Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Fibernett

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 22:56   #21
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fibernett

Kabel(TV) har vanligvis god kapasitet. Hvis du velger et raskere abonnement, men sier opp fasttelefonen og går over til IP-telefon, hva blir månedskostnaden da?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 10:33   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fibernett

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg har kabel-tv med internett no, ja.

Men det er vel da også via Telenor (altså Canal Digital).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:46   #23
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Fibernett

Selv om Telenor er eier i CD er ikke det ensbetydende med at det er samme greia. På bredbånd er de konkurrenter. Mye som tyder på at teknologien med å utnytte eksisterende linjer har mer å for seg enn kostbare utbygginger med regninger som til slutt ender opp hos brukeren selv.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:39   #24
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fibernett

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Men det er vel da også via Telenor (altså Canal Digital).

Kabel-tv? Nei, det er ikkje det trur eg, det er lokal leverandør av kabel-tv som og leverer nett via kabel-tv (men no vert det litt vel teknisk for meg her )
)

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:47   #25
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fibernett

En (litt gammel) artikkel som sier litt om forskjellene på telefonlinje, kabel-TV og fiber: http://www.dinside.no/815735/kabel-kobber-eller-fiber

Det kan være lurt for deg å snakke med kabelselskapet ditt og høre hva de har tenkt å gjøre fremover. Hvis de planlegger å henge med på utviklingen (OG holde kostnadsnivået under kontroll) vil kabelen sannsynligvis kunne levere alt du trenger i overskuelig fremtid.

Jeg har TV (inkludert digital-TV), internett og IP-telefon gjennom kabel-TV. Privat antennelag og lokal nett- og TV-leverandør til god pris, enestående service og utrolig stabilitet. Fiber kan ikke gi meg noe jeg ikke allerede har.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:52   #26
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fibernett

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Kabel-tv? Nei, det er ikkje det trur eg, det er lokal leverandør av kabel-tv som og leverer nett via kabel-tv (men no vert det litt vel teknisk for meg her )
)

Lurer på om jeg ikke blandet "Hondacrv" og "Honda" her nå...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:03   #27
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fibernett

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Fiber kan ikke gi meg noe jeg ikke allerede har.

Per i dag. Men kabelselskapene kan få problemer med eksisterende kabler når man skal ha flere tv-er hvor det vises 1080P-sendinger, filmleie og økte krav til båndbredde for Internett.

For mange borettslag, husområder etc. hvor kabel ble gravd med på slutten av 70-tallet og i løpet av 80-tallet, blir det etter hvert også behov for å bytte ut dette anlegget. Da kan en god avtale med en fiberleverandør være langt rimeligere.

Borettslaget jeg bodde i hadde et privat anlegg som var nesten 30 år gammelt. Her ble det behov for en større oppgradering hvis løsningen skulle være "framtidsrettet". Her ble det nok for beboerne lang billigere egentlig med den løsningen man fikk til via Altibox-leverandøren.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:03   #28
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fibernett

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

En (litt gammel) artikkel som sier litt om forskjellene på telefonlinje, kabel-TV og fiber: http://www.dinside.no/815735/kabel-kobber-eller-fiber

Det kan være lurt for deg å snakke med kabelselskapet ditt og høre hva de har tenkt å gjøre fremover. Hvis de planlegger å henge med på utviklingen (OG holde kostnadsnivået under kontroll) vil kabelen sannsynligvis kunne levere alt du trenger i overskuelig fremtid.

Jeg har TV (inkludert digital-TV), internett og IP-telefon gjennom kabel-TV. Privat antennelag og lokal nett- og TV-leverandør til god pris, enestående service og utrolig stabilitet. Fiber kan ikke gi meg noe jeg ikke allerede har.

God ide. Det er klart det vil gå utover dei viss heile feltet her får fiber, så eg skal ringe og sjekke kva dei kan tilby og kva dei tenkjer.

Honda liker Honda, Hondacrv liker Hondacrv og har elles lite greie på bilar. Og så er vel Honda tannpleier og eg lærar

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no