Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-12, 20:55   #81
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Lese alt før man svarer, kanskje?

Ser noen skriver her at alt blir gravd ned i dag. Det stemmer ikke. Det ble utbygd fiber i området her i fjor (altibox), og alt ble strukket i luftlinje helt fram til husveggene.

Hm ja, mannen min også mente at det var vanlig nå, å strekke det i luftlinje.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 21:12   #82
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.620
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Vi har også altibox i vårt nye hus, og det går i jorden. Mannen grov selv grøften fra boksen til husveggen, som beskrevet fra selskapet. Luftlinje var ikke aktuelt. Men all den tid alle altså graver selv, fra nærmeste boks til eget hus _på det stedet man ønsker inntakspunkt_ (altså ikke nødvedigvis korteste linje) ser jeg fort for meg at dette ikke ligger i noe kart for fremtiden...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 21:39   #83
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Sm Mauser sa så skal det sjekkes på gravemelding om det ligger kabler. Er kabelen merket der så er det graverens problem. Er den ikke det så er det kabeleierens problem. Det skulle uansett ikke være ditt problem med mindre dere har gravd selv.

Forøvrig har jeg - som har jobbet med nettopp påvisning av kabler - erfaring med at man får tegnet opp både tele, vann, strøm osv på bakken før man graver.

Og angående det med skjøt av kabel eller ikke så er det altså helt andre forskrifter på kraft- og signalanlegg.

  Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 22:40   #84
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Sm Mauser sa så skal det sjekkes på gravemelding om det ligger kabler. Er kabelen merket der så er det graverens problem. Er den ikke det så er det kabeleierens problem. Det skulle uansett ikke være ditt problem med mindre dere har gravd selv.

Signerer overstående, samt litt mer info; det skal ikke store gravearbeider til før en må sende søknad om dette til kommunen. Ble det gjort? Om graveentreprenør har sentral godkjenning / ansvarsrett som utførende, burde entreprenør reagert om 1. Tiltaket åpenbart er søknadspliktig- og 2. Om korrekt underlag fra Gravemeldingen ikke forelå. Har gravefirmaet dere bruker sentral godkjenning? I så fall ville jeg i første omgang vært irritert på dem. En kan ikke forvente at private huseiere kan gangen i en byggeprosess, men gravefirmaet SKAL kunne det. Om Gravemeldingen viser kabelen på kartet, krev pengene fra gravefirmaet. Om kabelen ikke er inntegnet, krev betaling fra kabelfirmaet og minn dem på at kabellegging skal meldes til kommunen.
Jeg tviler sterkt på at naboen har hatt noe som helst med kabellegginga å gjøre. I de tilfellene der privatpersoner får mulighet til å legge ned egen signalkabel, gjelder dette alltid fra egen tomtegrense. Legging av kabel fram til tomtegrensa er alltid kabelselskapets ansvar.

...Om du har brukt useriøst gravefirma / uten sentral godkjenning, er det dessverre fort du selv som sitter med skjegget fullt av postkasser...

Om skjøting av kabel; som andre nevner vil skjøting av signalkabel oftest føre til svakere signalstyrke. Dette kan føre til lavere båndbredde hos naboen -selv om det gjøres av fagfolk. Så ja, naboen fortjener blomster og unnskyldning. Definitivt ikke regning og pes.

Om luftstrekk: dette er stort sett ikke tillatt i tettbygd strøk lengre. Mange kommuner har strategiplaner for utfasing av gamle luftkabler og forbud mot legging av nye.

