Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips til hotell på Manhattan, NY

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-18, 14:34   #21
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er du sikker på at du vil bo ved Times Square? Jeg synes det området er veldig slitsomt, og er veldig glad for at jeg har valgt hoteller et stykke unna.

Vi har bodd følgende steder til en ålreit pris. Flotte hoteller, begge to, men på hver sin måte:

https://thepodhotel.com/pod-39/

http://www.marriott.com/hotels/trave...5-54ba596febe2


Eg har tenkt på dette med støy, ja. Særlig når eg såg takterrassen som Novotel har. Det såg fint ut på bildet, men eg ser for meg at det må vere voldsomt med trafikkstøy der, så det spørs om vi orkar å bruke den!
Men sålenge det ikkje er støy inne på hotellrommet overlever eg at det er støy ute.

Pod 39 har dessverre ikkje ledige rom med plass til tre personar dei datoane vi skal til New York. Eg såg også på Pod 51 i samme hotellkjede som har ein veldig koselig takterrasse i eit roligare strøk enn Times Square, men der var det også berre rom med plass til to som var ledig på dei aktuelle datoane.
Veldig synd, for dersom dei hadde hatt ledig hadde eg nok valgt det! Der er jo prisane på eit litt meir fornuftig nivå samtidig som det ser lyst og moderne ut. Men veldig trange rom! Det kan vere at 6 overnattingar på såpass lite rom hadde blitt litt vel intimt
Der må ein planlegge nøye for å få plass til å opne kofferten. Kun ein open koffert om gangen osv.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 16:27   #22
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Dette hotellet såg jo også bra ut:
http://www.tryptimessquaresouth.com/

Og ganske rimelig også. Heller ikkje så langt unna Times square, men kanskje bittelitt roligare?

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 09:12   #23
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi var nettopp i NY og bodde på Ace Hotel. Sentralt og fint
http://www.acehotel.com/m/newyork
Betalte 11500 for 6 netter Kult og litt annerledes Hotel. Veldig rent. Men vi var bare to og rommet var ganske lite.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 09:27   #24
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Disse hotellene har store rom, og har god beliggenhet. Kanskje du kan få en god pris i den perioden du skal reise?

https://theknickerbocker.com/
http://www.marriott.com/hotels/trave...-midtown-east/

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 10:50   #25
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Det endte opp med Novotel! Og eg har valgt non-refundable for å få det billigst mulig, så no er det for seint å angre!
Satsar på at det går greit i forhold til støy. I følge Google Maps tar det 12 minutt å gå til Central Park, så vi får gå dit dersom vi får noia av all trafikkstøyen og alle folka.

Mellomsøster er litt ambivalent til heile greia. Det er flyturen som stressar ho litt. Ho har rett og slett utvikla litt flyskrekk dei siste åra. Delvis fordi ho alltid får skikkelig vondt i ørene, men eg trur det er andre ting også. Men ho veit at ho kjem til å angre dersom ho ikkje blir med, så etter litt tårer og ei natt til å sove på det bestemte ho seg for å bli med. Og eg trur nok ho kjem til å glede seg litt meir etterkvart!
Men eg må innrømme at eg angrar litt på at eg spurte om ho ville vere med, for eg innser at ting hadde vore langt enklare med berre meg og 14-åringen. Ingen flyskrekk, ingen kresenhet, ingen akutt humørsjuke ved lavt blodsukker og lettare å finne billige hotellrom. Ho hadde kanskje hatt meir glede av turen dersom ho hadde vore eit par år eldre. Men det spørs om eg klarar å spare opp pengar til ny tur om to år, så kanskje det var lurt økonomisk sett likevel.

Så no er både flybillettar og hotell bestilt og betalt. Totalt 31 000
Og i tillegg kjem lunsj og middag kvar dag pluss shopping, teater/musical og diverse attraksjonar. Nesten alle sparepengane som eigentlig skulle gå til oppussing av kjøkken går med, men shit au!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 10:56   #26
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi hørte ikke noe trafikk på hotellrommet, hadde rom i noenog30. etage.
Det er mange plasser å kjøpe snack eller frukt om blodsukkeret skulle bli lavt.

Jeg tror dere får en kjempefin tur.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 23:34   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Det blir sikkert bra! Jeg har vært mye og ofte i New York. Bodde fire år utenfor og var der mye i helgene. Det er mye bråk der, men det er litt av sjarmen med byen.

Har god erfaring med Novotel og barn fra Gdansk og London.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 10:47   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Holder på å planlegge NYC tur, selv. En av deltakerne har dollartegn og shopping i øynene, men reiselederen legger opp et program med mange gratisaktiviteter - så det blir både rimelige aktiviteter og så får vi ikke shoppa DEN stønna!

Vi tar i betraktning at Oslo ligger 6 timer foran NYC, så vi kan fint stå opp om morran. Har bl.a. sikret oss billetter til Live With Kelly & Ryan, et populært tv-show med Kelly Ripa og Ryan Seacrest (han har vært vert for en del av disse showene på TVN, men i USA virker det som om hun er vel så kjent). Billettene er gratis og legges ut 30 dager i forveien. Det eneste tv-showet jeg har funnet som tillater barn (men må være 10+ ).

Her er drøssevis av gratisting med barn:

https://www.timeout.com/new-york-kid...ds-in-new-york

Det er mange gratis museer, osv. Vær også obs på at noen museer opererer med "suggested price". Det betyr som regel at du har mulighet til å foreslå en annen pris, dvs at du kan betale det du kan.

Ser at det er flere som planlegger NYC-tur, kan lage en tråd med gratis- eller veldig billig-tips.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 14:25   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Simone: Min 07-modell har vært i NY to ganger allerede, og synes at byen er helt magisk. Han regnes også for å være helt forskrekkelig kresen (eller han var det i hvert fall da han var der første gang), men særlig barnemenyene på restaurantene er gode på å holde de forskjellige mattypene atskilt fra hverandre.

Men jeg ser at det er en litt annen reise når man har med noen som har litt andre krav. Lavt blodsukker kommer god ikke til å svære noe stort problem, for det finnes snacks å få kjøpt på hvert eneste gatehjørne.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 14:57   #30
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi bodde på hotell Pennsylvania. Det var billig - utrolig sentralt - men ikke så veldig flott sånn ellers da. Gode cafeer i umiddelbar nærhet.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 20:26   #31
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi har enda ikke bestemt oss. Skal i påsken ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no