Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-07, 21:10   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Ja, hvordan kan det gå?

Vi har liksom ikke helt bestemt oss for Ferie ennå. Vi tenker på Danmark, biltur til Tyskland og nå: uspesifisert til Syden.

Tanken er Mallorca.

Men så var det noe med å ha med prinsen på 2 år da. Det er lite man må ta hensyn til i forhold til han, men klart: vi vil jo helst kose oss da!

Kan noen komme med skrekkhistorier og solskinnshistorier, så vi kan bestemme oss?

Hilsen herr og fru beslutningsvegring

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:13   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Min søster gjorde det når hun hadde en to åring. Det gikk kjempe fint.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:15   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Jeg er sikker på at det går fint. Min venninne har reist uspesifisert med barn opptil flere ganger. De har utelukkende havnet på feriesenter for barn. De har alltid sagt at om de ender på en trist plass, så kan de kjøpe seg opp når de har kommet frem. Dette har aldri hendt.

Jeg personlig hadde nok aldri tatt sjansen, men meg om det. Jeg angrer hver gang jeg ser bilder fra venninnen min sine billige ferier

Uansett, syden er fantastisk med barn, Mallorca er bankers for barn. Vi reiser snart for 4. gang, 3. gang for mini på 2 til Mallorca.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:19   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Jeg har ingen betenkeligheter om det er utenfor høysesong, men det er jo litt annerledes når det er fellesferie tenker jeg.

Vi har bare fått supre hotell tidligere, og i og med at vi bare skal en uke, vil jeg også tro vi får bli på det samme hotellet hele tiden. (og vi tåler en flytting og vi)

Vel, vi får tenke på det. Det er jo kjedelig å havne på et skikkelig festehotell også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:22   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Er det bare uspesifiserte reiser igjen, eller er det prisen som gjør at dere evt skal reise uspes.?

I høysesong er alle typiske "familie-anlegg" antakeligvis fullbooket, så man kan nok belage seg på å få en enklere standard enn ellers når man reiser uspes. i fellesferien.

Jeg har over hodet ingen betenkeligheter med å reise uspes. , for dersom det er helt for j-----, så får man forsøke å få byttet/betalt seg opp i standard, evt. søke annet hotell på egenhånd.

Ellers kan jeg anbefale denne siden for hotell/leilighet i "Syden".
www.sunhotels.net

De har bosteder på Mallorca til svært gunstige priser.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:23   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Jeg vet ikke om jeg ville ha reist uspesifisert til syden. Grunnene er disse:
- du kan havne ganske langt unna det meste, og avstander er enda litt vanskeligere med små barn (og ikke alle tar barn i taxi uten barnesete).
- med små barn er man mer utsatt for støy om kveldene, og du vet ikke hvor langt unna partystedene man havner.

Finnes det noe som heter "uspesifisert, men tilpasset barnefamilier"?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:31   #7
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Da synes jeg dere i det minste gjør lurt i å velge Spania. Den generelle standarden er høyere der enn i f.eks Hellas.

En av mine ansatte reiste nylig uspes til Kreta med Apollo. De kom på et forferdelig hotell. En annen barnefamilie (svigermor hadde med seg 2 svigerdøtre og deres 2 babyer) på det samme hotellet var nærmest oppspist av lopper, det var blod på madrassen, dørlåser virket ikke, det var ikke basseng, ekstrasengene sto ute og var oppholdssted for katter... Svigermor og resten hadde fått tildelt bare ett rom....

De forsøkte underveis å kontakte Apollo for å si fra om den begredelige tilstanden, men fikk et klart inntrykk av at uspes reisende fikk skylde seg selv og var IKKE prioritert. Min ansattes familie betalte til slutt 6000 ekstra for å få bytte til et dyrere og bedre hotell. Den loppespiste familien hadde dessverre ikke den økonomiske muligheten.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:37   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Da synes jeg dere i det minste gjør lurt i å velge Spania. Den generelle standarden er høyere der enn i f.eks Hellas.

