Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Alternativ til bunad ??

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 22:08   #21
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Tromsbunaden kan jeg ikke ha, men hadde kanskje kunnet hatt Lofotbunaden, da min mor kommer fra Lofoten Må sjekke den ut også Da jeg var i Bergen sist gikk jeg og kikket på brukskunstnerne på bryggen, og der hadde de masse lekkert, så det er absolutt en mulighet å sjekke det også nærmere.

Tusen takk for svaret

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

http://www.husfliden.no/husa/FileFee...s_490x1491.jpg
Jeg synes denne var fin jeg, Tromsbunaden. Kan du ha den da?
Hvis ikke, har du vel en bestemor eller noe fra et annet sted, ikke hør på bunadpolitiet!

Personlig synes jeg ikke så mye om de draktene, det er ikke sikkert at du vil være like glad for de om 15 år, budan er rimelig "bankers" sånn da!

Da ville jeg heller kjøpt en fin kjole. Har prøvd å søke litt, uten noen gode resultat. Se om det er noen lokale tekstilkunstnere som lager kjoler? Min mor kjøpte en nydelig kjole på Format i Bergen, men husker ikke hvem som har laget den.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:12   #22
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Nei- jeg er 100 % sikker på at jeg ikke klarer å få det sjalet til å stå ut slik det skal gjøre på Nordlandsbunaden. Hver eneste 17.mai ser jeg på andre som har på den bunaden, og ikke har klart å fått ssjalet til å stå ut fra skuldrene, og det er omtrent det styggeste jeg ser Når det er ordentlig er imidlertid bunaden kjempefin

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Sjalet får du alltid til å stryke, det er et lite plagg. ...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:15   #23
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Nei- jeg er 100 % sikker på at jeg ikke klarer å få det sjalet til å stå ut slik det skal gjøre på Nordlandsbunaden. Hver eneste 17.mai ser jeg på andre som har på den bunaden, og ikke har klart å fått ssjalet til å stå ut fra skuldrene, og det er omtrent det styggeste jeg ser Når det er ordentlig er imidlertid bunaden kjempefin

Stivelse på boks - hjelper det?

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:02   #24
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Det kan kanskje hende ?? Hadde ikke hørt om det en gang...

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Stivelse på boks - hjelper det?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:11   #25
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Dersom jeg skulle hatt en drakt i stedet for bunad, så tror jeg jeg heller ville fått en designer til å lage en skikkelig fantasibunad, spesiallaget til deg. Jeg tror nok du vil kunne klare å finne en ung og lovende designer som kunne gjort det for 15 000 kroner.

Faktisk så kunne jeg godt tenke meg å lage min egen fantasibunad, men jeg har jo bunaden min fra Åmli jeg da, som jeg er veldig glad i og langt fra lei av ennå. Men jeg har tenkt tanken på å f.eks lage et et nytt liv på egenhånd, som jeg kan kombinere med skjorta og underskjørtet jeg har som faktisk er veldig fint men som jeg ikke får vist fram siden jeg har det under stakken.

Å leke litt med tradisjonene har ikke jeg noe imot.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:12   #26
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Tusen takk- DET var en strålende idè

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Dersom jeg skulle hatt en drakt i stedet for bunad, så tror jeg jeg heller ville fått en designer til å lage en skikkelig fantasibunad, spesiallaget til deg. Jeg tror nok du vil kunne klare å finne en ung og lovende designer som kunne gjort det for 15 000 kroner.

Faktisk så kunne jeg godt tenke meg å lage min egen fantasibunad, men jeg har jo bunaden min fra Åmli jeg da, som jeg er veldig glad i og langt fra lei av ennå. Men jeg har tenkt tanken på å f.eks lage et et nytt liv på egenhånd, som jeg kan kombinere med skjorta og underskjørtet jeg har som faktisk er veldig fint men som jeg ikke får vist fram siden jeg har det under stakken.

Å leke litt med tradisjonene har ikke jeg noe imot.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 00:15   #27
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Det kan kanskje hende ?? Hadde ikke hørt om det en gang...

Det heter Stiff Strykestivelse og finnes i daglivarebutikken. Bilde av en dame og en mann i hvite skjorter på sprayflasken. Min har blått lokk. Bruker den alltid når jeg stryker bunadskjorten i lin....

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 00:17   #28
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Takk-takk

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Det heter Stiff Strykestivelse og finnes i daglivarebutikken. Bilde av en dame og en mann i hvite skjorter på sprayflasken. Min har blått lokk. Bruker den alltid når jeg stryker bunadskjorten i lin....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 12:54   #29
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Etter et døgn med vurderinger frem og tilbake ahr jeg tatt et valg som jeg tror jeg kommer til å bli fornøyd med:
Jeg skal kjøpe LOFOTBUNAD
Mammaen min kommer fra Lofoten, så det må vel være "gyldig" grunn

Tusen takk skal dere ha for svarene alle sammen

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Lofotbunad.jpg (82,1 KB, 18 visninger)
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 12:57   #30
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Etter et døgn med vurderinger frem og tilbake ahr jeg tatt et valg som jeg tror jeg kommer til å bli fornøyd med:
Jeg skal kjøpe LOFOTBUNAD
Mammaen min kommer fra Lofoten, så det må vel være "gyldig" grunn

Gratulerer med valget: Det var en flott bunad!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 13:24   #31
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Lofotbunaden er nydelig, tror du kommer til å være veldig fornøyd med valget ditt.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 13:51   #32
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Etter et døgn med vurderinger frem og tilbake ahr jeg tatt et valg som jeg tror jeg kommer til å bli fornøyd med:
Jeg skal kjøpe LOFOTBUNAD
Mammaen min kommer fra Lofoten, så det må vel være "gyldig" grunn

Tusen takk skal dere ha for svarene alle sammen

Den er kjempeflott! Det er gyldig grunn ja. Jeg synes personlig man bør ha tilhørighet til en bunad, som deg.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 14:07   #33
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Lofotbunaden har jeg - og den er det lite trøbbel med å få til å sitte orntlig Eneste jeg aldri får et klart svar på er hvordan luen skal sitte på. Også kan kragen være litt pes, men ikke så mye som sjalet til nordlandsbunaden tror jeg.

Gratulerer med bra valg

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 15:24   #34
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til bunad ??

Takk skal dere ha alle fire

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no