__________________
'08, '12

Sist redigert av Moia : 08-08-12 kl 22:48.
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 23:09   #85
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Takk for god info dere.
Tror det har blitt litt sammenblanding her.
Vi har leid minigraver og gravd selv. Det er intet firma som har gravd for oss. Det har vært fjerning av store og små røtter, kratt, småtrær, hekk etc som dekket omtrent hele hagen. Vi har fjernet og flyttet på jord, planert litt og plukket millioner av stein og lagt på ferdiggress. Jeg tror ikke dette er noe vi må melde til kommunen, men har heller ikke sjekket det ordentlig. På kommunale tegninger og kart vi hadde tilgang til var ikke den aktuelle kabelen tegnet inn, men vår egen og naboen vegg i vegg sin. Men jeg fikk nå melding fra Gravermelding om at de hadde alle kablene på sine kart, så vi har nok skylden da.
Dette gjelder TO ulike kabler. En til nærmeste nabo vegg i vegg som ligger helt nederst i hagen langs gjerdet mot naboer nedenfor og den ble kappet og vi varslet om at vi muligens kom til å gjøre det pga svært vanskelig stor stubbe med dyptpløyende og lange røtter. Da ble den skjøtet av naboen selv og min mann for at de skulle ha tv samme kveld med barnebarn på besøk. Deretter en eller to dager etterpå kom det en profesjonell og fixet det ordentlig. Dette har det ikke kommet noen regning på.
Men så var det kabelen vi ikke visste om som går fra enebolig bak oss tvers over gårdsplassen/innkjørselen vår og inn og over hele hagen. Ved siden av gårdsplassen har vi laget ny biloppstillingsplass der vi måtte grave litt for å legge på pukk, fliser etc. Vi gjenbrukte gamle fliser fra der vi har lagt platting på bakken. Der ble altså den kappet fordi vi ikke visste om den og fordi den ikke syntes godt og de måtte vente noen dager på at det ble reparert. Altså, eneboligen bak oss, ikke naboen vegg i vegg som visste at vi kunne kappe kabelen under arbeid. Jeg tenkte i utgangspunktet at ship happens når man legger kabler sånn rett over hele vår tomt og at vi vår i vår fulle rett til å renovere og grave i vår egen hage, men jeg skjønner at jeg ikke var oppdatert i det hele tatt, selv om vi sjekket det vi hadde av papirer først. Da vet vi det til en annen gang, men nå er vi altså ferdig med gravearbeidet. Jeg avventer svar fra firmaet regningen kom fra, men regner med at vi betaler uten å mukke nå. Muligens en rødvin eller blomst på døra til begge naboer i tillegg. Da har jeg ihvertfall fått avklart hvordan dette fungerer.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 23:41   #86
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi har også altibox i vårt nye hus, og det går i jorden. Mannen grov selv grøften fra boksen til husveggen, som beskrevet fra selskapet. Luftlinje var ikke aktuelt. Men all den tid alle altså graver selv, fra nærmeste boks til eget hus _på det stedet man ønsker inntakspunkt_ (altså ikke nødvedigvis korteste linje) ser jeg fort for meg at dette ikke ligger i noe kart for fremtiden...

Selskapet lagrer nok info om hvor det ligger. Dere la bare ned røret, mens de kom å la fiber inn i røret og skrev ned info om hvor røret var lagt ned.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 00:00   #87
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Rødvin og/eller blomster høres ut som god plan!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 00:02   #88
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.107
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Da har jeg ihvertfall fått avklart hvordan dette fungerer.

Etterpåklokskap er også klokskap, og etter å ha lest denne tråden har jeg nå mye mer kunnskap om kabler enn det jeg hadde før jeg leste den.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 02:19   #89
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.045
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Etterpåklokskap er også klokskap, og etter å ha lest denne tråden har jeg nå mye mer kunnskap om kabler enn det jeg hadde før jeg leste den.

Det gjør jeg også.
Og så syns jeg blomster og/eller vin høres veldig bra ut. Flott at det uansett ble "oppklart". (Og jeg forstår du stusset når du ikke mottok regning etter første gang det skjedde.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 02:45   #90
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Lese alt før man svarer, kanskje?

Ser noen skriver her at alt blir gravd ned i dag. Det stemmer ikke. Det ble utbygd fiber i området her i fjor (altibox), og alt ble strukket i luftlinje helt fram til husveggene.

Jeg trodde alt ble lagt i jord nå, pga at det er større fare for skader på luftstrekk med tanke på vær og vind.

Her i byen går det meste av både strøm, telefon, internett og tv i jord, og det har de over mange år jobbet for å få til. Gamle luftstrekk ble lagt i jord over det hele. Tror ikke det eksisterer luftstrekk av noe inn til hus lengre her. Er vel omtrent bare høyspent som går i luft her nå.

Vi fikk lagt inn fiber i nabolaget her for et par år siden, og da lagt i jord. Noe graving på tomtene ble det, og det var ikke noe spørsmål her om de fikk lov, selv om det var kabel som skulle over til naboen. Vi kommer og graver da og da, og ferdig med det.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 08:30   #91
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Vår altibox ligger i jorda.
Jeg har jobbet hos en stor nettleverandør (altså strøm) og alle som skal grave henvise vi til kabelpåvisning, altså geomatikk.
Vi hadde også det når vi gravde ifjor.
De kommunale kartene her er fullstendig gale, og huset er 5 år gammelt, et helt nytt boligfelt.
Kommunen og utbyger her krangler om hvor kablene ligger fordi kommunens kart er feiltegnet, de viser et altfor langt strekk, mens det i mirkeligheten er to korte strekk med kummer på midten.