Det er riktig ja!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:47   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Jeg har prøvd uspesifisert til Mallorca midt i juli for noen år siden. Da havnet vi på et hotell midt i Palma by sitt mest trafikerte veikryss. For oss som reiste bare voksne var det ikke noe problem, men alle barnefamiliene som havnet der betalte tusenvis av kroner for å komme til et helt annet hotell. (Det er veldig mange km til nærmeste strand også fra Palma by.) De betalte så mye i mellom for å få bytte at det hadde vært mye rimeligere å bestilt en spesifisert tur hjemmefra. Har reist andre steder jeg har vært fornøyd med uspesifisert, men det har vært utenom høysesongen. Men Ving f.eks. har jo noe som heter Sunwing Resort Joker. Det hadde jeg helt fint reist på med unger. Da er du garantert å komme på et Sunwingsenter det stedet du reiser.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 23:12   #10
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men Ving f.eks. har jo noe som heter Sunwing Resort Joker. Det hadde jeg helt fint reist på med unger. Da er du garantert å komme på et Sunwingsenter det stedet du reiser.

Enig med Elisabet - får dere tak i Sunwing joker-biletter til Mallorca så hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å reise. Begge Sunwing-anleggene (Alcudia og Cala Bona) er kjempefine. Jeg reise på denne måte sammen med ungene (som da var 8 mnd og 3 år) og mine foreldre i september og vi hadde det kjempefint på Cala Bona

Vanlig uspesifisert hadde jeg ikke tatt sjansen på i juli, men nå er jeg litt pysete da

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 23:23   #11
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

En venninne av meg reiser ofte uspesifisert.
Hun forteller reiseselskapet at hun reiser med barn, og har alltid kommet på fantastiske og barnevennlige steder.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 23:35   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

En venninne av meg reiser ofte uspesifisert.
Hun forteller reiseselskapet at hun reiser med barn, og har alltid kommet på fantastiske og barnevennlige steder.

Men det er ingen garanti at man gjør det, og i hvert fall ikke i høysesong og fellesferie. Dersom man er klar over det, så ser jeg ingen ulemper med å reise uspes.

Reiseselskapene noterer alltid ned alderen på de reisende ved bestilling av uspesifiserte reiser. Dette for at destinasjonens hotellansvarlige reiseleder skal kunne OM MULIG ta hensyn til folks "ønsker" mht. til plassering.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 23:38   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Vi er inne på samme tanken, så jeg bare sniker her.

Men en mann med prolaps, er ikke en 2 ukers campingferie øverst på ønskelisten, og jeg VIL ha ferie!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 23:48   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Bauche, hvilken dato er det dere tenker på å reise?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 10:18   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Bauche, hvilken dato er det dere tenker på å reise?

optimalt sett i uke 29 - ellers evt uke 30. (men da vil mannen helst til hjemplassen sin, for da er det årets sommerfest)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 19:53   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

optimalt sett i uke 29 - ellers evt uke 30. (men da vil mannen helst til hjemplassen sin, for da er det årets sommerfest)

Vi har også planer om Mallorca i uke 29
Hadde opprinnelig planer om Tyrkia, men jeg ville ikke til Tyrkia

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 20:04   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Vi har også planer om Mallorca i uke 29
Hadde opprinnelig planer om Tyrkia, men jeg ville ikke til Tyrkia

Nei, Tyrkia er ikke noe for meg. Selgerne ble altfor inpåslitne for meg - samt at alt vi spiste var av fårekjøtt omtrent.

Nå har vi forøvrig slått fra oss sydenplanene og setter nesen mot Danmark - så tar vi turen til de sydlige breddegrader senere i høst.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 20:21   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uspesifisert til syden med 2-åring i fellesferien?

Vi har bestilt flybilletter til Gran Canaria i uke 49
Jobben til min kjære har investert i leilighet der

Jeg fristes ikke av ferietur til utlandet i det hele tatt i år
Vil aller helst være hjemme
Formen er slett ikke Ok (har fått time hos reumatolog 17 august)

Vi skal til Kristiansand fra 23-25 juli , og igrunnen føler jeg akkurat nå at det er nok

Danmarks tur er også supert

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no