Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

En virkelig god oppvaskmaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-16, 09:23   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Vi har en fra Miele, som jeg syns har veldig praktisk innredning og rommer mye. At det er en egen "etasje" til bestikket gjør også at det blir mye mer plass i nederste kurv. Det er virkelig stor forskjell på hvordan oppvaskmaskiner er utformet inni. Husker vi hadde en på jobb der det omtrent var umulig å få satt inn noe som helst, mener å huske den var fra IKEA.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 09:32   #22
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Vi skal kjøpe ny nå og lander på asko xxl-maskinen som koster 11000 kr. Den er utrolig praktisk inni, med mange reguleringsmuligheter, og den oser kvalitet. Mye penger ja, men den er ment å vare i 20 år, det blir bare 5-600 kr per år det.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 09:43   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Joda, men det henger selvfølgelig sammen med hvor mye penger jeg er villig og kan bruke i øyeblikket, ikke fordelt på en periode på 20 år. Den forrige maskinen vår kostet vel rund 12 til fullpris, og vi kjøpte den på salg for rundt 6 mener jeg å huske. Det er omtrent der jeg ønsker å ligge nå også. Skal jeg betale rundt 10' så skal det være salg på noe dyrere, og som virkelig overbeviser meg om at det er verdt det. Vi er tross alt bare tre mennesker, vi trenger ikke en maskin med plass ekstremt mye, men jeg vil gjerne ha plass til mer enn en gryte om gangen, og til tallerknene våre, som denne maskinen ikke har. Så jeg tror ikke vi trenger de xxl-maskinene, altså. Selv om de virkelig virker helt gull og sikkert er veldig gode kjøp.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 28-07-16 kl 09:49.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 09:46   #24
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Vi hadde Asko xxl i tre-fire år, og vi likte den ikke. Mye tull med den, brukte sykt lang tid på å vaske, og vi hadde mye feil på den. Jeg tror vi hadde reparatør på den tre ganger. Nå har vi Miele sin, den er kjempebra. Jeg synes alle skryter veldig av Siemens, og det er vel kanskje snart salgssesong?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 09:50   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Er ikke Miele, Siemens og Boch omtrent de samme maskinene? Det er ganske mye salg allerede nå, så tror vi skal gjøre en god deal.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 09:57   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

En annen ting jeg liker med maskinen min, er at jeg kan halvvere vasketiden, uten at det påvirker vaskekvaliteten. Det er stor forskjell på om maskinen bruker 1,25 time eller 2,5 på å bli ferdig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 09:59   #27
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Siemens og Bosch er omtrent det samme, bare forskjellig design. Miele er annerledes.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 10:00   #28
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

En annen ting jeg liker med maskinen min, er at jeg kan halvvere vasketiden, uten at det påvirker vaskekvaliteten. Det er stor forskjell på om maskinen bruker 1,25 time eller 2,5 på å bli ferdig.

Den bruker vel mer strøm og vann da? Kostnadsmessig ikke noen big deal i Norge, men det er jo ikke en miljøhøydare.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 10:07   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

På vår er det et program som heter ECO, som tar 1,5 timer, altså kortere enn de fleste andre, og det blir like rent. Vi bruker stort sett dette programmet hele tiden. Jeg har igrunnen oppfattet dette som et økonomisk og miljøvennlig valg, men det er bare ut fra navnet og ikke noe grundigere research.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 10:23   #30
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Har hatt Asko XXL. Den var stor og romslig, men var en del tull med den. Den vasket dårlig og elektronikken begynte å streike. Måtte bytte ut en del. Maskinen ble faktisk dårligere etter dette. Har nå en Bosch som vi er veldig fornøyd med. Den er ekstremt stillegående og vasker fantastisk godt.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 10:28   #31
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Den bruker vel mer strøm og vann da? Kostnadsmessig ikke noen big deal i Norge, men det er jo ikke en miljøhøydare.

Jeg antar at det kan være tilfellet, men jeg liker likevel å ha valget om kortere vasketid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 10:52   #32
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Vi har en Miele som kostet 16 K og var satt ned til 10 K. Husker ikke modell da jeg er på ferie nå, men den har bestikkskuff og best av alt den bare åpner seg og skrur seg av når den er ferdig.

Før hadde vi en fra IKEA, større makkverk skal man lete lenge etter.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 10:56   #33
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.238
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Tallulah, du vet at Miele selger ut b-varer I kjelleren på bygget sitt på Nesbru ?

Skadene er typisk på emballasje, og prisene er lavere enn du får på elkjøp og lignende. Vi kjøpte platetopp og komfyr der for en tid tilbake. Prisene der lå ca 30% under det vi klarte å forhandle oss frem til hos elkjøp/lefdal etc. Dvs på ca 50-60% av listeprisen på produktet.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 10:57   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Er bestikkskuff The Thing nå? Er det ikke kronglete? Ser st det er god plassutnyttelse da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 10:58   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Meisje, det er sant, det hadde jeg glemt! Jeg var der ute for å se etter kjøleskap for et par år siden, men de hadde ikke noe i den størrelsen jeg ville ha.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 11:00   #36
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Vi har bestikkskuff og jeg elsker den. Jeg har lært opp ungene til å legge bestikket sortert, sånn at det er superkjapt å rydde på plass når vasken er ferdig.

Men du bør jo ha denne maskinen: http://www.tretti.no/hvitevarer/oppv...e/smeg-blv2x-2

Eller denne: http://www.tretti.no/hvitevarer/oppv.../smeg-st2fabp2

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 11:04   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

. Det er virkelig stor forskjell på hvordan oppvaskmaskiner er utformet inni. Husker vi hadde en på jobb der det omtrent var umulig å få satt inn noe som helst, mener å huske den var fra IKEA.

Ja, er det ikke rart? Jeg har ikke voldsomt med oppvaskmaskin-erfaring, og st det er så stor forskjell hadde ikke slått meg før vi flyttet til denne. Jeg skjønner ikke hva de har tenkt engang, det er helt umulig å stable i den. De kan umulig ha testet den på normale familier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 11:05   #38
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Bestikkskuff er et must, ikke kronglete og veldig plassbesparende. Regulerbar overkurv, og nedleggbare pigger. Vi gikk fra god Siemens til god Miele uten piping, den bare blinker, veldig, veldig fornøyd. Sjekk om noen av de utgående toppmodellene er på salg.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 11:06   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Herregud, de er så fine Adrienne! Men er de sånn som kjøleskapene tror du, knøttsmå inni?

Egentlig har jeg en softspot for de drogene fra seksti-søttitallet, de med farget panelplater foran. Men da tror jrg man kan glemme miljøvennlighet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 11:11   #40
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En virkelig god oppvaskmaskin?

Vi har Miele, og var relativt prisbevisste da vi kjøpte, det vil si at vi ikke gikk for en integrert en, vi synes ikke det var verdt 5000 å ikke kunne se fronten på vaskemaskinen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no