Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Prikker og PM-er

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-10, 13:12   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.221
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Prikker og PM-er

Jeg har tilgang og er aktiv på flere forum, men dette forumet er det eneste som har et prikksystem med tilhørende kommentarer. Jeg ser (eller tror i det minste jeg ser ) at dette medfører en annerledes, eller kanskje mest en fraværende, bruk av PM-er? Jeg har noen tanker og spørsmål rundt dette, og håper å få høre andres meninger og tanker om dette.

Det virker på meg som om store deler av kommunikasjon mellom medlemmer foregår via prikker? Jeg har for eksempel sett at noen skriver "Prikk meg med info", og for meg ville det vært mer naturlig å sende en PM. Samtidig ser jeg jo at det er praktisk med prikking, for da øker (eller eventuelt minker) man ryktet til den man kommuniserer med, og det er generelt sett positivt - antar jeg. Men samtidig blir jo dette en veldig enveiskommunikasjon, all den tid man ikke kan "prikke tilbake" for å kommentere det som blir sagt i prikken.

For min egen del føler jeg det kommer mest til uttrykk i noen av de røde prikkene jeg får. For røde prikker må man (såvidt jeg har forstått) legge ved en kommentar, ellers får man ikke prikket. Noen ganger kan kommentarer selvsagt bare være "DUST!", og det er i seg selv greit nok. Det krever ikke tilbakemelding (annet enn at man eventuelt kan hevn-prikke tilbake). Men andre ganger har jeg fått kommentarer som på en måte inviterer til en diskusjon, men som samtidig ikke gjør det.

For det er jo veldig rart (er det ikke? ) å skulle ta en diskusjon via prikker? Jeg kan jo ikke prikke tilbake på mitt eget innlegg, og det virker jo helt hinsides å skulle lete opp innlegg av rødprikkeren for å kunne rødprikke tilbake en kommentar. For ikke å snakke om de tekniske begrensningene som finnes vedrørende hvor ofte man kan prikke et medlem.

Så jeg har endt opp med å føle at lange utredninger på rødprikk rett og slett nærmer seg det å slenge dritt til noen for så å løpe som en gal til døren og slamre den etter seg. For meg forsterkes følelsen ettersom jeg syns at rødprikkere har problemer med å skille sak og person siden de kommer med nedsettende personkarakteristikker i rødprikkekommentarene sine.

Tilfeldigvis er det slik at jeg litt til og fra har diskutert på forum i svært mange år, så det skal litt til for å vippe meg av pinnen. Men jeg lurer litt på om denne måten å kommunisere via prikker er med på å gjøre det lettere distansere seg fra det andre medlemmet? Noe som dermed gjør at PM-er er litt mer personlige her på FP enn på andre forum?

For jeg tenker for min egen del at hvis jeg syns noen skriver noe teit, så kan jeg enten kommentere det i den aktuelle tråden, jeg kan tenke at jeg ikke gidder bruke tid på å formulere en kommentar, eller jeg kan hvis jeg virkelig virkelig føler behov for å forklare hva jeg mener, sende en PM. (Og for forum uten PM-muligheter har det vært naturlig å sende en e-post.)

Men her på FP får jeg veldig veldig følelsen av at noen mener at å sende et par-tre PM-er nærmest er invaderende? Og for å være ærlig blir jeg ganske overrasket over dette. Jeg har mottatt ganske mange PM-er på andre forum og har aldri følt det invaderende. Hvis jeg virkelig ikke ønsker å motta flere PM-er så går det da an å ignorere den personen, og jeg vil anta at jeg da slipper å se mer til dette medlemmet både per PM og på selve forumet?

Så jeg lurer nå - etter denne ganske lange utlegningen - på hva dere her på forumet tenker om dette? På et vis tenker jeg at det hadde vært ekstra interessant å høre fra medlemmer som har eller er aktive på andre forum hvor man ikke har ryktesystem slik at de vet hvordan PM-er funker der, men jeg er veldig interessert i kommentarer fra alle, jeg.

Også fra de som har rødprikket meg. Jeg syns det er interessant å høre hvordan dere tenker om dette. Dette med forum er jo i realiteten et stort sosialpsykologieksperiment. Kanskje jeg skulle formulert et hovedfag på det? Eller kanskje ikke.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:17   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jeg tenker:

-Hvorfor er du så opptatt av prikkesystemet?

