Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trapp til hems

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-13, 10:11   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Trapp til hems

Jentene får hemser på sine nye rom, og vi vrir hjernene våre for å finne den optimale trapp-/stigeløsningen. Er det noen som har noen lure innspill til oss, er vi veldig takknemlige.

Alternativene vi har vurdert er ribbevegg, sambatrapp eller en utfellbar stigelignende greie. Vi vil at det skal ta minst mulig av gulvarealet, og være trygt, stabilt og noenlunde enkelt å komme opp og ned. Jentene skal ikke ha sin faste soveplass eller noen annet av hverdagsbehov oppe på hemsen, det skal være lekeareal og "overskuddsplass" der oppe.

Ribbevegg er hittil det sterkeste kortet, som enten begynner litt høyt oppe på veggen eller har en slags lem over de nederste trinnene for å hindre enkel tilgang for veldig små gjester. Men det blir kanskje litt kronglete å komme seg ut på det øverste trinnet når man skal ned.

Tar gjerne i mot tips på gode rekkverkløsninger eller støt-/gummimatter å ha under hemsen også.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 18:54   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trapp til hems

Her er det ribbevegg, men jeg er usikker på om jeg ville valgt det dersom jeg hadde satt det opp selv. Jeg tør ikke gå opp, ergo blir det sjelden rengjort der oppe. Mannen drar opp støvsugeren en gang i året omtrent. Det er også vrient å komme ned ovenfra. Dette ser dog ikke ut til å plage ungene. Vi har ikke gjerde der oppe ennå ( ), og vi har bodd her i tre år... Vet ikke hva slags gjerde vi skal gå for og er ikke særlig handy av oss.

Så svaret på spørsmålet ditt er at det kommer an på hvordan rommet er. Ribbevegg tar ikke golvplass.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 19:08   #3
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trapp til hems

Henger her for tips til både rekkverk og stige. Vår hens ble ferdigstilt for to år siden. Sambatrapp liker jeg ikke, så det utgår.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 19:50   #4
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trapp til hems

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Her er det ribbevegg, men jeg er usikker på om jeg ville valgt det dersom jeg hadde satt det opp selv. Jeg tør ikke gå opp, ergo blir det sjelden rengjort der oppe. Mannen drar opp støvsugeren en gang i året omtrent. Det er også vrient å komme ned ovenfra. Dette ser dog ikke ut til å plage ungene. Vi har ikke gjerde der oppe ennå ( ), og vi har bodd her i tre år... Vet ikke hva slags gjerde vi skal gå for og er ikke særlig handy av oss.

Så svaret på spørsmålet ditt er at det kommer an på hvordan rommet er. Ribbevegg tar ikke golvplass.

Ja, vrient å komme ned ovenfra ser jeg det fort kan bli. Kanskje vi må prøve å få til et slags repos eller noe sånt?

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 20:02   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trapp til hems

Ville gått for sambatrapp tror jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no