Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Noen som har sett Hamlet på Centralteateret?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 09:38   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har sett Hamlet på Centralteateret?

:spent:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 09:46   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?

Tja, hva skal jeg si. Jeg er Moden og Modig og innrømmer at jeg ikke har noe særlig kjennskap til Hamlet. Jeg sitter derfor igjen med det inntrykket at denne forestillingen kanskje passet best for de som kjenner historien godt og som kan more seg ev. ergre seg over måten stykket fremføres på. Det passer kanskje ikke like godt for en som trenger å forstå stykket og følge handlingen. For det var ikke like lett bestandig. Skuespillerne hadde gått bort fra sin teaterdiksjon og snakket ravende fort. I starten fikk jeg faktisk ikke med meg ett eneste ord.

Men det kom seg etter hvert. Jeg likte Aksel Hennie i rollen, selv om de andre Modne nok foretrakk kongen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Toffskij : 19-10-06 kl 13:47. Årsak: Ingenting skummelt
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 09:52   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?

Jeg kan jo komme med min mening også.

Jeg synes ærlig talt, med to hederlige unntak, at dette ikke holder mål. Unntakene er (bombe) Hamlet (siklesukk) og kongen.

Resten av gjengen ser ut som en middels amatørgjeng på russerevy. Horatio er helt pinlig dårlig. Ofelia er tragisk helt til hun blir gal og tragisk, da funker hun litt bedre. Dronningen er litt passe, resten suger.

Og selv om jeg jo er tilhenger av ikke-4-timer-lange teaterstykker, er denne heseblesende speedversjonen bare slitsom. Jeg satt og ønsket-ønsket at de hadde satt denne opp på Torshovteateret istedet. Med Deilige Aksel og Kjekke-Kyrre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 19-10-06 kl 10:32. Årsak: Blackout
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 10:01   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kan jo komme med min mening også.

Jeg synes ærlig talt, med to hederlige unntak, at dette ikke holder mål. Unntakene er (bombe) Hamlet (siklesukk) og kongen.

Jeg er enig! :siklesukkerogså:

Sitat:

Resten av gjengen ser ut som en middels amatørgjeng på russerevy.

Ja, vet du, det tenkte jeg også. Som Tinetoff sa "litt sånn Katta-oppsetning".

Sitat:

Og selv om jeg jo er tilhenger av ikke-4-timer-lange teaterstykker, er denne heseblesende speedversjonen bare slitsom.

Jeg synes også det ble for heseblesende. På begynnelsen satt jeg bare og lurte på om alderdommen virkelig hadde tatt meg, for jeg klarte ikke å henge meg uansett hvor hardt jeg konsentrerte meg. Det ble heldigvis bedre etterhvert. Da synes jeg både taletempo og selve handlingen roet seg et par hakk.

Sitat:

Jeg satt og ønsket-ønsket at de hadde satt denne opp på Torshovteateret istedet. Med Deilige Aksel og Kjekke-kongen.

:jepp: Deilige, deilige Aksel!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 10:08   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?


Dette var første gangen jeg heiet på den slemme kongen i Hamlet. Kjekke mannen! Han spilte virkelig skjorta av alle de andre.

Det kan vel hende jeg ville satt litt mer pris på Aksel Hennie hvis jeg hadde husket brillene mine og dermed fått med meg mimikken hans, men jeg synes han var en i overkant guttaktig, snøvlete og bleik Hamlet. Ellers var det en del uvanlig fæle biroller, både Horatio, Laërtes, Rosencrantz og Guildenstern var GRUSOMME!

Men det var gøy å gå på teater, altså, og lenge siden sist! (Jeg er jo heller ikke den som har noe imot å dele ut litt sviende kritikk der jeg synes det passer. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 19-10-06 kl 13:29.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 10:46   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?

Jeg likte både Hamlet og kongen, jeg. :jatakkbeggedeler: Kongen både fordi han var skikkelig kjekk og fordi jeg syntes han fungerte veldig godt som litt samvittighetsløs kjekkas (som likevel bar både skyldfølelsen og selvinnsikten godt). Hamlet fordi jeg syntes Hennie spilte veldig overbevisende både sårbar og forvirret og deprimert, med nok intensitet men mye av det mer under- enn overspilt.

Scenografien var enkel og effektiv, syntes jeg.

