Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-18, 08:26   #141
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Radioen min funker ikke- ingen lyd og alle kontakter er i
JBL høyttaler er borte

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 22-05-18, 09:42   #142
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Jobbintervjuer kamuflert som en uformell samtale/en liten prat. Jeg blir jo enda mer nervøs av sånt, selv om det er internt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 22-05-18, 11:20   #143
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

38 grader i feber samme dag som jeg skal sette en haug med standpunktkarakterer, og tre dager før jeg selv har eksamen (jeg knapt har lest til).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 22-05-18, 11:23   #144
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

38 grader i feber samme dag som jeg skal sette en haug med standpunktkarakterer, og tre dager før jeg selv har eksamen (jeg knapt har lest til).

God bedring.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 22-05-18, 11:26   #145
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

God bedring.

Takk. Jeg skal komme meg avgårde til jobb så jeg i det minste får gjort LITT (ingen undervisning på tirsdager). Å lese funker ikke når jeg er sånn som nå.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 22-05-18, 11:36   #146
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Når man endelig har noen dager fri og skal kose seg hjemme uten planer, nei, da skal man bli syk og holde sengen.

God bedring Nera og lykke til på eksamen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 12:29   #147
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Ikke egentlig noe som irriterer meg direkte, men som jeg synes er utrolig tåpelig: Godt voksne folk (som i mødre til store barn) som lager profilbilder på fb hvor de helt tydelig har brukt ett eller annet "portrett-filter" som får dem til å se helt annerledes ut. Svakt rosenrøde kinn, glatt hud, litt større øyne og litt smalere hake etc, og en liten Hollywood-blur på toppen av det hele. Det ser jo helt dust ut.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 24-05-18 kl 12:49.
My er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 13:24   #148
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ikke egentlig noe som irriterer meg direkte, men som jeg synes er utrolig tåpelig: Godt voksne folk (som i mødre til store barn) som lager profilbilder på fb hvor de helt tydelig har brukt ett eller annet "portrett-filter" som får dem til å se helt annerledes ut. Svakt rosenrøde kinn, glatt hud, litt større øyne og litt smalere hake etc, og en liten Hollywood-blur på toppen av det hele. Det ser jo helt dust ut.

Ah, det er DET det er. Jeg synes selv at jeg ser utrolig mye mer ufiks ut enn "alle" andre, men jeg vet jo heller ikke hvordan jeg får større øyne og mindre hake. Eller rynkefri hud.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 13:28   #149
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jobbrelatert: foreldre som er tomme for medisiner eller mangler resept til barna sine, og som legger ansvaret over på oss i apoteket for at de enten må vente på at vi får varen inn til lager, eller skaffe resept. Ikke gi MEG ansvaret for at poden "må legges inn", fordi du som voksen ikke klarer å planlegge såkalt "livsviktig" medisin. Og nei, allergimedisin er ikke livsviktig hvis han har vært tom i 5 dager allerede. Og hvert fall ikke hvis du ikke gidder å kjøpe 7 tabletter resepfritt inntil videre.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 13:32   #150
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jobbrelatert: foreldre som er tomme for medisiner eller mangler resept til barna sine, og som legger ansvaret over på oss i apoteket for at de enten må vente på at vi får varen inn til lager, eller skaffe resept. Ikke gi MEG ansvaret for at poden "må legges inn", fordi du som voksen ikke klarer å planlegge såkalt "livsviktig" medisin. Og nei, allergimedisin er ikke livsviktig hvis han har vært tom i 5 dager allerede. Og hvert fall ikke hvis du ikke gidder å kjøpe 7 tabletter resepfritt inntil videre.

Også kalt foresatte som ikke virker.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 13:34   #151
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Også kalt foresatte som ikke virker.

Ikke nødvendigvis. Du ville bli forbauset over hvor vanlig dette er, altså. Og så tror de at det å bruke "strengestemmen" har en magisk effekt på problemet som har oppstått.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 13:36   #152
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Er ikke alltid dere i varehandel som får skylda i sånne settinger da? (jobbet i butikk for mange år siden).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 13:39   #153
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Er ikke alltid dere i varehandel som får skylda i sånne settinger da? (jobbet i butikk for mange år siden).

Dette innlegget ble jo i grunn sparket i gang av nok et tilfelle hvor det er forventet jeg skal ta på meg ansvar for andre barns helse. Og jeg ser an folk altså, og prøver å strekke meg langt - det har jeg selvsagt plikt til. Men jeg strekker meg betydelig lenger når folk er hyggelige, og ikke prøver å kjefte seg til viljen sin.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 13:44   #154
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg har jobbet mange år med kundebehandling og det er alltid hyggeligere og morsommere å hjelpe de som er greie hyggelige.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 14:23   #155
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ikke egentlig noe som irriterer meg direkte, men som jeg synes er utrolig tåpelig: Godt voksne folk (som i mødre til store barn) som lager profilbilder på fb hvor de helt tydelig har brukt ett eller annet "portrett-filter" som får dem til å se helt annerledes ut. Svakt rosenrøde kinn, glatt hud, litt større øyne og litt smalere hake etc, og en liten Hollywood-blur på toppen av det hele. Det ser jo helt dust ut.

Også kalt Snapchatfilter.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 14:27   #156
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Også kalt Snapchatfilter.

Oh yes.

Tåpelig nok med godt voksne som legger inn ørten bilder med hundesnute og kaninører, eller blomsterkrans, men det er tross at tydelig noe de leker seg med. Dette her er jo mer i kategorien "se så lekker jeg ble når jeg forandret meg bittelitt, sånn at ingen liksom skal se forskjell, det bare ser ut som jeg er skikkelig heldig på bildet".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 14:51   #157
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Det eneste Snapchatfilteret som er noe å ha er jo Big mouth. Jeg elsker det! Man jo bli glad når munnen bokstavelig strekker seg fra øre til øre!

Jeg gidder ikke gruffe over Snapfilterbabes (de er stort sett filtrert bort ), men jeg er ganske sur over handelstandsdager hele helga her jeg bor. Umulig å oppdrive en eneste parkeringsplass for folk med vettuge ærend.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 17:21   #158
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

At denne fantastisk fine ettermiddagen/kvelden må tilbringes inne på klubbhuset til fotballen, på foreldremøte for laget til eldstejenta. Håper det blir fort ferdig, nåde den som "har noe til eventuelt".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 20:34   #159
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

At jeg hangler og verken blir frisk eller syk. Har så ufattelig lite overskudd og må tvinge meg opp fra sofaen i det fine sommerværet.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 20:54   #160
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Folk som sperrer hele veien i parkeringshus fordi de skal stoppe ved automaten og ta lapp gjennom vinduet framfor å parkere og hente lapp etterpå slik normale folk gjør. Alle bak deg må selvsagt bare vente fordi akkurat du skal slippe å gå ti skritt ekstra i dag, din tid er jo viktigere enn alle andres må vite. Det er vanskelig å ikke tenke at sånne folk bare må være mindre intelligente.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no