Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Begynne med sang i voksen alder?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-17, 13:08   #21
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Går og lurer på det samme selv. Noen som vet om en flink pedagog i Oslo vest/sentrum?

Koret jeg gikk i brukte Maria/Stemmespesialisten på enkelte korøvelser, og det var gull verd! Kanskje det er en start?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 09:25   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.907
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Jeg har jobbet som karaokevert og svaret på spørsmålet er: Nei.
Eller jo, mange vil nok det, men jammen er det mange som selv tror de synger feiende flott men som torturerer enhver stakkar med et snev av gehør i lokalet.
(Gehør er ikke en fordel når man jobber som karaokevert, jeg lover.)

Stakkars deg. Godt lidelsene er over.

Jeg ble en gang tvunget til å synge i en karaokebar. Jeg har gehør, når jeg spiller hører jeg fort om det er galt, tonedøv er jeg langt i fra, men jeg synger falskt. Vanligvis nekter folk å tro meg når jeg sier det. Heldigvis for de andre gjestene slapp jeg med en kvart sang.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 10:07   #23
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Alkohol er en veldig dårlig ide før man skal synge, et ganske så habilt kor kan bli omvandlet til sur suppe etter et glass vin i forkant. Så jeg tror ikke prestasjonene i en karaokebar sier så mye om gehør i en normalsituasjon.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 15:26   #24
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Alkohol er en veldig dårlig ide før man skal synge, et ganske så habilt kor kan bli omvandlet til sur suppe etter et glass vin i forkant. Så jeg tror ikke prestasjonene i en karaokebar sier så mye om gehør i en normalsituasjon.

Hehe, alkoholen påvirker, helt klart.
For meg gjør den mest med utholdenheten, jeg blir fryktelig fort sliten/hes hvis jeg har drukket og det skal ikke mye til.
Men er man totalt tonedøv så er man totalt tonedøv, uansett hvor edru man er.
Har hørt mye grusomt fremført av forholdsvis edrue folk.
Når det er sagt: Det er dette som er karaoke og jeg oppfordrer glatt folk til å gi blaffen i folk med gehør i lokalet, de er der frivillig og vet hva de gikk til!

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 15:34   #25
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Stakkars deg. Godt lidelsene er over.

Jeg ble en gang tvunget til å synge i en karaokebar. Jeg har gehør, når jeg spiller hører jeg fort om det er galt, tonedøv er jeg langt i fra, men jeg synger falskt. Vanligvis nekter folk å tro meg når jeg sier det. Heldigvis for de andre gjestene slapp jeg med en kvart sang.

Lidelsen ble dempet av at jeg de kveldene jeg hadde karaoken ikke serverte alkohol og da kunne ta meg en drink selv.
Det er stor forskjell på å høre lyder utenfra og sin egen stemme, jeg har hatt noen aha-opplevelser på det der.
Først måtte jeg konsentrere meg veldig for å finne toner med ørepropper, plutselig kom en større andel av lyden jeg hørte fra innsiden av hodet i stedet for inn ørene og frekvensdempingen var ikke akkurat lineær, så var det ny omstilling når jeg fikk skikkelig monitor, da var det andre veien.
For ikke å snakke om når jeg fikk skikkelige ørepropper som dempet alle toner likt, da hadde jeg en del rare innganger.
Kanskje du hadde fått det til med skikkelig monitor, så du hørte deg selv fra utsiden?

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 22:59   #26
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.907
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

(...)
Kanskje du hadde fått det til med skikkelig monitor, så du hørte deg selv fra utsiden?

Det kan godt hende, og det hadde vært gøy å prøve, men helt ærlig så kommer jeg ikke til å prioritere vekk noe annet for å lære å synge. (Tror jeg).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-18, 19:25   #27
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Tusen takk for masse gode tips! Å ta opp seg selv og høre på skremmer meg enda mer enn å prøve med sangpedagog.

Veldig kjekt å høre at flere har begynt med dette uten å ha sunget noe særlig før. Jeg tror jeg må ta mot til meg. Jeg har brukbart gehør, og hører veldig greit om andre synger eller spiller falskt. Men det er noe annet å klare å høre om man selv synger falskt, synes jeg.

Tok du mot til deg?
Ble det kor?

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no