Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nytt kjøkken - gode råd?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-12, 18:51   #21
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt kjøkken - gode råd?

Blir ikke kjøkkenbenk dypere enn 60 cm veldig mye dyrere, siden standard benkeplater er tilpasset 60 cm? Hvis man skal ha veldig dyre benkeplater, så er det kansje bare et lite tillegg?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 19:58   #22
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Nytt kjøkken - gode råd?

Takk for gode innspill! Kom gjerne med flere!

Vi skal ikke ha benk noe annet sted enn på øya, så hvis vi velger dype skuffer så blir det bare en større firkant med stein, og det er kanskje ikke så vanskelig? Men sikkert dyrt...

Lurt å flytte vasken. Det kommer jeg helt sikker til å gjøre. Blir nok ovenfor stekeovnen.

Er det forresten best med et kjøle-og et fryseskap eller to kombi?

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 15:56   #23
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nytt kjøkken - gode råd?

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.


Er det forresten best med et kjøle-og et fryseskap eller to kombi?

Et av hvert, kombi er liten plass i fryseren,kjempe liten. mens i et fryseskap får du plass til veldig mye.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:56   #24
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Nytt kjøkken - gode råd?

Definitivt et kjøl og et frys

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 19:28   #25
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken - gode råd?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Blir ikke kjøkkenbenk dypere enn 60 cm veldig mye dyrere, siden standard benkeplater er tilpasset 60 cm? Hvis man skal ha veldig dyre benkeplater, så er det kansje bare et lite tillegg?

Du kan legge et annet materiale bak - vi har feks fliser, har også hatt herdet glass. Det blir litt dyrere (husker ikke overslaget vårt), men det er verdt det. Vi hadde en kokk innom kjøkkenet vårt, og han var først skeptisk til kun 60cm arbeidslengde på benken (mellom vask og platetopp), men fordi dybden var ekstra, opplevdes det som god plass.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 11:32   #26
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Nytt kjøkken - gode råd?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Blir ikke kjøkkenbenk dypere enn 60 cm veldig mye dyrere, siden standard benkeplater er tilpasset 60 cm? Hvis man skal ha veldig dyre benkeplater, så er det kansje bare et lite tillegg?

Vårt ble ikke veldig dyrt, nei. Vi kjøpte KVIK XXL varianten, og benkeplate på KVIK.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:19   #27
Olivia81
Aktiv
 
Olivia81 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 150
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nytt kjøkken - gode råd?

Induksjon og pyrolyse er kjekt! Jeg skulle ønske jeg hadde bittelitt lavere kjøkkenbenker, jeg er 167 høy og benken er standard høyde. Den er akkurat litt for høy når jeg skal vispe ting osv. Ville nok ikke valgt heltreplate fra Ikea igjen, den har den tendenes til å sprekke opp litt .

Olivia81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:23   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken - gode råd?

Vi har bygget ferdig nå, gjenstår bare lister på toppen av skapene. Veldig godt fornøyd med løsningen. Vi fikk et lokalt firma til å lage benkeplater til oss (laminat), det er veldig godt anventdte penger. Veldig godt utført arbeid. Og så er jeg fornøyd med skuffer overalt! Også under vasken, det er nesten det beste av alt. Så får vi se om vi får opp fliser en av dagene snart, så skal det blir så fint så.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:25   #29
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt kjøkken - gode råd?

Skuffer, skuffer og skuffer.

Ellers så er jeg veldig gald i benkeplaten vår i sten fra Diapol, og ikke minst den 90cm brede iduksjonstoppen vår med 5 plater.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 15:26   #30
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt kjøkken - gode råd?

Frøy: kva platetopp er dette? Ønsker meg 90 cm. med 5 (eller meir) plater.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 15:32   #31
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt kjøkken - gode råd?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Frøy: kva platetopp er dette? Ønsker meg 90 cm. med 5 (eller meir) plater.

Denne http://www.siemens-home.no/produkter...?source=browse

Vi er fornøyde, Siemens er en av få som har kjølingen til toppen i bakkant slik at man kan bruke øverste skuff om man har skuffeseksjon under, jeg har krydder der og det blir ikke varmt.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:51   #32
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Nytt kjøkken - gode råd?

Drar fram igjen min egen tråd selv om den ligner på flere andre som går nå...

Det jeg lurer på nå er det med kjøkkenøy. Kan dere som har det komme med erfaringer? Ting dere angrer på, ting som er lurt plassert osv?

Jeg lurer veldig på å lage en ekstra bred øy, og så plassere vaskesonen på motsatt side av kokesonen. Grunnen er at jeg da får en større flate til å bake og kutte på. Litt usikker på hvem av dem som bør være å mot høyskapene...Tenkte så at vaskesiden bør inneholde skuffene med dekketøy, og kokesiden tørrvarer mm. Må nok leke kjøkken litt for å tenke ut hva jeg bruker hvor.

Setter inn bildet her igjen... Vasken skal altå flyttes og det skal ikke være sitteplass. Skulle gjerne tegnet det om, men finner ikke noe program som fungerer på mac??

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no