Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Alternativ til pastasaus på glass (for oss som ikke er så kjøkkensmarte)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-12, 21:40   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alternativ til pastasaus på glass (for oss som ikke er så kjøkkensmarte)

Guttene mine elsker pasta med kjøttsaus. I alle år har jeg kjøpt saus på glass, ala Dolmio. Disse koster jo litt, og jeg synes de har en litt bitter ettersmak. Så en dag hadde vi ikke noe ferdig-glass, og jeg bestemte meg for å prøve noe annet.
Jeg tok en boks mosa tomater, tilsatte vanlige krydder, oregano, salt, pepper, hadde oppi litt tomatpure, og ventet på reaksjonene.
Ingen sa noe, men da jeg spurte om hvordan sausen var syntes de den var bedre enn vanlig.
Jeg følte meg som om jeg hadde funnet opp kruttet. At jeg ikke har tenkt tanken før? Nå synes alle den sausen er mye bedre enn kjøpesausen. Og kartonger med mosa tomater kjøper jeg i bøtter og spann over grensa, for ca 7 kr stykket.

Tips til andre som er som meg, og ikke klarer å tenke utenfor (Dolmio) boksen.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 21:44   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til pastasaus på glass (for oss som ikke er så kjøkkensmarte)

Hehe. Mannen min nekter å spise om jeg serverer ham ferdigsaus til pasta. Det er sånn vi også lager sausen, men koker den leeenge og har i masse friske, hakkede basilikumblader. Og litt sukker eller en revet gulrot for litt mer søtsmak. Ja og en dæsj eddik. Kjempegodt. Jeg liker en fløteskvett oppi og, men det synes ikke mannen noe om.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no