Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-13, 22:15   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Jeg har prøvd nå, og så sesongstarten i går, men jeg blir så irritert! Er det ikke ekstremt karikerte karakterer?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:18   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Utenom at Annika er tragisk så like eg den merkelig godt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:22   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Jeg liker den kjempegodt. Det at den er så karikert er jo en del av greia. Den er litt unorsk på en måte.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:26   #4
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Men hun der Trine som friker ut og har et så tilgjort rampetryne og bredt ganglag. Og cowboydama som rir rundt i byen på hest. Og han der cowboyer som kom i går tok kaka. Kunne ikke gå ut porten, nei, måtte hoppe over gjerdet og vinke med ryggen til.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:37   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men hun der Trine som friker ut og har et så tilgjort rampetryne og bredt ganglag. Og cowboydama som rir rundt i byen på hest. Og han der cowboyer som kom i går tok kaka. Kunne ikke gå ut porten, nei, måtte hoppe over gjerdet og vinke med ryggen til.

Sånn ER det jo på bygda. Jeg synes det er herlig at de er noen raringer, for om de hadde vært helt vanlige hadde det jo ikke vært noe interessant.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:45   #6
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Jeg så ikke første sesong, men så gårsdagens episode. Det var så puteflaut at jeg vred meg i sofaen, men det var samtidig så fascinerende (og kalkunaktig) at jeg bare måtte se ferdig. Jeg ventet egentlig bare på at Aune Sand skulle komme rullende forbi på rollerblades.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:50   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Har prøvd meg på et par episoder, men her må jeg melde fullstendig pass. Bare puteflaut.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:55   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Så rart. Jeg synes ikke dette er puteflaut i det hele tatt, og jeg takler ikke engang de innledende rundene av Idol pga at det er så flaut.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:56   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Jeg liker den serien!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 23:38   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Jeg liker også serien og skjønner ikke hvorfor det er flaut.

Men man se sesong nr. 1, altså. Hvis ikke skjønner man jo ikke plottet.

Også lurer jeg på når Annika skal finne uut at hun kan synge. Hun er jo et produkt av en amerikansk sangerinne og Vestfossens største stjerne. Og de kan ikke ha valgt Jannicke Kruse til rollen hvis hun ikke skal synge.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 06:00   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg liker også serien og skjønner ikke hvorfor det er flaut.

Jeg synes serien er fryktelig dårlig - så dårlig at det blir litt puteflaut. Jeg legger den på samme hylla som hotel Cæsar (ikke fordi seriene ligner veldig, men fordi jeg får den samme følelsen av dem).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 07:37   #12
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Jeg liker serien! Har fulgt med fra starten, og det er ganske essensielt.
Ser jo at karakterene ikke er helt vanlige, men hvorfor skal alt være vanlig?
Digger Trine og Oda, synes de er perfekte i rollene sine. Og mor til Trine. Fantastisk!

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 07:54   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Jeg så de første seks-syv episodene, men syns den er for såpete og rett og slett ganske gjennomført dårlig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:06   #14
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Jeg har fulgt med fra starten, så jeg vet hva jeg snakker om. Karakterene trenger slett ikke være vanlige (Jeg liker jo Dag, Klovn, Koselig med peis osv), men dette er jo bare helt utrolig dårlige karakterer, synes jeg. Flaut, overspilt, klisjéfylt, karikert på en lettvindt måte osv. Er nesten litt sjokkert, egentlig.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:07   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Vi så en halv første episode, oppsop av elendighet, vi orket ikke mer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:11   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg så ikke første sesong, men så gårsdagens episode. Det var så puteflaut at jeg vred meg i sofaen, men det var samtidig så fascinerende (og kalkunaktig) at jeg bare måtte se ferdig. Jeg ventet egentlig bare på at Aune Sand skulle komme rullende forbi på rollerblades.

Ikke sant?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:23   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Jeg synes det er helt grei underholdning og blir ikke flau. Men så har jeg sett 1. episode og er fra bygda selv, det hjelper sikkert.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 09:55   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg synes det er helt grei underholdning og blir ikke flau. Men så har jeg sett 1. episode og er fra bygda selv, det hjelper sikkert.


Her og. Jeg synes ikke den er fantastisk. Men vi så hele sesong 1, og tok opp i går. Så vi skal nok se den. Synes den er litt gøyal jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 10:03   #19
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.874
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Jeg liker denn. Helt grei underholdning. Så hele første sesong og episoden som var nå på søndag. Liker at karakterene er litt spesielle og til dels veldig unorske.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 10:04   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK- serien "Hjem"- hva synes dere om den?

Jeg liker også at karakterene er litt odde. jeg liker han bonden til Oda som alltid kjører traktor - også liker jeg huset til faren - det er fantastisk!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no