Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fem timer i London – hva ville du gjort?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-07, 00:33   #21
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fem timer i London – hva ville du gjort?

Hm 5 timer i London...nei, det tror jeg ikke jeg hadde giddet. Er det Heathrow du reiser til ville jeg heller hoppet i en taxi og reist til en av de koselige landsbyene eller mindre byene i området...Henley for eks. eller Marlow eller Maidenhead. Er det shopping som frister, så han det fint gjøres i Slough (pyton by, altså, men veldig greit shopping-senter, også ligger det rett utenfor runwayen til Heathrow, så du kommer deg dit fort) eller Uxbridge. Unngå for guds skyld Windsor i Juli!
Dersom det er Stanstead dere lander på, så hadde jeg definitivt reist til Cambridge.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 00:38   #22
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fem timer i London – hva ville du gjort?

Jeg ville gått innom The Design Museum igjen - hvis du har sansen for denslags.

Ellers har jeg ikke tatt The London Eye ennå - det tror jeg at jeg skal gjøre neste gang, til tross for uttalt høydeskrekk...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 00:41   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fem timer i London – hva ville du gjort?

Tate Modern! (Svarer uten å ha lest hele tråden.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 00:47   #24
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fem timer i London – hva ville du gjort?

...men er ikke du veldig litteratur-interressert? Da må jeg jo tipse deg om Miltons Cottage som ligger i Chalfont st Giles (i mine tidligere hjemtrakter)http://www.milonscottage.org Det er ikke altfor lang reisevei fra Heathrow. Her fullførte John Milton Paradise Lost og fikk inspirasjon til Paradise Regained. Huset er restaurert sånn at det er nært opptil sånn det så ut når Milton bodde der, men det er også hengt opp mase av diktene og bilder o.l., så det er et bittelite John Milton-museum. Huset er jo ikke så stort, så det tar ikke alt for lang tid. Hagen er bare helt nydelig. Kirkegården i landsbyen er også veldig fin.
I tillegg er Chalfont st Giles en nydelig landsby. Her er det også greie puber å ta seg en øl/spise lunsj på før turen videre!
OG landsbyen er liten, og ikke akkurat noe turist-mål i seg selv, så man slipper unna de enorme turist-mengdene man finner i mer kjente landsbyer/byer i området i Juli.


Sist redigert av MsM : 10-07-07 kl 00:59.
MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 09:24   #25
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fem timer i London – hva ville du gjort?

Jeg spurte mannen hva han ville valgt, og fikk streng beskjed om å nevne http://www.bekonscot.com Dette er verdens eldste modell-landsby. Jeg pleier å tenke på det som ideellt for barn først og fremst, men mannen elsker det, så vi har pleid å dra uten barn også, vi . Når jeg tenker meg om, så dro vi ofte dit i lunsjpausen når jeg gikk på skolen også, og vi var 17-18 år, så vi var jo ikke småbarn, akkurat.
Den er nydelig laget med små modell-hus,butikker, brannstasjoner, zoo osv. Alt er komplett med hager og elver, toglinje og stasjoner.Veldig detaljert, så du får et slags miniatyr-england fra 1930-tallet.
Old Beaconsfield har en del koselige puber som serverer lunsj, men om jeg hadde hatt tid ville jeg nok tatt drosje fra Beaconsfield til Penn og spist på the Crown Inn. Nydelig pub med bra mat og koselig landsby. Dette var opprinnelsessted for William Penn hans kveker-samfunn ble etablert her, så vidt jeg husker, (kvekerene var ganske store i dette området) før de reiste til USA og grunnla Pennsylvania.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 12:56   #26
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fem timer i London – hva ville du gjort?

Ah, London. Jeg hadde nok gjort som zöe, speedshoppet litt, eller kjenner jeg meg rett, ganske mye. Covent garden er et godt forslag, ellers kunne jeg fint ha brukt 5 timer i en bokhandel i London.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 13:08   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fem timer i London – hva ville du gjort?

Jeg ville bare ha funnet en sliten, brun pub og drukket øl.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 13:40   #28
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fem timer i London – hva ville du gjort?

gå på voksmuseet. det er jo alltid oppdatert med nye ting

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 18:37   #29
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fem timer i London – hva ville du gjort?

Jeg ville iallefall tatt en mocca frappuchino på Starbucks. Også ville jeg spist en digg lunsj og sett bittelittegranne i butikker

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 21:02   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fem timer i London – hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg ville iallefall tatt en mocca frappuchino på Starbucks. Også ville jeg spist en digg lunsj og sett bittelittegranne i butikker

Men da kan man jo strengt tatt like gjerne forbli på Heathrow.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 16:31   #31
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fem timer i London – hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men da kan man jo strengt tatt like gjerne forbli på Heathrow.

Vet

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no