Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-15, 14:51   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Jeg fant også "Pelle og Proffen" på ebok.no, så jeg skal prøve å selge inn den. Den passer i hvert fall inn i "kunne skjedd i virkeligheten"-ønsket hennes.

Hun leser ikke ekstremt dårlig heller. Hun får med seg alt innhold, men bruker lengre tid enn de flinke leserne. Heldigvis kompenseres det ganske godt ved å bruke kindle slik at skrifta og linjeavstanden er større.

Men du har nok rett. Jeg er nok på leting etter de seriene som andre 10-åringer sluker litt for fort. Jeg skjønner jo at det blir dyrt å kjøpe nye bøker hver 3. dag. Men jeg lever helt greit med å kjøpe en annenhver eller hver tredje uke. Jeg er bare glad for at hun leser.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 15:03   #42
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Jeg mener å ha hørt at Levi Henriksen kan fenge. Ser for eksempel denne:
https://ebok.no/ebok/dommedag-kan-vente_levi-henriksen/
som visstnok er nummer 2 i en serie.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 15:20   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Har hun lest bøkene til Ingelin Angerborn? "Hvis jeg bare ikke hadde ... (tatt feil hund, fått ny frisyre, kjøpt et marsvin mm)"

Jenta mi moret seg stort over "Hvis jeg bare ikke hadde tatt feil hund" i alle fall. Kunne (i teorien) skjedd i virkeligheten. Litt sånn fornøyelig tweens-hverdagsdrama med forviklinger, misforståelser og flauser.

Hvis hun liker ting som kunne skjedd i virkeligheten i vikingtida har jeg fått anbefalt en bok som heter "Høvdingens Beger" av Martin Widmark. Det står at den passer til 10-12 år, men den er ikke så lang, og jeg har med egne øyne sett ei 8 år gammel jente lese denne gående langs fortauet, fullstendig oppslukt. Det skal være flere bøker i serien.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 13:20   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Unni Lindell har jo også mange fine barnebøker, f.eks. Ella-serien, som er lettleste, og som min 8-åring (som er ganske langt oppe på fjortis-skalaen) liker som lydbok. Men det står 6-9, så de er kanskje litt barnslige? Jeg tenker at det kunne vært low-hanging-fruit for henne for å pløye gjennom lett underholdning.

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...duktId=4367342

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no