Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Klestips til en rund kropp?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 23:51   #1
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Klestips til en rund kropp?

Jeg er ikke særlig bevandret på shoppefronten. Men jeg har en sørgelig garderobe som trenger litt tilskudd. Men så lurer jeg på om dere kan gi meg noen tips. Jeg har fryktelig lyst på støvletter. Og så liker jeg å gå i skjørt. Men har ikke hatt noen av delene på maaange år, pga frodige former.

Nå har de blitt mindre frodige enn på lenge, men fremdeles gavmilde da. Jeg er liten, 160 bare og 20kg mer enn jeg burde. Helt ok timeglassfigur sånn ellers. Dvs de 20kg er jevnt fordelt over det hele. Større rumpe, lår, legger, overarmer, underarmer, fingre, kinn etc etc enn jeg burde, men fasongen er som den er når jeg er normalvektig. Helt normal puppestørrelse.

Kan jeg gå i knekorte skjørt med støvletter til? Hæler? Jeg er nesten redd for å prøve støvletter. Tenk om ikke leggene mine går nedi?

Jeg skjønner liksom at jeg ikke skal gå i tverrstripete klær, men utover det sliter jeg litt. Hvilken jakke er smart å velge? Trenger ny jakke også til høsten/vinteren.

Moteeksperter! Hjelp!!

Jeg vurderer forresten å klippe håret. Hva er smartest hårfasong til et rundt fjes? Kort? Mellomlangt? Langt? Mitt er ganske stort og bustete og det er kanskje ikke så lurt når man er rund i fjeset fra før..? Det ender oftest i hestehale da, og det er kanskje ikke så lurt det heller..

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 01:04   #2
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klestips til en rund kropp?

En smil er alltid flott, og gratis er den og !

Generelt: elastisk tøy er bra, for da kan det krympe i takt med deg ! Sitter også veldig behageligt. Velg de farger som passer til din hud- og hårfarge - og glem i hvorvidt du er rund eller ej. Unngå småmønstret tøy, gå for de store mønstre som normalt ville gå med den som har dem på snarere enn omvendt. Runde kvinner har ofte flott décolleté, verdt å vise frem !

Lave støvletter sparer deg for mye av bekymringen om, i hvorvidt det blir plass til dine legger. Ellers kan du overveie de for tiden veldig populære Crocs i en lekker knæsjfarge.

Hår - til et rundt ansigt ville jeg overveie mellemlangt, klippet sådan lidt i lag for å gi det mere "schwung".

Held og lykke til ! Noen herinne skrev, at hun var gått inn i en spesialbutikk for store størrelser og hadde sagt "kle meg !" Det var kult. Hun ble vist også veldig fornøyd.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 07:56   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klestips til en rund kropp?

Fremhev timeglass-figuren din! Jakker med innsving, knelage skjørt i A-form, Topper med V-hals. Bruk gjerne støvletter, men bruk heller litt tid på å fine noen som er litt vide i skaftet, ser ikke så pent ut når det ser ut som om leggene kveles i støvlettene.
Bruk farger som kler deg, ikke gjem deg bort i sort! Mørke farger ser mer slankede ut enn lyse. Bruk stretch-klær, men pass på at de ikke sitter altfor mye i skinnet. Ellers tror jeg en stilig hårfrisyre i mellomlegde vil være mest kledelig til de fleste...

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 08:02   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klestips til en rund kropp?

Den største feilen mange runde mennesker gjør er å prøve å skjule kroppen i store uformelige klær og lange jakker. Skjørt og støvletter er perfekt for deg. Husk at lengden på skjørtet er med og skaper illusjoner om din høyde. Skjørt til midt på leggen gjør oss all korte. Jakkene dine bør ikke dekke over hele rumpa, men litt nedpå. Både med hensyn til høyden (lange jakker gjør bena kortere, det er liksom mindre ben igjen synlig om du skjønner), og med hensyn til overvekt. Det siste man trenger er mer tøy over baken, samt at formen på overkroppen ikke blir forsterket a-formet.
Buksene bør være høvelig rette i bena, ikke svinge for mye inn nede ved skoene. De må likevel ikke være voldsomt vide, slik at du har plass til 2 ben i hvert buksebein. Da slenger det masse stoff rundt deg og du får det først nevnte "gjemme-meg-i-masse-stoff"- utseende.
Støvletter er perfekt for deg. Du kan kjøpe ganske høye hæler, men husk å gå litt i dem i butikken først. Hæler som utspringer fra midt under hælen (Istedet for ytterst bak mot enden av foten), samt kilehæl er best å gå på. Denne høsten finnes det dessuten mange støvletter med snøring av ymse slag, slik at du kan tilpasse vidden. Butikker blokker dessuten ofte ut støvletter, slik at de passer.
Har ikke tid til å skrive mere. Lykke til.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 09:41   #5
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Sv: Klestips til en rund kropp?

