Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Ekstern harddisk

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-19, 23:51   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ekstern harddisk

Skal kjøpe det mtp å lagre bilder og sikkert noen dokumenter også. Hva bør jeg kjøpe?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 00:13   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstern harddisk

I skyløsning eller en faktisk harddisk?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 08:40   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

I skyløsning eller en faktisk harddisk?

Hva burde jeg ha?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 08:59   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Sky! En harddisk ødelegges i brann, vannskader eller andre ting. Da kan man også ha automatisk synkronisering av bilder fra telefon osv.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 09:01   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Jeg har ekstern harddisk og Jottacloud. Harddisken bruker jeg ikke.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 09:15   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Vi har og skyløsning. Jeg har i iCloud + at vi har kjøp skylagringsplass en eller annen plass..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 09:53   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Jeg ville ihvertfall gått for en skyløsning. Da tror jeg egentlig ikke du trenger en ekstern harddisk utenom.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 10:16   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Hvor stor plass får man kjøpt i skya og til hvilken pris?
Kjenner jeg er skeptisk og har bilder på PC, ekstern hardisk og kopi hos foreldra mine.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 10:29   #9
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Eg hadde og alt liggande på harddisk før. Så oppdaga eg Dropbox. Eller eg fekk Dropbox med då eg kjøpte eit eller anna. Etter det har alt blir lagra der. Bilder på mobilen blir automagisk lasta opp, filer i Dropbox mappa på pc blir lasta opp og synkronisert. Eg har tilgang til heile bildearkivet mitt, kor som helst og når som helst. Og andre ting eg lagrer der.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 11:18   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Jeg betaler 69 kr måneden for ubegrenset lagring. Men nå leste jeg nettopp at de struper opplasting hastighen hvis du har over 5 terabyte. Men så mye har ikke jeg klart å lagre på alle de årene jeg har hatt abonnement.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 29-09-19 kl 12:47.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-19, 11:44   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Hvilken skyløsning bør jeg velge?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-19, 12:55   #12
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Jeg ser etter ny skyløsning nå. En av de tingene jeg vurderer er privacy. Hvor mye kan de snoke i tingene jeg lagrer hos dem? Jeg er ikke interessert i at noen kjører full annsiktsgjennkjenning på bildene av ungene når jeg laster opp, og synes ikke en sky-leverandør skal snoke i hverken data eller metadata. Da koster det naturlig nok litt mer, men det er jeg villig til å betale for ikke å være produktet selv. Jeg har sett på MEGA som et alternativ, og Tresorit. Men nå sier Protonmail at de skal komme med skyløsning, så da avventer jeg litt til den er på plass. Om det hastet (det gjør det ikke for meg, jeg har en midlertidig løsning som funker), ville jeg nok valgt MEGA eller Tresorit. Evt funnet et krypteringsverktøy som funka med hva som helst annet, men det er mer plunder og heft.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-19, 16:18   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Ja takk, begge deler!
I tillegg til å ha bildene lagret hos f.eks. Jottacloud, vil en anbefaling også være å ha en lokal sikkerhetskopi som oppdateres i ny og ne...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-19, 21:08   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Ja takk, begge deler!
I tillegg til å ha bildene lagret hos f.eks. Jottacloud, vil en anbefaling også være å ha en lokal sikkerhetskopi som oppdateres i ny og ne...

Takk.

Hvilken kjøper jeg da?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-19, 21:31   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Takk.

Hvilken kjøper jeg da?

Er ikke akkurat de store forskjellene. Hvis du har en PC/Mac med "tradisjonell USB 3.0", så velg en portabel disk som ikke krever ekstern strømforsyning..

Om du har PC/Mac med USB C-port kan en disk som direkte støtter USB C kanskje være en fordel. Så slipper du i hvert fall overgang/hub på Mac-en.

2 TB-disk koster fra ca. 700 kr (med vanlig USB 3.0). Par hundre ekstra om du skal ha USB C.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-19, 02:53   #16
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Har god erfaring med Seagate Backup Plus Desktop Hub, kommer til å kjøpe flere av den.
God hastighet på USB3 og finnes i en utall størrelser.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-19, 11:52   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Har god erfaring med Seagate Backup Plus Desktop Hub, kommer til å kjøpe flere av den.
God hastighet på USB3 og finnes i en utall størrelser.

Den ser fin ut! Men, vil denne være lettere å bruke? Stor nok?
https://www.netonnet.no/art/data-og-.../241768.11007/

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 20:41   #18
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ekstern harddisk

Hvis du ikke skal flytte rundt på den er de nok nøyaktig like å bruke.
Den jeg linker til er litt større, trenger egen strøm og gir tilgang på to usb3-porter i front, den du linker til er mindre og jeg vil gjette på at den ikke er riktig like rask.
Begge vil gjøre jobben.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no