Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Parfyme - det tåler jeg ikke

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-06, 14:40   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Parfyme - det tåler jeg ikke

Det verste jeg vet er folk som dynker seg i parfyme. Jeg satt på en uterestaurant i sommer og holdt på å kveles pga nabodama. Hun må ha brukt hele flaska, det er jeg sikker på. Hvordan daten hennes overlevde, det skjønner ikke jeg. Jeg fikk ikke ned maten.
Det er mye værre enn røyking.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 14:57   #2
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke.

Så synd for deg da,tenk på alle de gode duftene du går glipp av.
Parfymelukt er deilig,men selvfølgelig med måte
Mye bedre at folk lukter godt enn at de lukter svette,røyk,innestengt osv..
Er du allergisk? altså da tenker jeg på om du får alvorlige problemer av folk som lukter parfyme,el er du bare vanskelig?
Spør ikke for å være frekk altså Men har opplevd folk som har en tendens til å irritere og blande seg opp i hva andre velger å ha på seg av parfyme,eller andre ting.
Skjønner ikke at folk gidder bry seg,hvis ikke de får alvorlige problemer av det.
Godt du ikke er min venninne.Jeg bruker parfyme hver dag.En liten dæsj på hver side av halsen eller to,for den slags skyld.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 15:01   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke.

Her var det nok ikke snakke om en dæsj. Jeg er enig i at parfyme er bedre enn svettelukt osv. Men ta bare ikke så mye på.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 15:31   #4
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Det er jo en grunn til at parfyme ikke selves i literflasker...

Helt enig at det er forferdelig når folk ikke klarer å begrense seg, men det dufter jo ofte utrolig deilig når man har god parfyme i moderate mengder. (det er vel mengdebegrepet som er det vesentlige her...)

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 15:37   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Ja, det snir i nesa og er ikke mye godt når folk dynker seg. Men jeg synes allikevel røyking er 100 ganger verre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 15:46   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Det er mange som ikke kan kunsten å ta på seg parfyme og dynker seg men allikevel heller det enn svette eller røyk osv.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 15:48   #7
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Jeg bare elsker parfyme. Men det holder med en liten sprut om gangen da, og ikke hele flaska.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 16:03   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Overparfymerte mennesker er pyton. Verre enn verst: Opium-parfymen.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 16:05   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Det er mange som ikke har peiling på hvordan parfyme skal brukes. Mange syndere blant damer i 50-60 års alderen der...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 17:10   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Overparfymerte mennesker er pyton. Verre enn verst: Opium-parfymen.

Opium ja!

Svigerfar kjøpte faktisk denne parfymen i gave til meg da jeg fylte 19 år.
Jeg ga den videre til mormor, som ble kjeeempeglad.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 17:18   #11
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Ikke noe særlig med folk som bruker alt for mye. Jeg kan ikke bruke så mye selv for mannen min tåler det rett og slett ikke. Han er allergisk, men bruker jeg bare litt går det heldigvis bra.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 17:19   #12
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Var på ette kjøpesenter på lørdag, der sto det en fyr ved siden av meg, det luktet så sinnsykt mye parfyme av han at jeg ble nesten svimmel. Så kom kona hans og var ikek noe bedre, og det lukta sånn billigparfyme av de.



Er glad i parfyme jeg, men med måte da.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 17:57   #13
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Nei, neddynkete folk lukter ikke godt! Det verste er jo de som dynker seg i billigparfyme, for det stinker!!
Er ikke akkurat noe appetitt vekkende
Finnes mange gode parfymer, men det kan bli for mye av det gode

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 18:21   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Jeg er tildels enig. Jeg synes parfyme kan være greit nok hvis den brukes i mengder som nesten ikke kan luktes av andre.
En ting som er ganske pyton er å sitte i bil sammen med fire medpassasjerer som alle har dynket seg med hver sin parfyme. Da blir jeg garantert både bilsyk og får hodepine av turen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 18:50   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Jeg spyr av (nydusjet) parfyme, og sliter skikkelig på bussen om morgenen.

Skulle egentlig ønske det ble fokus på dette, men siden jeg røyker så føler jeg at jeg ikke har rett til å uttale meg.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 18:53   #16
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg spyr av (nydusjet) parfyme, og sliter skikkelig på bussen om morgenen.

Skulle egentlig ønske det ble fokus på dette, men siden jeg røyker så føler jeg at jeg ikke har rett til å uttale meg.

Jo, det har du så absolutt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 19:15   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg spyr av (nydusjet) parfyme, og sliter skikkelig på bussen om morgenen.

Skulle egentlig ønske det ble fokus på dette, men siden jeg røyker så føler jeg at jeg ikke har rett til å uttale meg.

Jeg spyr av kaffe-, røyk- og morgenånde, og da helst i en salig blanding... Takke meg til nydusjede folk som lukter godt!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 19:17   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg spyr av kaffe-, røyk- og morgenånde, og da helst i en salig blanding...

Gjør du? Seriøst?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 19:21   #19
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Jeg synes det er skikkelig ille med for mye parfymelukt - men det er jo 1000 ganger verre med røyklukt/ånde og konjakkånde... æsj.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 19:23   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Enkelte mennesker sprayer seg litt for mye, og enkelte bruker parfymer de ikke burde hatt fordi den ikke lukter godt på dem, eller fordi de ikke vet hvor mye de skal ta på.

Jeg vet jo enkelte som sprayer "Aromatics elixir (fra Clinique) på huden for eksempel....og det til tross for at den skal holdes over hodet, en dæsj som skal falle over håret og kroppen. Mer enn det blir for mye....

En annen grunn til at mange lukter grusomt med parfyme er at de gnir den på. Dette ser jeg OFTE når noen prøver parfyme (til og med ansatte i parfymemerier gjør det). De sprayer på f.eks. håndleddene og gnir deretter håndleddene mot hverandre... Sikkert ren uvitenhet, men det ødelegger i alle fall duften og den lukter dermed gørr istedenfor godt. Dette har jeg lært på parfymekurs

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no