Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken barnevogn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-14, 13:46   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken barnevogn?

Min er 2012. Vurderer å selge den, men den må sendes da.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 17:58   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken barnevogn?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Hmm, jeg så på dette skjemaet, så målene her stemmer altså ikke?

Nå er jo Bugaboobagen lengst i følge det skjemaet, men jeg tror ikke målene der stemmer, nei. Jeg har hatt begge bagene i hus, og vet at forskjellen på dem er større enn som så. Og her står jo ikke dybden, og den er det stor forskjell på. Jeg mener lengden på Bugaboobagen er over 80 cm.

Edit: ser at andre steder er målene på Bugaboobagen oppgitt til å være 85*33*30 cm.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 18:15   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken barnevogn?

Jeg har aldri sett poenger med ørten vogner til ymse bruk, så jeg er lykkelig over å ha funnet en vogn som passer til alt. Bortsett fra den ekstra vi har i barnehagen, bruker vi stort sett kun Donkey.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 23:35   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken barnevogn?

Ah, da vet jeg det, jeg stolte på det skjemaet og valget falt faktisk på OTHen da jeg så bagstørrelsen på skjemaet og at forskjellen var mindre enn jeg hadde trodd. Fy fader så irriterende. MEN, nå er nok, som det blir sagt over her, bagen til OTH mer enn stor nok, jeg får ikke så store barn heller. Har den stående her klar til bruk, og den ser romslig og god ut, så det skal nok gå helt fint.

Buggisene er for lave for meg, jeg er 174 cm og følte jeg måtte bøye meg ned i bakken omtrent for å romstere i bagen. Følte det ble helt feil for meg. Liker høyden på OTH, den er perfekt for meg og ikke minst mannen som er enda høyere. Vet at Buffaloen er litt høyere, men jeg likte ikke helt den horrible prisen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 09:44   #25
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken barnevogn?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ah, da vet jeg det, jeg stolte på det skjemaet og valget falt faktisk på OTHen da jeg så bagstørrelsen på skjemaet og at forskjellen var mindre enn jeg hadde trodd. Fy fader så irriterende. MEN, nå er nok, som det blir sagt over her, bagen til OTH mer enn stor nok, jeg får ikke så store barn heller. Har den stående her klar til bruk, og den ser romslig og god ut, så det skal nok gå helt fint.

Buggisene er for lave for meg, jeg er 174 cm og følte jeg måtte bøye meg ned i bakken omtrent for å romstere i bagen. Følte det ble helt feil for meg. Liker høyden på OTH, den er perfekt for meg og ikke minst mannen som er enda høyere. Vet at Buffaloen er litt høyere, men jeg likte ikke helt den horrible prisen.

Jeg er veldig fornøyd med størrelsen på bagen til Stokke Crusi. Den er 79,5 *33 cm så den burde holde dersom MB skulle bli for liten. Liker også at den er litt høyrere enn f.eks Bugaboo.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 11:00   #26
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken barnevogn?

Bugaboo buffalo fungerer veldig godt i terreng. Den er stødig, sittedelen/bagen er høyere og betydelig større enn Cameleon og den skal tåle mye vekt. Veldig greit å kunne lesse vognen full enten du skal på tur eller handletur. I tillegg er den veldig lun med kalesje som kan trekkes ned et ekstra hakk.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 12:51   #27
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken barnevogn?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Bugaboo buffalo fungerer veldig godt i terreng. Den er stødig, sittedelen/bagen er høyere og betydelig større enn Cameleon og den skal tåle mye vekt. Veldig greit å kunne lesse vognen full enten du skal på tur eller handletur. I tillegg er den veldig lun med kalesje som kan trekkes ned et ekstra hakk.

Bagen er vel ikke større? Sittedelen er bredere og lengere da. Jeg var veldig innstilt på å kjøpe Buffalo, men syntes den var så mye tyngere å trille enn Cam'en. Jeg vet at det kun er noen kg forskjell, men den føltes så limt til underlaget.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 16:31   #28
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken barnevogn?

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Bagen er vel ikke større? Sittedelen er bredere og lengere da. Jeg var veldig innstilt på å kjøpe Buffalo, men syntes den var så mye tyngere å trille enn Cam'en. Jeg vet at det kun er noen kg forskjell, men den føltes så limt til underlaget.

Cameleonbagen skrår mer inn enn buffalo mener jeg. Derfor er madrassen til Cameleon en god del kortere enn målet på rammen. Tror den er ca 5 cm kortere enn Buffalo.

Cameleon synes jeg er lettere å trille når den ikke har mange ekstra kilo lastet i. Derimot kjennes en fulllastet cameleon tyngre ut enn en buffalo, som kjennes like stødig og enkel å trille selv når den er lastet til bristepunktet.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 12:45   #29
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken barnevogn?

Skal man ha vogn fra fødsel ville jeg valgt Brio go next, fordi den er lett, har lufthjul, romslig bag og sete, genial kalesje, veldig god å trille på alle underlag, kjempe stor handlekurv.

Til litt større barn (1år+) vil jeg anbefale Babyjogger city elite, fordi den er lett, veldig romslig, har hevbart fotbrett, har en genial sammenslåingsmekanisme samt at den er en drøm å trille på alle underlag.

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no