Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Neste lesesirkelbok?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Hva skal være neste lesesirkelbok? (Flervalgspoll)
Brideshead Revisited ("Møte med fortiden"), Evelyn Waugh 3 23,08%
The Graveyard Book ("Kirkegårdsboken"), Neil Gaiman 6 46,15%
Coraline ("Coraline"), Neil Gaiman 7 53,85%
Disgrace ("Vanære"), J. M. Coetzee 2 15,38%
History of Love ("Kjærlighetens historie"), Nicole Krauss 3 23,08%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 13. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 11:34   #21
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neste lesesirkelbok?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Et spørsmål litt på siden: er Brideshead Revisited vanskelig å lese på engelsk? De har den ikke på norsk på biblioteket mitt.
Jeg er forholdsvis god i engelsk, altså, men har ikke brukt språket aktivt på mange år og er helt uvant med å lese på annet enn norsk.

Høres ut som en god anledning til å oppfriske da. Jeg vet ikke hvordan den er i språket, men jeg vil tro at hvis du kan engelsk så vil det bare være nyttig å lese litt skjønnlitteratur på engelsk.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 01:29   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste lesesirkelbok?

Brideshead Revisited er ikke blant de enkleste å lese på engelsk. Språket er ganske høytravende noen ganger. Men det er sikkert en ypperlig utfordring hvis man vil bryne seg litt. Også er den jo så fiiiiin!

The Graveyard Book
sto under ungdom/fantasy på min Norli.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no