ALTSÅ: alltid kabelpåvisning!

Og ja, jeg synes du er helt på jordet, regninga er jo veldig liten, bare betal.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 08:32   #92
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Ang graving: vi måtte skrive under på at de kan grave her når det er behov for det fordi det ligger offentlige kabler og rør på vår eiendom. Og disse kartene er altså gale.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 08:35   #93
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Også er det veldig lite som ligger i luftstrekk etterhvert. Det krever mye vedlikehold, og er værutsatt. Men det krever selvsagt at alle som skal grave bruker kabelpåvining først.

Om man graver uten å bruke kabelpåvisning/geomatikk først så er man i beste fall uviten, i værste fall kan det få store konsekvenser, også økonomisk.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 09:03   #94
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg avventer svar fra firmaet regningen kom fra, men regner med at vi betaler uten å mukke nå. Muligens en rødvin eller blomst på døra til begge naboer i tillegg. Da har jeg ihvertfall fått avklart hvordan dette fungerer.

Flott at du fant ut av det og vin/blomst hørtes ut som en god ide.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 09:04   #95
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Dere har leid og gravd selv?
Vær glad det ble billig. Dere kunne tatt en høyspent eller noe sånt gøy. Det koster penger det. (Man kan slettes ikke gå ut fra at kartene er nøyaktige nok i alle kommuner. Det varierer litt. Derfor MÅ man ha forarbeidet på stell.)

  Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 09:07   #96
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Man kan slettes ikke gå ut fra at kartene er nøyaktige nok i alle kommuner. Det varierer litt.

Kartene vil aldri være nøyaktige. Så vidt jeg vet er det kun gravemeldingen som har oversikt over de millitære kablene (NB! Det er jo lite aktuelt i boligstrøk, da)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 20:42   #97
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.863
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Dere har leid og gravd selv?
Vær glad det ble billig. Dere kunne tatt en høyspent eller noe sånt gøy. Det koster penger det. (Man kan slettes ikke gå ut fra at kartene er nøyaktige nok i alle kommuner. Det varierer litt. Derfor MÅ man ha forarbeidet på stell.)

Ifølge mannen er kartene nøyaktig i det kabelen legges, men tele og jordforskyvelser gjør at kablene beveger seg både oppover i jordlaget og sidelengs.

Bra dere ser ut til å finne ut av det nå.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:29   #98
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.620
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Selskapet lagrer nok info om hvor det ligger. Dere la bare ned røret, mens de kom å la fiber inn i røret og skrev ned info om hvor røret var lagt ned.


Mulig, jeg var ikke hjemme når de var her, det var det mannen som tok seg av. (Han som tok seg av gravingen også, for den del.) Men de kom og la inn fiber og styrte på, så jeg satser på at de har tegnet ned hvor vi hadde gravd også da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:33   #99
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mulig, jeg var ikke hjemme når de var her, det var det mannen som tok seg av. (Han som tok seg av gravingen også, for den del.) Men de kom og la inn fiber og styrte på, så jeg satser på at de har tegnet ned hvor vi hadde gravd også da.

Har selv gjort dette arbeidet selv når fiber blir installert. I mitt tilfelle ble det også slik at min fiber er koblet på en boks på veggen på nabohuset. Denne boksen er på motsatt side av hans hus i forhold til vårt. Vi fikk imidlertid lov av naboen å feste fiberen langs veggen hans, så grave over plenen hans får vi kom inn på vår tomt.

Tror nok de tegner inn hvor dette røret er lagt. Hos oss er det ikke akkurat en rett linje heller...

*glad i fiberen min*

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:42   #100
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Jeg synes ikke naboen skal betale, og jeg synes ikke snaue 2 500,- er så veldig mye å grine for heller. Men at dere igjen bør eller kan ta det med de som har gravd hos dere, evt. teleselskapet, det kan godt hende. Uansett så er det dere som må ordne opp, naboen bør holdes utenfor etter å ha fått en beklagelse for det som er skjedd.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no