Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Raspeballer (Haster!)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-07, 20:47   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raspeballer (Haster!)

Komler er ikke særlig godt egentlig. Blandaball derimot.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 20:48   #22
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raspeballer (Haster!)

Er torsdag og raspeballer noe som hører sammen liksom? Jeg skjønte at det ved Bergens restauranter kun ble servert raspeballer på torsdager.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 20:50   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raspeballer (Haster!)

Ja, torsdag er komeldag.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:00   #24
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Raspeballer (Haster!)

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det visste jeg ikke. Er det ved Tinghuset? For en fantastisk idé til middag ute med mann og barn i morgen.

Ellers må jeg si meg enig med de som foretrekker komlene med sukker og smør.


Ja, i nærheten av tinghuset, Fru Lyng og Løpslabbet der. Sukk, nå fikk jeg også lyst på komler ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:02   #25
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raspeballer (Haster!)

:slettet:


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 15:10.
Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:03   #26
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Raspeballer (Haster!)

Ååå, ball som jeg kaller det er snadder.
Bruker vanligvis bare rå poteter i "deigen", men dersom jeg har noen kokte rester puttes de og i.
I midten av ballen har vi en morr (skrives det slik?) bit, snadder. Når jeg var liten brukte mamma bacon i , det synes ikke jeg noe om.

Restene fryser jeg. De tas opp til en gang jeg har liten tid til middagslaging eller har lyst på god lunsj. Deles i skiver og stekes.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:34   #27
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Raspeballer (Haster!)

Å. raspeballer er kjempegodt. Det heter raspe og serveres uten dott og ikke med sirup eller sukker til. Vi bruker en kokt potet og resten rå. Også har vi mel og litt byggmel til massen er såpass fast aat det går an å lage faste raspeballer av det. Vi koker med salt lammekjøtt også har vi vossakorven oppi helt på slutten. Må være ordentlig vossakorv og ikke noe lettpølser, da. Kålrabistappe må også være med. Dessuten er det ekstra godt med bacon i terninger ved siden av. Tilbehør som også hører med er ekte meierismør som smelter oppå raspeballene på tallerken. Kefir som drikke ved siden av. Og nå fikk jeg skikkelig lyst på raspeballer.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no