Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billig ferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-07, 15:11   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Jeg fant hotell i Dublin (fint også) til 3600,- kroner for hele 5 dager, for alle oss tre. Men fly kommer jo i tillegg og koster minst like mye, om ikke mer (spesielt siden vi først må ta fly til Oslo), og så kommer lommepenger og mat i tillegg, så det hadde jo kostet skjorta uansett.
Vandrerhjem er sikkert greit, men jeg troor jeg vil ha litt mer standard så jeg iallfall får eget bad og toalett (operert mage ).
Vi sjekker opp noen billige hoteller i Gøteborg nå, kunne tenkt oss en Liseberg-ferie.

Eller Legoland? Der har jeg jo aldri vært, og jeg vet at vesla har SÅ lyst å reise dit! Men hvordan er det å kjøre til Danmark i forhold til å kjøre til Sverige, sånn pris- og tidsmessig?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 15:27   #22
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billig ferie?

Har du sjekket om å leie feriehus/ferieleiligheter i Danmark? Det finnes internettsider der du kan søke på hva som er ledig, og booke direkte. Tror sikkert det finnes noe å oppdrive fortsatt og det er alle prisnivå. Har sett hus til 2-3000 for en uke, selvfølgelig er det ikke topp standard da, men sikkert helt greit. I allefall garantert eget bad!. Og Legoland er innenfor rekkevidde

Det er jo noen timers kjøring til Jylland i Danmark, og det er ikke sikkert det blir billigere. Da ville jeg nok kanskje tatt en ferje... Det går vel ferje både fra Kristiansand og Larvik. Mener vi betalte i overkant av tusenlappen for Larvik-Hirtshals tur-retur.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 15:32   #23
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billig ferie?

Hvis du vil til Gøteborg nå i fellesferien tror jeg nok desverre at du er litt seint ute.. det begynner å fylles opp skikkelig fra neste uke (hvis det er da du tenker på)... har du forsøkt å søke på hotels.com ? Mulig du kan prøve deg på restplasser.no

Elsker Gøteborg selv også så jeg skjønner deg godt

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 15:43   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Har du sjekket om å leie feriehus/ferieleiligheter i Danmark? Det finnes internettsider der du kan søke på hva som er ledig, og booke direkte. Tror sikkert det finnes noe å oppdrive fortsatt og det er alle prisnivå. Har sett hus til 2-3000 for en uke, selvfølgelig er det ikke topp standard da, men sikkert helt greit. I allefall garantert eget bad!. Og Legoland er innenfor rekkevidde

Det er jo noen timers kjøring til Jylland i Danmark, og det er ikke sikkert det blir billigere. Da ville jeg nok kanskje tatt en ferje... Det går vel ferje både fra Kristiansand og Larvik. Mener vi betalte i overkant av tusenlappen for Larvik-Hirtshals tur-retur.

Jaa! Det tenkte jeg jo ikke på. Var inne og så på husene nå, og vi får de jo helt ned i 3000,- kroner per uke for et akseptabelt hus. Ville jo helst leid et til 30-40.000,- med svømmebasseng, men det får jeg heller ha tilgode.
Lurer på om jeg skal snakke med ei venninne, om hun og mannen og sønnen vil bli med. Eller Ms. Lee og familien?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 15:46   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Jeg vet ikke helt hvilke byer jeg skal se på sommerhus i, hva ligger i nærheten av Legoland? Legoland ligger i Billund? Jeg får se på et kart.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 17:12   #26
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Billig ferie?

Sjekk coop.no. De har ofte to netter på hotell til en grei pris. Gjelder både Norge, Sverige og Danmark.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 17:18   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Flott, takk.

Nå sitter jeg forresten og kikker på resteplasser til syden. Har funnet et par superbillige, feks. 8 dager i Hellas eller Bulgaria til rundt 3500,- per person, inkludert hotell. :måpe:

Må snakke med mannen!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 19:23   #28
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig ferie?

Ganske spennende å sitte med mange åpne muligheter?

Jeg sitter og lurer på noen dager i Danmark selv og her er det jeg har funnet mest interessant:

Masterferries kjører mellom Kristiansand og Hanstholm på 2 timer hver vei, og på lavpriskalenderen kan du eventuelt spore deg inn på de rimeligste dagene før du bestiller, og komme ned i ca 800 kr tur retur med bil.
http://www.masterferries.com/no/Hjem...Juli_2007.aspx

I Danmark går det fort å kjøre, Legoland ligger like ved Billund, og jeg tror det er ca 2.5 timer med bil fra Hanstholm, litt avhengig av valgt rute.
Vi planlegger da en overnatting i B&B som jeg la lenke til over, fordi jeg vet at der er hyggelig og rimelig (400 kr natten).

Så har vi tenkt å høre om det feks er ledig her
www.bbgivskud.dk
eller finne en annen grei leilighet rett ved legoland og løveparken via
http://www.net-bb.dk/index.htm

Håper dere får en fin ferie uansett hvor turen går til slutt!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 19:29   #29
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Billig ferie?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg spiser feks. ostepop med gaffel

Det synes jeg var en strålende ide! Det skal jeg gjøre neste gang, for det er skikkelig motbydelig å få den gule guffa på fingrene, for ikke å snakke om hvordan det LUKTER av fingrene etterpå...

  Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 22:09   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren, her.

Ganske spennende å sitte med mange åpne muligheter?

Jeg sitter og lurer på noen dager i Danmark selv og her er det jeg har funnet mest interessant:

Masterferries kjører mellom Kristiansand og Hanstholm på 2 timer hver vei, og på lavpriskalenderen kan du eventuelt spore deg inn på de rimeligste dagene før du bestiller, og komme ned i ca 800 kr tur retur med bil.
http://www.masterferries.com/no/Hjem...Juli_2007.aspx

I Danmark går det fort å kjøre, Legoland ligger like ved Billund, og jeg tror det er ca 2.5 timer med bil fra Hanstholm, litt avhengig av valgt rute.
Vi planlegger da en overnatting i B&B som jeg la lenke til over, fordi jeg vet at der er hyggelig og rimelig (400 kr natten).

Så har vi tenkt å høre om det feks er ledig her
www.bbgivskud.dk
eller finne en annen grei leilighet rett ved legoland og løveparken via
http://www.net-bb.dk/index.htm

Håper dere får en fin ferie uansett hvor turen går til slutt!

Du er seriøst helten min i kveld! Har sittet og kikket på linkene dine, og må snakke med mannen først, men her fant jeg jo MYE! Dette så jo bra ut, nær Legoland og BILLIG! 5 netter på dobbeltrom blir bare 1750,- kroner, om de ikke tar ekstra betalt for 3-åringen som jo skal sove i sengen sammen med oss!

Jeg er klar over at det er midt i fellesen og det sikkert er stappfullt overalt, men nå kan jeg iallfall begynne å planlegge for real!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no