-PM-er er ikke invaderende

-Man har anledning til å oute innholdet i prikker man har fått (så lenge det ikke er personlige opplysninger). Man kan derfor fint fortsette en diskusjon som noen har deltatt i gjennom en prikk, i selve tråden, ved å sitere innholdet i prikken.

-Personkarakteristikker er etter min mening ikke greit. Noen ganger er det sikkert en fin linje mellom å karakterisere handlingen og å karakterisere personen bak handlingen. "DUST" er kanskje ikke i nærheten av den linjen, da.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:17   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Mitt inntrykk er at de fleste ønsker å diskutere i tråden fremfor på bakrommet. Om noen har behov for å forklare noe uklart de har uttrykt så bør det komme frem i den aktuelle tråden, og ikke på PM. Hvis man ønsker å svare på en rød prikk, så er det helt greit å gjøre det også i tråden. Outing er rett og slett lov og greit. På den måten unngår man rene personfeider i større grad enn andre forum der alt som ikke er stuerent skal tas på bakrommet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:18   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jeg er ganske enig med deg når det gjelder at det er OK å sende PM-er til folk, men observerer at mange ikke liker slikt. De gangene jeg har fått rødprikker som jeg har følt for å svare på (av ymse grunner), har jeg dels tatt det opp i tråden (og derpå blitt innrapportert for outing, morsomt nok ) og dels sendt en PM, og så får nå folk bare bli sure hvis de vil. (De blir sjelden det, er min erfaring.) Å rødprikke kan absolutt oppleves som å "slamre døren bak seg", men jeg føler meg på ingen måte forpliktet til å la vedkommende stikke av alene selv om de åpenbart ønsker det. (Men rødprikker av typen "DUST!" er det, som du sier, ikke så mye vits i å svare på. De trenger sjelden utdyping. )

Det er litt enklere og kjappere å prikke et innlegg enn å sende en PM, særlig hvis det man skal si er direkte knyttet til innlegget. Men "egentlig" passer jo PM bedre til slikt. Hvis noen stiller et spørsmål på en prikk, hender det jeg svarer med en prikk på et annet innlegg, særlig hvis jeg er travel og det er en liten sak, men egentlig foretrekker jeg PM - da blir det mer oversiktlig.

Jeg har i alle fall ingenting mot å få PM-er med kommentarer på prikker jeg gir, eller på innlegg jeg skriver. Og som admin får jeg rimeligvis en god del PM-er, kanskje flere enn det en "vanlig bruker" får. Jeg tror det varierer ganske mye hvordan folk bruker PM-er (og hva de "føler" om dem).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:18   #5
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jeg har ikke inntrykk av det foregår mye kommunikasjon via prikker her inne. Personlig kommuniserer jeg i tråder på forumet, i blogger eller via PM.


Sist redigert av Knerten : 15-10-10 kl 13:24.
Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:23   #6
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.005
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jeg bruker også til tider prikker på samme måte som Skilpadda; som en kjapp og enkel måte å svare på noe eller stille spørsmål.

Muligens deler jeg ikke den store interessen for verken prikker eller PM-er, for jeg syns ingen av delene er noe særlig pes. Men oftest er det mer tiltak å skrive en PM.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:23   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prikker og PM-er

En tilbakemelding fra meg med rød prikk og kommentaren dust er ganske sjelden. Men siden du nå er den jeg rødprikker suverent oftest - jeg deler ut veldig lite røde prikker - så kan jeg jo svare deg. Jeg bruker deg og meg som eksempler like greit.

Om jeg sender noen en rød prikk så går det som en tilbakemelding på det du har skrevet i innlegget som er rødprikket. En sjelden gang begynner jeg å legge merke til om det er en eller annen som er gjennomgående håpløs i mine øyne, men som regel leser jeg innlegg for innlegg i en tråd. Jeg aner feks ikke hvor Divine leverer stemmeseddelen sin enda jeg sikkert har diskutert politikk med henne flere ganger. Jeg melder tilbake på det jeg ser der og da.

Den siste røde prikken jeg sendte deg var imidlertid en hvor jeg vel skrev på ett eller annet om at jaggu er du på bærtur enda en gang eller hva det nå var. Det var fordi jeg da hadde lagt merke til at du etter min mening virkelig har kommet med mye som jeg mener ikke er særlig glupt. Det er ikke det samme som at jeg mener hele du er teit eller et lost case, men så langt en konstatering av at det jammen er en del du kommer med som jeg syns er såpass at jeg sender en rød prikk. Hvilket jeg altså ikke gjør særlig ofte, egentlig.

