Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum > Spanskkurs

Snuppas spanskkurs!

Spanskkurs Forum for spanskkurs.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-06, 21:43   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snuppas spanskkurs!

Vi har akkurat kommet hjem fra en flott ferie hos min kjæres familie. De bor på den Dominikanske republikk, og der snakker de jo spansk. Jeg skal legge inn en reiserapport etterhvert, når jeg bare får tatt eksamen på fredag. I mellomtiden (i en lesepause) kan jeg jo legge ut en kortversjon av det vi har gjort/sett, nemlig de spanske ordene Snuppa (21 mnd) har lært seg i ferien.

Abuelo = bestefar
Abuela = bestemor
Tía = tante
Hermano (hun sier mano, men mener hermano) = bror (brukes om den eldste av brødrene hennes)
Pollo = kylling
Gato = katt
Caballo = hest
Zapato = sko
No-no-no-no! = nei!
Hola = hei
Bye bye (dette er vel strengt tatt ikke spansk, men det er det de sier der nede. Og det trenger vel ikke oversettelse heller)
Agua = vann
Playa (kan til forveksling høres ut som "bleia" ) = strand
Baila = danse
Aleluya (ja, jeg har en religiøs svigerfamilie) = halleluja

Bare for å skryte enda mer kan jeg si at hun bare kunne si "paloma" (=due) før vi dro, så hun har lært masse på 3 uker!


Sist redigert av IOA : 29-11-06 kl 22:27. Årsak: Hadde glemt et ord.
IOA er aktiv nå   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no