mindre forbrukermakt og mer politikermakt, men ...

Selv er jeg mest interessert i handlekorga slik sett. Viktig for meg å kjøpe norsk der jeg kan (kjøper jo ikke norske appelsiner) og økologisk (det siste er det bare 1/2 til 1 år siden jeg startet med). Kjøper lite halvfabrikata, det er en miks av at jeg vil vite hva jeg spiser, jeg synes det smaker best med mat som er laget fra grunnen av og bedre tid nå som ungene er større.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 09:41   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Vi bor sentrumsnært og har både Rema, Kiwi, Joker og Meny innen 1 kilometers radius. Vi har derfor ingen typisk nærbutikk og handler derfor litt hist og pist.

For oss er det viktig med gode råvarer (kjøper ofte kjøtt og fisk på Menyen fordi de har lokale varer), utvalg (vi må ha mye allergimat) og kvaliteten på frukt og grønt. Jeg merker en gryende misnøye med Æ-styret, mest fordi jeg frykter utvalget.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 10:09   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Nærbutikkene er henholdsvis Matkroken (nærmest) og Jokern (kjøre/lang gåavstand).

Matkroken her drives av naboen, men det er uansett ett poeng for oss å støtte nærbutikken, slik at vi ukeshandler på den ved å sende handleliste hver søndag og hente varene ferdig i poser på tirsdag. Da håper vi at vi er med på å opprettholde den. For her ute vil det være greit nok for oss om det ikke var butikker, vi pendler til jobb hver dag og kan handle i byen, men for veldig mange her ute er det butikken som er tilgang på varer (uten å måtte involvere familie/barn/hjemmehjelp) og sosial omgang. Og det er utrolig viktig på ett lite sted. Så vi prioriterer det først. Deretter utvalg, sunne muligheter osv, men vi føler at det er helt greit i vår butikk. Dersom det er noe spesielt vi ønsker, kjøper vi det i byen.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 10:10   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Har alle kjedene i nærheten, ingen typisk nærbutikk. Handler mest på Coop Extra pga beliggenhet og greit utvalg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 10:13   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Ingen typisk nærbutikk her heller. Både Kiwi, Bunnpris, Prix, Rema og Coop Extra.
Jeg er "vokst opp" med Prix, og litt sånn godt forhold til Coop. Men synes ikke den nærmeste Prix er så bra her, så jeg svipper som regel innom Kiwi eller Rema. Må si at de to Remabutikkene jeg er på har et godt utvalg for meg, og det er flotte folk som jobber der.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 10:16   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Vi har tre kjeder her på plassen, rema, bunnpris og prix. Jeg handler nok mest på rema.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 10:23   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Jeg bor i Oslo og nærbutikk blir jo litt meningsløst å snakke om her. Jeg handler på kolonial.no, unngår økologisk og supplerer med brød og frukt på Meny.

Er innimellom på eks-mannens hytte og den ligger i en bitteliten bygd på Sørlandet. Det ligger en liten Joker der og Rema/Kiwi/Meny omtrent en halvtimes kjøretur unna. Da foretrekker jeg å handle på nærbutikken fordi det er viktig for bygda at den fortsetter å eksistere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 10:43   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Vi har en liten joker som ligger på en Kai. Den er viktig for oss å beholde. Koselige ansatte og nødvendig for båter i området. Er vel en av de eneste jeg kjenner til som leverer varer til fiskebåter osv. Enten ved at båten kommer til butikken eller så kjører de til andre kaier i nærheten. Er og en fantastisk mulighet for fritidsbåter. Vi handler der flere ganger i uken. Mem skal vi ha mye går vi på obs som er 1km andre veien. Jokeren har ikke stort utvalg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 10:49   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Bor sentralt i Oslo og har en haug av små dagligvarebutikker i gåavstand. Kiwi er den aller nærmeste nærbutikken (type 300 meter å gå dit) og jeg elsker å ha en butikk så nært, så jeg handler en del der. Mesteparten av tiden handler jeg imidlertid på marked.no og når vi skal ha noe godt til gjester eller helg, drar jeg til en Meny eller Jacobs. Er også veldig glad i min lokale forhandler av frukt og grønnsaker, så den støtter jeg også opp om.

Jeg skulle ønske at det fantes flere ulike supermarkeder med større og mer variert utvalg enn det vi har i Norge i dag og med bra ferskvareavdelinger. I tillegg ønsker jeg meg flere små spesialbutikker/delikatessebutikker/slaktere/fiskebutikker/ostebutikker i stedet for en haug med nesten helt like butikker slik vi har i dag.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 10:50   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Har alle kjedene ganske nært, men foretrekker å handle på Eurospar som har skikkelig godt utvalg fra lokale leverandører, samt ferskvaredisk. At jeg ser de samme folka for tjue år siden da jeg flytta hit, teller også positivt. Ser ut som de har en fast stab, og de har peiling.
De har alt jeg trenger, av både luksus- og lavpris-mat.

