Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-16, 14:50   #21
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Eg har bestilt, men ikkje fått ennå. Det ser ut som Løysinga TM på kjøleskapskaoset.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 22:04   #22
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Jeg har sett på de, men har tenkt litt på det med smaker som smitter og oversikt over holdbarhet. Holder meg nok til de hvite plastboksene fra IKEA til pålegg enda.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 22:57   #23
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Kjøpte en slik for ca en måned siden. Vet ikke om jeg er fornøyd eller ikke. Den er grei i og med at man får samlet pålegget, og du bruker å dekke bordet. Her i huset smører vi maten ved brødfjøla. Da er det tungvint å dra hele boksen ut hver gang nå du kun skal ha ett pålegg.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 22:58   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Jeg har også sett på dem, men syntes de var uforholdsmessig dyre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 23:15   #25
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Eg er veldig fornøgd med vår. Kjøpte i påska, og både ungane og vi syns den fungerer godt. Praktisk å sette fram på frukostbordet, når frukost og matpakkar skal smørast. Vanlegvis står ungane med nasa i kjøleskåpet og grublar på kva dei skal ha. Her er full oversikt på 1-2-3! Har kvitost, brunost, opna leverposteibokser og kjøttpålegg i. Tek berre litt og litt ut av kjøttpåleggpakken om gongen, så føler eg har god kontroll på datoen.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-16, 08:00   #26
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Jeg har pålegg og smør på trebrett med kant som jeg kjøpte for 49 kr på Nille stående i kjølerommet. Setter bare brettene på bordet/benken. Ser ikke helt behovet for lokk. (Vi har en osteklokke på ene brettet da).

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-16, 09:17   #27
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Hvordan vasker du den dersom alt pålegget ligger åpent i den? Det blir jo ikke brukt opp samtidig?

Jeg innrømmer at jeg synes den er litt styrete ut.

Vi har en plastboks fra Ikea der pålegget legges samlet, men i originalinnpakningen. Den settes rett på bordet til hverdagfrokoster. I helgene dekker jeg litt mer ordentlig frokostbord og legger pålegget på fat og da er det også en anledning til å få oversikt over hva som mangler og å få vasket boksen om det er behov. Jeg synes at det fungerer helt greit.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-16, 09:19   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Blå, det er bokser oppi som kan tas ut og vaskes.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-16, 09:22   #29
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

OK. Da skjønner jeg bedre.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 10:36   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Oppdatering: Vår har vore i bruk gjennom sommaren og eg er blanda. Den er praktisk, ryddig og oversikteleg og vi unngår at åpna bokser blir liggande innerst i kjøleskapet og bli gammalt. Men kjøttpålegg som salami, skinke/hamburgerrygg og fårepølse får sterkt redusert holdbarhet i denne boksen. Eg er usikker på om han ikkje er tett, eller om det er fordi alt pålegget blir ståande ute under alle måltid. Før tok vi jo bare fram osten, dersom vi skulle ha brødskive med ost... Eg har derfor gått tilbake til å oppbevare kjøttpålegg i originalemballasje med fryseposer rundt. Eg kjem til å gi boksen ein ny sjanse utover hausten. Det kan hende varmen har betydning.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 10:51   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Takk for oppdatering, nokon! Det var gode argumenter mot.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 11:58   #32
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for oppdatering, nokon! Det var gode argumenter mot.

Ja, eg ville ikkje kjøpt ein til, foråsiresånn.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 13:18   #33
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg synes ikke den ser så praktisk ut? Vi har ganske nylig satt tre sånne små plastkurver à la det de har på Europris og Biltema i påleggshylla, sånn at man kan ta ut hele kurven og ingenting blir liggende underst.

Min lille husholdning har også en sånn plastkurv og er fornøyd med å få lagt påleggspakker i en pen stabel oppi, i stedet for at de sklir rundt hele hylla i kjøleskapet.

Den store greia i HI ser jeg for meg på steder der man er åtte til bords samtidig til alle måltider. Selv i en familie spiser man vel ofte én og én, og trenger ikke ta ut alt pålegget hver gang noen skal ha ei skive.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 13:47   #34
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Vi har feriert hos noen som hadde en sånn. Den sto på benken uten pålegg i. Vi er en stor familie som ofte spiser sammen, men jeg synes det fungerer bedre med originalemballasje lagt i en plast kos fra IKEA. Gidder ikke endre på noe som virker.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 14:40   #35
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Hos oss funker den hverken hjemme eller på kontoret (felles smørelunsj).

Avbefales!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no