For min egen del skiller jeg en hel del mellom person og sak. Det er mange her som jeg er veldig enig med i noe, men som det overrasker meg hvor langt unna jeg står i andre ting. Jeg har inntrykk av at de aller fleste her skiller på samme vis.

Å legge feks deg til ignoreringslista vil jeg ikke gjøre. Jeg leser jo det du skriver og er da såpass engasjert at jeg gir en tilbakemelding. Jeg er virkelig ikke tilhenger av at man kun skal gi positive tilbakemeldinger - det er rom for både positive og negative.

Såvidt meg bekjent er det ikke ansett som ufint i det hele tatt å sende pm på fp, jeg har både sendt og mottatt mange, mange hundre.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:24   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.221
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

-Hvorfor er du så opptatt av prikkesystemet?

Jeg er utrolig fascinert av systemet og tenker en del over hvilke konsekvenser et slikt "belønningssystem" kan ha for dynamikken i et forum.

FP er et ganske nytt forum for meg. Første innlegg fra meg var i august (selv om jeg registrerte meg i januar). Jeg liker å lære ting og å forstå ting. Det gjør at jeg finner det veldig interessant å fundere på hvordan strukturer fungerer. Jeg er rett og slett nysgjerrig!

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:27   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jo - også er jo prikkesystemet der med en funksjon også. Medlemssalongene og markedsplassen er jo begrenset med ryktegrenser. Så sånn sett så har det absolutt en hensikt å benytte prikker.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:27   #10
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er ganske enig med deg når det gjelder at det er OK å sende PM-er til folk, men observerer at mange ikke liker slikt.

Er det virkelig mange her som ikke liker kommunikasjon via PM generelt?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:28   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Hvis man ikke vil ha pm så kan man jo bare slå av den funksjonen så slipper man.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:28   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.500
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Personlig sender jeg lite rødprikker (2 stk så langt hvis jeg husker riktig), og det er fordi at jeg synes det er helt poengløst å diskuterer med folk på "bakrommet", det gjelder også PM-er. Jeg har også fått prikker, som jeg har lagt ut i tråden hvor det blir diskutert (anonymisert) og svart der.

Grønnprikking driver jeg deriomot med hele tiden. Det er typisk at jeg ønsker å kommentere noe, men føler at det ikke hører hjemme i tråden. Feks Hvis jeg var innom fotokonkuransen og så en fin kjole på ett av bildene ville jeg typisk ha spurt per prikk hvor kjolen var kjøpt heller enn å spørre i tråden.

PM, bruker jeg nesten ikke. De gangene jeg bruker det er det helt personlige meldinger, og nesten alltid for lange til å ta per prikk. Feks hvis jeg har handlet noe her, så sender jeg adressen min per PM.

Jeg er på et annet forum hvor det ikke er mulig å prikke, og der tar jeg mer i trådene. Det er lite lange diskusjoner der (i motsetning til her) så det er som regel ikke så "forstyrrende" med litt sidekommentarer.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 15-10-10 kl 13:36. Årsak: svar -> svart
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:32   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.616
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jeg er også vant til å bruke pm til slikt, men her brukes prikk. Helt greit, men ja, jeg savner ofte mulighetne til å svare på en del kommentarer jeg går på prikk. (Da tenker jeg på råd/tips/hint/kommentarer på grønne prikker, der prikken egentlig er gitt i stedet for en pm eller kommentar i tråden.) Om vedkommende ikke har deltatt i den aktuelle tråden blir det ofte til at jeg ikke svarer slik jeg kunne tenkt meg.

Jeg anser ikke PM som invaderende, men har merket meg at det er mye mindre brukt her enn noen av de andre forumene jeg er på.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:34   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Invaderende med pm? Jeg har 659 pmer i innboksen og er her fremdeles.

Jeg velger nesten alltid å la røde prikker stå uimotsagt. Hvis jeg er veldig uenig tar jeg det i den aktuelle tråden. Rett og slett fordi vedkommende må få lov til å mene at jeg tar feil, det kan jo hende at det er riktig også.

Dette med å gi beskjeder via prikker istedet for pm er for meg kun pga tidsbesparelsen i det.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:34   #15
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Det har vært bråk, har det ikke når folk har blitt rødprikket og så sender PM til rødprikkeren? Synes å huske at folk ikke liker det.

