Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dere som tørketromler det meste av tøy

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-16, 13:31   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

For oss er tromling plassbesparende. Ellers må vi ha tørkestativer på stua og soverommet hele tiden. Og det er så ukoselig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 13:40   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

For oss er tromling plassbesparende. Ellers må vi ha tørkestativer på stua og soverommet hele tiden. Og det er så ukoselig.

Samme her.

Vi tromler ikke ull, silke eller kunststoff. Vi henger dessuten opp jeans, skjorter og t-skjorter med trykk, for å bevare dem lengst mulig, og nye/pene bomullstopper/-skjorter blir gjerne hengt opp til tørk til de ikke er nye lenger.

Jeg synes ikke "sorteringen" tar noe særlig tid; jeg fisker opp ting som ikke skal tromles for å henge dem på stativet (noe jeg uansett måtte gjort hvis alt skulle henges opp), og slenger resten i trommelen når jeg er ferdig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 14:05   #43
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Jeg har ikke hatt tørketrommel på ca 7-8 år. Og det går helt fint! Jeg har 2 tørkestativ som kan heises opp i taket og vifteovn på. Da tørker det raskt og skånsomt. Jeg har kun erfaring med eldre tørketromler og de sliter for mye på tøyet. Vi har mye teknisk tøy og ull. Ville kun brukt trommel på håndklær, undertøy og sengetøy uansett.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 14:15   #44
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Jeg kan ikke akkurat si at det er veldig tidkrevende å sortere ut de få tingene som skal henges opp pr vask. Mannen har litt tendenser til å tromle mer enn meg, men han har blitt flinkere til å henge opp det som bør henges opp.

Pr nå kan jeg ikke si at jeg merker veldig stor forskjell på den dyre tørketrommelen vi hadde, og den billigere vi har kjøpt oss. Bortsett fra at den bråker mer. Men vi har eget vaskerom så det er ikke så farlig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 14:36   #45
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Tromler sengetøy, håndklær, sokker, t-skjorter. Egentlig alt av bomull..
Teknisk tøy og undertøy henges opp(eller dersom det er mye treningstøy i maskinen puttes det i trommelen - programmet heter teknisk tøy. Funker som gull!) Henger opp jeans om jeg bare har vasket et par, er det flere går det i trommelen på jeans-programmet. Det kommer an på hvor fullt det er på vaskerommet også.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 17:07   #46
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Vi tromler håndklær, sengetøy og undertøy (truser, sokker, trøyer og t-skjorter). Om jeg har noe jeg trenger å få tørt raskt får gjerne det noen runder i trommelen før det henges opp.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 23:51   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ja, 100% bomull må jo gå greit. Enig.

Men hvorfor ikke bukser i 100% bomull? Olabukser (uten stretch)?

Det hender jeg tørker jeans i trommelen. Mye arvetøy tromles. Ellers tromler jeg stort sett bare håndklær og sengetøy. Har gode tørkemuligheter ute.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 00:03   #48
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Jeg tromler stort sett bare tøy som vaskes på 60 eller 90 grader.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 00:16   #49
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Jeg tromler alt, ull også (på ullprogram).

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no