Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Se resultatene: Du som bruker Netflix eller annen streamingtjeneste, har du redusert TV-bruk?
Ser like mye tradisjonell TV som før 5 5,95%
Ser mindre tradisjonell TV pga. opptakfunksjon 27 32,14%
Ser mindre tradisjonell TV pga. Netflix/annen streaming 58 69,05%
Annet lurt som utdypes i tråden 4 4,76%
Ser mindre på tradisjonell TV pga. annen skjerm (f.eks. FP!) 30 35,71%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-13, 14:10   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?

Får man ikke inn NRK på luft lenger i det hele tatt?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 14:15   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?

Jeg har til slutt bøyet under for presset og skaffet Netflix, men foretrekker fortsatt vanlig sendeplan.

Ser generelt lite på TV.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 14:27   #23
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Man må vel betale lisens selv om man ikke har abonnement? Er det ikke knyttet til selve TV-apparatet?

Nei, det er knyttet til tuner/mottaker.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 19:46   #24
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?

Vi måtte si opp skriftlig og dokumentere at vi ikke fikk signal fra canaldigital lengere, det var en omstendelig prosess, mem vi betaler pr i dag ikke lengere lisens.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 22:22   #25
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?

Mye mindre. Nesten ingenting.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 23:50   #26
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?

Ser så godt som aldri TV etter programmet nei. Faktisk aldri, foruten nyheter.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 20:43   #27
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?

For å svare selv også: Jeg ser så og si aldri på sendeskjema-TV lenger. Se noe Netflix, noe opptak og noe iTunes-filmer eller -serier. Ungene ser utelukkende DVD, Netflix eller NRK-nett TV.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 21:32   #28
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?

Lenge siden jeg så trad tv. Aldri likt at noen skulle bestemme når jeg skal se hva på tv. Så alltid brukt opptaksfunksjonen på vcr (dere vet sånn gigantisk kassett ), mediapc, pvr samt streaming. Mannen kan switche en gang i blant. Barna ser endel trad tv, men bruker endel streaming/Netflix/Viaplay også. Spesielt de kveldene de får sitte med nettbrettene sine i sengen.

Dessverre savner jeg mediapc hvor jeg kunne sette inn søkeord, og så tok den opp f.eks. alt som hadde med Austen (britiske periodedrama) med i tittel og definisjon. Pvr er langt etter på endel slike funksjoner. Så jeg går ofte glipp av program jeg skulle ønske å se. Samt hvis serieopptakene min endrer sendetidspunkt. Slikt oppdager jeg ikke før det har gått langt om lenge, og skaden har skjedd.

Og selv om dette handler om tv så må jeg bare si at det er et enormt stort savn at Lovefilm har lagt ned driften her til lands. For oss som ser mye film, så blir underholdningsbudsjettet skyhøyt mot for å ha abonnement på Lovefilm med tre filmer i slengen (ca 12 filmer i mnd).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 21:58   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?

Ungene ser barnetv, men om det er direkte eller opptak varierer.

Vi har ikke noe sånn steamingtjeneste, har tenkt på det men ikke gjort noe med det enda. Vi har pvr-opptaker, og akkurat nå sitter jeg og ser en epsisode av Greys Anatomy som gikk for ganske så lenge siden, jeg er ikke akkurat up to date, men det er jo det fine med det. Når jeg er ferdig med denne har jeg en sesong av en annen serie eller to, og jeg innser at det sikkert er en til eller to jeg skal sette på serieopptak, så egentlig har vi vel ikke behov for steaming.

Direktetv... jo, vi ser fotballkamper direkte. Mannen ser forrsten del tv på ipad'en da, vi har på en eller annen måte tv-kanalene våre der også, i en app, Chill. Så han ser vel egentlig direktetv der da, sånnsett, om enn ikke helt tradisjoelt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 23:34   #30
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.318
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?

TV, hva er det? Her sees alt via AppleTv, og det går mest i Netflix og HBO

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 09:31   #31
Lisemor
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11
Lisemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?

Vi har netflix, men det blir helst brukt av barna. Jeg holder meg til vanlig TV.

Lisemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no