Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mye alkohol har du/dere i hus? Spesifiser gjerne fordelingen mellom vin/øl/sprit
0. Drikker ikke alkohol, serverer heller ikke gjester. 15 6,73%
1-5 flasker/bokser/vinkartonger. 73 32,74%
6-10 flasker/bokser/vinkartonger. 28 12,56%
11-20 flasker/bokser/vinkartonger. 52 23,32%
21-30 flasker/bokser/vinkartonger. 17 7,62%
31 og oppover. Kun forbruksvare. 17 7,62%
31 og oppover. Samler på vin. 15 6,73%
Går på polet/i butikken hver gang. 6 2,69%
Deltakere: 223. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-12, 10:35   #41
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

En flaske med litt snaps igjenn fra jul, åpnet og glemt flaske portvin som ikke er drikkanes men kanskje kan brukes i mat? og to lettøl...

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:37   #42
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi har relativt mye. Både vin, sprit og øl.
Siden vi drikker svært sjeldent har det hopet seg opp gjennom årene. Vi handlet en periode hver gang vi var utenlands (det er jo så billig ), og så har vi fått en del opp gjennom årene.
Vi har i allefall rikelig å tilby gjester, og det har vi nok noen år frem i tid.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:44   #43
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Pinlig mye, egentlig. Har ikke helt oversikt, siden det står på øverste hylle i matboden, men endel taxfree-sprit, noe vin jeg har kjøpt selv og noe gaver. Tror muligens det står noe øl der også, men det vet jeg ikke så mye om. Vi drikker lite, og fest har blitt et fremmedord, men begge liker å ta en øl eller et glass vin innimellom. Eller, nå drikker jeg ikke i det hele tatt selvsagt, siden jeg er gravid. Så da minker det aldri. Tror vi må ha en fest selv snart... Altså neste år, tidligst.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:51   #44
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

En kasse i kjelleren merket sprit - som aldri røres lenger. Mannen samlet på whiskey før. I tillegg har vi kanskje åtte flasker vin, en rødvinsdunk og 4-5 øl. Drikker nok et par ganger i uka, begge to.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:52   #45
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi har nettopp hatt stor feiring og har masse rester, så akkurat nå er det mer enn vanlig.

Vi har alltid vin i huset, men stort sett enten bare en kartong med rød eller hvit som er åpen. Vi har vanligvis øl i huset. Og vi har en del brennevin stående. Det blir bare servert i selskap som varer litt utover kvelden, så det blir stående lenge.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:57   #46
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi kommer akkurat fra utlandet så har noen bokser med øl mannen tok med seg fra taxfree, vanlig vis kjøper han etter behov. Og så har vi en 1 1/2 liter kartong som går med til rødvinsaus og et glass vin om mamma spiser middag med oss. Når den begynner å bli gammel bli hele kartongen sendt til mamma for å bli tømt.

og sikkert 20 flasker whiskey og 1 flaske cognac. Mannen klarte å la være å kjøpe en whiskey når vi var borte i helgen. De fleste vi har er åpnet og tatt litt fra.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:57   #47
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi har noen øl, en flaske vin og en cognac tror jeg.
Jeg drikker sjelden, som i max en gang i mnd/hver andre mnd.
Mannen drikker litt øl i helger/ferier og kanskje et glass cognac.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:09   #48
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi har alltid vin i huset. Noen flasker til forbruk og en del litt finere som står i matkjelleren. Akkurat nå vil jeg tippe vi har 5-7 vinflasker i heimen i tillegg til noen flasker øl. Vi har en god del sterkere saker også, men det står mest bare til pynt i matkjelleren, for jeg drikker det aldri og mannen svært sjelden.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:10   #49
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Jeg har ingenting. Nada. Nakent.

Kjøper min ene flaske vin hver gang det er fest og har så sjelden gjester at jeg vet om det på forhånd og evnt kan handle inn.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:15   #50
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi tar fire flasker vin, to bokser øl og en flaske whiskey som har vi hatt i et skap i 10 år.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:18   #51
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi har Mange flaskor vin, en del sprit og noen bokser øl i kjøleskapet. Sprit drikker vi veldig sjelden, øl går det mye av (LøveMannen) og vin går det også en del av. Drikker vi et par ganger i uken sånn ca.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:25   #52
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

1-5 stemte jeg, selv om jeg plutselig har over ti flasker i skapet.

Jeg hentet nemlig ut 7 vinflasker fra vinllotteriet på den gamle avdelingen min for litt siden. Flaska med sprit har stått der i snart to år, og Baileysen som ble åpnet burde absolutt blitt gjort kål på snart, men jeg drikker sjelden, kan jeg nok trygt si.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:27   #53
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Ikke mye. Det er mulig mannen har et par øl i kjelleren. Tror vi er fri for vin nå, men har gjerne et par flasker stående. Har litt likør, noe hjemmelaget og noe kjøpt, og så tror jeg det er litt konjak i kjellerboden.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:29   #54
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi drikker vin og øl i det jeg vil si er normale mengder. Vi har et ekstra kjøleskap i kjelleren, der vi stort sett har brus, øl, cider og vin oppbevart. I tillegg har vi en bod med noen vinstativ, så der oppbevares rødvin. Vi har lite sprit. Pleier å ha en cognac stående, og noen ganger whisky. Whiskyen blir drukket opp, cognacen kan stå leeeenge.
Jeg vil gjette på at vi som standard har 6-12 øl og cider stående, og tilsvarende antall vin.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:30   #55
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi har vanligvis et par flasker vin, og vi drikker ofte litt vin i helgene - så det går med.

Ellers har vi litt som nesten aldri drikkes, litt gin, likør (har i kake), whiskey etc.

Ja, og så har vi vinkjeller med ca 250 flasker, men den er i et annet hus.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:37   #56
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Enorme mengder av diverse sprit som aldri blir drukket. Vi er sikkert de eneste som har hatt sprit med på flyttelasset til Tyskland - og hjem igjen 3 år senere!

Ellers en liten whiskysamling, litt konjakk, sherry til matlaging osv. Vin kommer og går i jevn flyt (vi tror fullt og fast på moderat antioksidering), og øl hoper seg heller ikke opp.

Og en mengde Clausthaler - etter Tyskland er jeg temmelig glad i øl til maten, men ikke nødvendigvis i alkoholen.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:39   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Nok til å kjøre et førtiårslag uten å handle inn.

Vi har et fullt vinskap som vel tar 50-ish flasker, og et fullt barskap som toppes innimellom. Vi reiser ganske mye, begge to.

Vi drikker stort sett vin hver helg, og serverer whiskey og cognac til gjester når vi har det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:41   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi har enorme mengder. Problemet er at vi drikker for lite.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:42   #59
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Har to hvitvin i kjøleskapet, to bacardi razz i skjenken og 1/2 sambuca i vinhyllen.
Sprit drikker jeg veldig sjelden. Vin ca annenhver helg.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:48   #60
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Jeg aner rett og slett ikke, jeg stemte 11-20 flasker/kartonger, for da tenkte jeg på vin. Men så kom jeg på at jeg hadde glemt gubben sin whisky-samling, cognacen vår og diverse likører.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no