Innimellom tar jeg en avstikker til et par Coop extra og får brukt medlemskortet litt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:01   #11
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Min nærbutikk er REMA, og jeg unngår den så sant jeg kan. Den nest nærmeste er Kiwi, og der handler jeg mye.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:04   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Bor i by og har mange butikker i nærheten. Foretrekker egentlig coopbutikkene pga av medlemsrabatt og godt utvalg økologisk og lokalmat, men den nærmeste extrabutikken har så elendig frukt og grønt-avdeling at vi har handlet mest på Rema. Men med den nye bestevenn-opplegget vil flere ting vi kjøper forsvinne. Så ender nok tilbake på coop. Får heller ta grønnsakshandelen på innvandrerbutikken litt lenger bort.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:15   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Vi bor sentralt i Oslo og har flere kjeder i 100-meters radius. Jeg skulle ønske 3-4 av dem ble kuttet til fordel for spesialbutikker og Meny-liknende supermarkeder. Vi trenger ikke så mange småbutikker så nærme hverandre. Da ville da hatt større omsetning, og større utvalg ville kunne være billigere.

Jeg syns for øvrig ikke det er noen motsetning mellom å ønske bedre utvalg og fler lokalvarer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:25   #14
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Vi har alle kjedene i nærheten så har sånn sett ingen typisk nærbutikk. Den aller nærmeste er en Joker som er liten og med dårlig utvalg. Dens eneste fordel er at den har åpent på søndager og helligdager så vi bruker dem omtrent utelukkende når vi har glemt noe, søndagsis e.l. dvs maks 10 ganger i året. Vi handler ikke på noen av de nærmeste butikkene, men gjør ukeshandelen vår på en større butkkk 5 min kjøring unna. For oss er utvalg og pris viktigst, vi ønsker å finne mest mulig av det vi trenger i samme butikk.
Jeg savner større butikker og med bedre utvalg framfor mange små og med dårlig/middelmådig utvalg slik det er her. Da jeg bodde i England var dagligvarehandel helt fantastisk. Selv for en relativt liten by (100 000 innbyggere) var utvalget i de store butikkene en drøm framfor det som finnes selv i Oslo, og jeg savner det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:28   #15
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Bor i bygd og har kun Coop Extra og Rema i nærheten. Jeg foretrekker Coop, både fordi den "alltid" har vært her og fordi den har best utvalg. Jeg handler kun på Rema hvis jeg skal ha smågodt eller støtte Røde Kors når jeg panter tomflasker.
Vi spiser mye frukt og grønnsaker, og jeg synes det jeg kjøper hos Coop har mye bedre holdbarhet enn det jeg kjøper hos Rema.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:32   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Vi har ingen typiske nærbutikker her jeg bor. De to som er aller nærmest er Extra, Obs! og Kiwi. Men Meny på senteret er nesten like nærme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:34   #17
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Jeg bruker nærbutikken. Synes det er herlig å slippe å kjøre for å handle.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:35   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Ingen typisk nærbutikk. 3 Kiwi, 3 Rema, 1 Extra, 1 Meny og 1 obs.

Handler mest på Kiwi, Rema og Obs. Handler oftest på Coop xtra, da den er nærmest. Men den butikken er så dårlig at den ikke diger til særlig mer enn melk og brød.

Vi har også en liten delikatessebutikk. Dyr og deilig. Handler litt der innimellom.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:37   #19
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Rema er nærbutikken og utrolig bra. Flotte folk og skikkelig bra frukt og grønt. Godt utvalg også. Handler alt der.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:38   #20
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Vi har tre Kiwi, to Rema, ein Prix og ein Meny (med post i butikk) innafor ein passe stor radius. Av praktiske grunner gjer vi vekeshandelen på kolonial.no. Småhandlibg i tillegg blir enten gjort på Kiwi (nærmast barnehagen) eller Meny (størst utvalg i varer vi ikkje får på kolonial eller kombinasjon med post). Grønnsaker kjøper eg som oftast i den tyrkiske butikken. Det er vel einaste uavhengige butikken eg bruker.

Før vi fekk barn og kronisk sjukdom i hus, var vi mykje meir bevisste forbrukarar. Nå har det gått meir over til at det praktiske trumfer i ein del prinsipp og fokus er i større grad på å få kvardagen til å gå opp, enn å dra til Majorstua og handle på Helios din gong i månaden.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no