Men ikke alle skuespillerne var så veldig gode. Diksjonen var dårlig hos flere, kanskje mest hos Horatio, og det var ikke så lett å høre hva de sa alltid. Rosencrantz og Guildenstern virker som de hadde kommet inn som praktikanter fra en eller annen skoleforestilling, de var temmelig malplassert. Jeg likte dronningen også. Ophelia, stakkar, er vel en vanskelig rolle, som vi snakket om på vei ut av teateret: Først er hun fjollete tenåring, og så er hun gal fjollete tenåring - hvordan skal man spille det på en skikkelig måte?

Det var veldig mange unge publikummere - jeg vil tippe en klasse fra en videregående skole? Det var ikke alle som var like engasjert, og det var litt fnising og sånt på ikke helt passende steder, men ikke så mye at det ble irriterende. Og de lo når det var morsomt (og det er det jo ofte) og oppførte seg ganske pent. Og alle jentene hvinte, popkonsert-aktig, når Aksel Hennie kom inn for å ta mot applausen på slutten.

(Og Mim og jeg satt altså på rad null og fikk han nesten i fanget da han satt på scenekanten og dinglet med bena. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 19-10-06 kl 13:40.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 10:47   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?

Jeg SA jo at det hadde vært en forbedring hvis Skilpadda og Mim hadde steppet inn som Rosencrantz og Guildenstern, sa jeg ikke?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 10:52   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg SA jo at det hadde vært en forbedring hvis Skilpadda og Mim hadde steppet inn som Rosencrantz og Guildenstern, sa jeg ikke?

Jo, det gjorde du. Og mellom linjene fikk jeg et inntrykk av at det nok var lurt å justere forventningene ned noen hakk, så det gjorde jeg. Det var nok lurt, for jeg endte opp med å synes at det tross alt var veldig stas. Jeg mener, selve teksten er jo så god at det skal litt til å ødelegge den helt. (Mim og jeg fant flere sitater som absolutt kunne egne seg som signaturer både her og på NM. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 10:52   #9
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Og Mim og jeg satt altså på rad null og fikk han nesten i fanget da han satt på scenekanten og dinglet med bena. )

Tok dokker på han?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 10:55   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Tok dokker på han?

Nei, vi ble litt flaue og trakk til oss bena. Litt sånn "unnskyld at vi sitter her og lytter til deres private samtale" (det var Hamlet og Horatio med hodeskallen, like før begravelsen til Ophelia).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 11:02   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Og Mim og jeg satt altså på rad null og fikk han nesten i fanget da han satt på scenekanten og dinglet med bena. )

Det er jo mulig at dette (i tillegg til at jeg glemte brillene mine) er noe av grunnen til at vi ser såpass forskjellig på Hennies innsats, jeg lurer litt på om spillestilen hans var litt for dempet til å gå helt hjem litt bakover i salen. Men jeg TROR jeg generelt foretrekker en tydeligere, voksnere og mer tragisk Hamlet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 19-10-06 kl 13:51.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:52   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?

Noen flere som vil være med på å rakke ned på Rosencrantz og Guildenstern? Noen flere som ikke ble imponert av Kjekke Aksel?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:56   #13
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett Hamlet på Centralteateret?

Aaaaaaldri hørt om. :risterenergiskpåhodet:

(Har altså ikke sett den. )

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:57   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett Hamlet på Centralteateret?

Har du ikke HØRT om Hamlet?!




(Eller er det Kjekke Aksel du ikke har hørt om?)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 14:02   #15
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett Hamlet på Centralteateret?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Har du ikke HØRT om Hamlet?!




(Eller er det Kjekke Aksel du ikke har hørt om?)

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:42   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett Hamlet på Centralteateret?

Jeg syntes det var mye som var bra jeg.

Kongen og dronningen var gode, Hamlet var god. I motsetning til Skilpadda og Mim så syntes jeg at Ofelia var ganske god også. Oppsetningen var veldig effektiv, god bruk av ganske enkle kulisser og jeg likte det at de ikke var opptatt av å tidfeste det. Enkle kostymer.

Det største problemet var, som flere har sagt, at de snakket alt for fort. Her kom Aksel Hennie seg veldig etterhvert. De to største monologene " å være eller ikke være" og " min synd er stor " (eller hva det nå er nøyaktig) ble fremført veldig godt. For de fleste skuespillerne synes jeg at de underspilte litt og det kledde forestillingen godt. Hamlet kan lett bli overdramatisk og det ble det, stort sett, ikke her. Et veldig dårlig unntak var Laertes, jeg synes nok at han var den dårligste. Rosenkrantz og Gyldenstierne var også dårlige og jeg er overbevist om at Mim og Skilpadda hadde vært mye bedre, med bare litte granne forberedelse.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no