Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-17, 15:10   #361
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Bare det ikke blir som spartikkelmysteriet. Fjortisapokalypse!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 19:10   #362
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Bare det ikke blir som spartikkelmysteriet. Fjortisapokalypse!

Hæh? Den har jeg ikke hørt om. Hvordan forbereder man seg til den?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 19:17   #363
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Men nå forutsetter dere alle at apokalypsen består av zombier i en eller annen variant. Er det ingen som har sett The Road? DET er apokalypse det! Og The Children of Men. Muligens også Mad Max, men de filmene har jeg ikke sett.

Og i så tilfelle er det om å gjøre å finne seg et sted langt vekk fra alle andre så man slipper å havne i kjelleren som i The Road. Der er jeg forberedt - jeg ser stadig vekk steder å gjemme seg.

Jeg begynte på boka The Road og er en av svært få bøker jeg ikke har fullført. Ble jo helt deprimert rett før leggetid.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 19:23   #364
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hæh? Den har jeg ikke hørt om. Hvordan forbereder man seg til den?

Spartikkelmysteriet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 19:34   #365
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg tror ikke det blir zombier. Ei heller 70 meters tsunamibølger. Men solstorm med strømbrudd i ukevis eller fugleinfluensaliknende tilstander der man blir bedt om å holde seg innendørs uten kontakt med andre i lengre tid kan jo ratt skje.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 20:08   #366
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Spartikkelmysteriet.

Hvis det blir en sånn apokalypse slipper jeg å gjøre noe som helst.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 20:34   #367
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg tror ikke det blir zombier. Ei heller 70 meters tsunamibølger. Men solstorm med strømbrudd i ukevis eller fugleinfluensaliknende tilstander der man blir bedt om å holde seg innendørs uten kontakt med andre i lengre tid kan jo ratt skje.

Det gjelder nok ikke kontakt med kjekke brannmenn.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 23:52   #368
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Spartikkelmysteriet.

Den gikk som hørespill en gang, sant?! Jeg har bare sånne vage minner om den, og har glemt hva det het!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 08:30   #369
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den gikk som hørespill en gang, sant?! Jeg har bare sånne vage minner om den, og har glemt hva det het!

Det aner jeg ikke. Har bare delvis sett på serien som går på NRKSuper, når ungene har sett på.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 09:24   #370
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Nei, tror du må blande med noe annet, Poly, denne er bare noen år gammel. Ungene har sett begge sesongene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 10:25   #371
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Men er den basert på en tilsvarende historie? Jeg har minner om et hørespill om en historie der alle de voksne ble borte. Eller en bok? :grubler:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 11:00   #372
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg blir så stressa av denne tråden, så nå er hamstingen i gang

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 11:02   #373
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.553
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men er den basert på en tilsvarende historie? Jeg har minner om et hørespill om en historie der alle de voksne ble borte. Eller en bok? :grubler:

Jeg tror det finnes flere historier som dette, både i litteratur og film. Husker det var noe som gikk på NRK da jeg var barn også, men det er ikke det samme som ble linket til tidligere i tråden.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 11:09   #374
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Du er veldig godt i gang, Floksa!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 11:11   #375
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg blir så stressa av denne tråden, så nå er hamstingen i gang
(bilder borte)

Det er derfor alle skal nordover og innom deg vettu. Skyld på deg selv.

Har du begynt å trene kampkuene dine også?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 11:46   #376
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det gjelder nok ikke kontakt med kjekke brannmenn.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 12:16   #377
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Myndighetene er på banen:
http://www.adressa.no/bolig/-Her-er-...hus-9926b.html

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 13:18   #378
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg ser jeg må skaffe tørrmat og kontanter.

Ellers jobber jeg freidig videre - i går lærte jeg eldstemann hva et bomberom er, og hvor han kan finne det nærmeste. (Den lille kverulanten lo av at jeg brukte ordet bombesikker, for "bomber æ'kke sikre".)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 13:55   #379
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg mangler (nok) kontanter og et lager av vann. På den annen side, varmtvannstanken er alltid full når strømmen går, sev om det smaker shit så er det et vannødlager på 400 liter og kanskje litt helseskadelig, hva vet jeg om sånt? Juhu!

Vi har lite tørrmat i heimen, men mye ved og en vedovn vi kan koke og steke mat på, brødbaking blir det lite av i den, men nanlignende blingser kan stekes på den (gjort det før).

Nå kan apokalypsen bare komme.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 13:56   #380
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Vi var en ettermiddag, 6 timer, uten vann i huset. Kommunen var raskt ute med utplassering av en henger med drikkevann. Men puh, for en jobb å skaffe vann til toalettet, vi smeltet snøvann. Vaske og skyllevann gikk det endel av. Det kommer til å bli rift om forbrenningstoaletter.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no