Og sånn som jeg har oppfattet kutymen her da, er at om det kommer en rødprikk som er sånn kjapp negativ tilbakemelding fra noen som ikke er med i tråden, så er det som oftest sånn at man tolker det omtrent som at noen i muntlig samtale hadde sagt "Pøh!" fra sidelinjen.

Men så er det to forskjellige retninger når det gjelder litt mer personlige rødprikker. Noen mener at om man diskuterer/krangler med noen og de sender rødprikk først så er det ikke lov å rødprikke tilbake, og det er sutrete å si i tråden at man har fått rødprikk.

Noen mener at det å sende en rødprikk til noen man allerede diskuterer med er som å sitte offentlig å diskutere og så i kaffepausen kommer og hvisker noe stygt og usaklig som de andre ikke får høre. Og da er det underlig å bli sur om man enten gjør det samme tilbake eller tar det opp i tråden.

(Gjett hva jeg mener, hehe)

Uansett så tenker jeg at om man sender en rødprikk til noen så har man avgitt en mening om noe, og man kan godt synes det er unødvendig å få en lang og sint PM på grunn av det, men folk må nesten kunne forvente å få en re-aksjon på noe de har gjort.

Jeg rødprikker egentlig når det jeg har å si er mer snilt å si direkte til den jeg rødprikker enn å si det i tråden. Som f.eks (tenkte eksempel, har ikke skjedd her) om noen lyver så kan jeg konfrontere dem med det på en rødprikk heller enn å si det i tråden.

Jeg har også oppfattet det som kutyme at om noen sender en grønnprikk om noe som er mer informasjonsgreier eller hyggelig så er det om man trenger å svare helt OK å fortsette på PM.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:34   #16
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jeg har ikke noe problem med å sende PMer, men om det er noe kort og spesifikt er det mye enklere å gjøre det via prikk. Spesielt om det er noe man ikke forventer svar på.

Vil man svare på prikken gjør man det i tråden eller via PM, kan ikke skjønne at det skal være noe problem.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:36   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jeg pleier å fortelle om røde prikker i selskapslivet seinere jeg. Min første feks - fra BM. Jeg måtte faktisk nesten til psykolog.

Egentlig får jeg ikke så mange. Jeg er ikke tøff nok.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:42   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.500
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Vi har hatt noen eksempler på at folk har kommet hit og vært "snille og hyggelige" i en tråd, samtidig som de har sendt av gårde sure og gretne rødprikker eller PM-er. Det regnes som ganske kjerringaktig. Ellers er det lov å oute rødprikker, hvor sosialt akseptabelt det er kan diskuteres, men det er ingen i forumledelsen som kommer å sletter innleggene dine hvis du gjør det.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:48   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Vi har hatt noen eksempler på at folk har kommet hit og vært "snille og hyggelige" i en tråd, samtidig som de har sendt av gårde sure og gretne rødprikker eller PM-er. Det regnes som ganske kjerringaktig. Ellers er det lov å oute rødprikker, hvor sosialt akseptabelt det er kan diskuteres, men det er ingen i forumledelsen som kommer å sletter innleggene dine hvis du gjør det.

Og uansett hvor sosial akseptabelt eller uakseptabelt det er, bør man jo kunne stå for meningene sine, enten de er i foruminnlegg eller "på bakrommet" i rødprikk.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:48   #20
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jeg har vel fått én rødprikk i løpet av min tid her,
og var veldig lei meg for den, for jeg hadde en klønete kommentar på et eller annet mens mye foregikk hjemme hos meg selv, så det kom liksom feil ut I hvert fall valgte jeg å sende vedkommende en grønnprikk tilbake og beklage at det kom ut på den måten.

Å sende rødprikker tilbake til den man fikk rødprikk fra, bare fordi man fikk rødprikk, kalles vel hevnprikking og blir vel stort sett opplevd som nokså barnslig.

Jeg kommuniserer med mange via PM - det dreier seg enten om fine støtte"samtaler" eller utveksling av adresser/kontonummer på markedsplassen. Jeg har aldri opplevd PM som invaderende (bortsett fra forleden da et ukjent medlem spurte om å få kjøpe gummistøvlene mine).

De fleste på FP bruker antakelig prikkesystemet i positiv forstand. Ikke for å smiske seg inn noe sted, men for å kunne gi fine tilbakemeldinger til andre uten at hele forumet får vite det.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no