Jeg vil ikke bruke Crocs sånn til daglig

tusen takk for mange flotte tips! Jeg skal på skjørte og støvlettshopping i helga!

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 09:47   #6
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Sv: Klestips til en rund kropp?

Jeg har forresten fått med meg litt ser jeg likevel. Buksene jeg har er mørke og rimelig rette, og tilsittende (ikke kjempetrange altså) i lårene men greit romslige rundt leggene. Og går helt ned i bakken når jeg står uten sko. For å gjøre beina lengst mulig har jeg tenkt.. Velger alltid også V form i halsen og rimelig tilsittende gensre, gjerne skjorter med damefasong, altså innsving i livet uten at det er for trangt. Jeg har jo heldigvis midje som er synlig enda da

Jeg lurer forresten litt på det med belter.. Har litt lyst å bruke fine belter, men vil de fremheve at jeg er brei over rumpa? Buksene er jo gjerne litt lavere i livet nå enn i min ungdom da de endte oppe i midja liksom.. Men belter er så fint!

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 11:31   #7
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klestips til en rund kropp?

Kjøp de klærne du har lyst på, men sørg for at de ikke sitter for stramt. Bruk klær som framhever midjen din.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 13:58   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klestips til en rund kropp?

Jeg er også sånn "jevnt over stor"

Har ei smal midje, brede hofter, litt rompe og litt ekstra lår

Jeg bruker bukser fra B Young (simple wish), de passer fint til min figur. Så bruker jeg en del "omslagstopper", som fremhever midja mi..
Så har jeg nå kjøpt meg to jakker, som er litt korte.. med bredt strikk nederst, da får jeg fremhevet midja mi litt igjen..

Jeg er ikke noe skjørtdame, men jobber med saken. Har fått kjøpt meg to par støvletter iallefall! Er faktisk en del som passer oss med litt fotballlegger nå

Og ang hår: jeg hadde også ganske langt hår, som jeg fort satte i hestehale da jeg var rund i ansiktet... det var ikke særlig kledelig. Klipp det opp litt, få det litt gradert. Da blir man mye "nettere"

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 14:10   #9
Heksemor
Nybegynner
 
Heksemor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1
Heksemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Klestips til en rund kropp?

Opprinnelig lagt inn av Gyda, her.

Jeg lurer forresten litt på det med belter.. Har litt lyst å bruke fine belter, men vil de fremheve at jeg er brei over rumpa? Buksene er jo gjerne litt lavere i livet nå enn i min ungdom da de endte oppe i midja liksom.. Men belter er så fint!

Et litt løsthengende belte innenfor en åpen jakke kan du med fordel bruke, da det indikerer en smalere midje...noe du jo også har Så bare shop belte du...tøft!
Og vi små (jeg er på din str-høyde og vekt) bør med fordel trekke samme farge hele veien. Dvs. gjerne bukse/skjørt og jakke eller topp i samme farge/nyanse, med en annen farge utenpå/inni om du skjønner.


Lykke til med shopping

Heksemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:39   #10
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Sv: Klestips til en rund kropp?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg er ikke noe skjørtdame, men jobber med saken. Har fått kjøpt meg to par støvletter iallefall! Er faktisk en del som passer oss med litt fotballlegger nå

da har jeg tjukkere legger enn deg, for det er svært få som passer mine legger. Iallefall de jeg syns er fine. *blæh* Neste år! DA skal jeg kjøpe... 15 par. Minst.

Jeg fant et par som var ok da, som jeg kan bruke til skjørtene jeg har tenkt å kjøpe. Og så fant jeg en fin jakke. Brun, med innsving i midjen. Fin faktisk!

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:54   #11
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klestips til en rund kropp?

Opprinnelig lagt inn av Gyda, her.

Jeg vil ikke bruke Crocs sånn til daglig

Hvorfor kun bruke dem til fest ?

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 19:01   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klestips til en rund kropp?

Hei, det var jeg som gikk inn i butikken og sa: "Kle meg". Det gjorde de for 5000 kroner den kvelden, og etterpå har jeg brukt2-3000 kroner til på flere supplerende plagg.

Mål leggen din på det tykkeste, det går an å få tak i støvletter i både str. 44, 46 og 48 iallefall, så støvletter skal det gå an å få tak i. Jeg har bestilt et par lave svarte klassiske helt enkle, + at jeg har kjøpt noen lave høyhælte på en helt vanlig skobutikk.

For første gang i mitt liv føler jeg meg litt som en dame.

(er også rundt 160 og har hvertfall 20 kg for mye)

Lykke til.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no