Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkken og valg av benkeplate

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-17, 20:50   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Kjøkken og valg av benkeplate

Vi holder på med det o store oppussingsprosjektet for dette tiåret, og skal skifte kjøkken, legge nytt tak, skifte gulv, fjerne en vegg og ha nytt på veggene. Siden jeg er tidenes beslutningsvegrer når det gjelder interiør og egentlig ikke er så god på å forestille meg hvordan ting er så er dette vanskelig.

Vi har valgt kjøkken, et STRAI kjøkken som heter shaker. Modellen ser dere på bildet.

På gulvet er det en-plank eik, en litt lysere eikenyanse. Ikke helt hvittet, men litt mindre gulaktig enn vanlig eik.

Hvitevarene er sorte med sølv detaljer.

Veggene har vi ikke bestemt ennå, men det blir ikke flis over benkeplate, det blir tapet på en vegg i hvert fall og malte vegger på resten av kjøkkenet, med glassplate over belastede soner.

Det er mye kjøkkeninnredning og mye benkeplate, har lagt ved et bilde som viser. Det står egentlig mellom benkeplate i treimitasjon eller den andre som er vedlagt på bilde her. Jeg vil ha den som ikke er treimitasjon, men de andre i familien er egentlig ikke enig med meg. Og da blir jeg i tvil, beslutningsvegrer som jeg er. Jeg syns deres valg er litt kjedelig, og er redd det blir mye tre på tre på tre (spisebordet er også eik).

Noen som har innspill som kan hjelpe oss videre? Jeg greier som sagt ikke forestille meg hvordan dette blir.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Eik-shaker-1.jpg (379,1 KB, 62 visninger)
Filtype: jpg BP1032-SOLANO-OAK.jpg (61,5 KB, 39 visninger)
Filtype: jpg BP2002ShadowJeans3660AJ-400x400.jpg (88,0 KB, 43 visninger)
__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-17, 20:53   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkken og valg av benkeplate

Her er bilde av hvordan kjøkkenet blir. Det blir åpent mot stua der det står barkrakker.

Vedlagte filer
Filtype: pdf Perspektivtegning-1 (005).pdf (317,1 KB, 43 visninger)
__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-17, 21:00   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkken og valg av benkeplate

Jeg hadde helt klart gått for den første platen du linker til. Den ser veldig fin ut Den siste likte jeg ikke

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-17, 21:08   #4
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkken og valg av benkeplate

Helt enig i at det ikke bør være imitert tre, men jeg personlig ville valgt en som var mindre brun og mer grå for å stå i stil med de svarte hvitevarene.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-17, 21:22   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken og valg av benkeplate

Jeg likte den siste kjempegodt! Litt vanskelig med riktig fargegjengivelse på telefonen, men mønsteret er kult og retro. Jeg er enig i at tre på tre blir mye. Jeg syns det er finest når man lar én tresort dominere rommet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-17, 21:49   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkken og valg av benkeplate

Hehe, jeg er like langt ser jeg, for smaken er som kjent som baken:-o

Jeg syns nemlig også at den er kul, litt retro, og står i fin stil til våre spisestuestoler som har stoff litt i samme stilen. Er ikke så bekymret for at den ikke skal passe til sorte hvitevarer, for sort og brun går egentlig helt fint.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-17, 23:57   #7
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkken og valg av benkeplate

Vi har kjøkken i lik stil (men annen leverandør) og vi valgte noe helt annet enn treimitasjon. Jeg er enig med deg at tre på tre er for mye.

(At vi endte med eikelaminat i sprutsonen er en annen historie, men det er i det minste den samme som vi har på gulvet)

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 21:14   #8
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kjøkken og valg av benkeplate

Generelt er jeg ikke glad i treimitasjon på laminatbenkeplater, men til akkurat de kjøkkenfrontene tror jeg det, eller heltre, blir finest. Eventuelt ensfarget sort eller hvit. Hadde frontene vært strammere, altså uten profil, hadde jeg gått for den andre benkeplaten. Vi hadde den andre benkeplaten du viser på kjøkkenet i vår forrige bolig, men da til glatte fronter.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no