Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-17, 21:53   #1
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Jeg skal få meg ny ytterdør og lurer på om dere har noen ting som dere skulle ønske at dere hadde tenkt på da dere fikk dere ytterdør?

Jeg bor i et veldig normalt trehus, og den siden som døra skal stå på er ganske standard (bildet er fra prospektet da vi kjøpte huset, nå er det malt lysegrått, ellers er mye likt) :


Jeg kan bruke mellom 10-15 000 på døra og lurer på om jeg bør velge en farge eller holde meg til hvitt. Ser at dører med sterke farger falmer, men er det mulig å behandle dem med noe på regelmessig basis for å hindre dem i å falme? Hvordan er det på innsiden med en mørk farge?

Er det noen som har prioritert noen spesielle egenskaper for døra? (Lyd, isolasjon, innbruddssikkerhet etc.?)

Jeg har sett på dører som dette:




__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:02   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Det jeg ikke liker ved vår dør er vinduet som gjør at folk ser at vi kommer for å åpne. Jeg vil helst se hvem som ringer på før de ser meg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:04   #3
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Ja, det har jeg tenkt på, vil gjerne ha ruglete glass, det har jeg idag.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:07   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Ja, det har jeg tenkt på, vil gjerne ha ruglete glass, det har jeg idag.

Vi har også ruglete glass. De utenfor ser at det kommer noen, men ikke hvem. Jeg ville hatt mindre glass hvis jeg kunne velge.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:58   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Noted!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 23:35   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Vi bor i gammelt hus med noe veldig spesielle dører. Vi har prioritert å lage kopier av utseendet i moderne kvalitet. Vi har blyglass i den ene. Det er veldig fint.Farger er også fint, grå og hvite hus med grå eller hvite dører er litt kjedelig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 23:37   #7
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Vi skal også ha ny ytterdør, og vi skal ha kodelås denne gangen. Ungene mister nøkler over en lav sko her i huset.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 00:01   #8
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Kodelås er kjøpt inn. Jeg vurderte å selge den og kjøpe dør fra Nordan med deres løsning, men tror det blir for dyrt.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 20:56   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Vi har den nederste du viser bilde av, og fornøyd med den. Har lagt frostet film på glasset for å forhindre innsyn, men samtidig slippe inn lys. Har kodelås på døra.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 22:01   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Vi har den nederste du viser bilde av, og fornøyd med den. Har lagt frostet film på glasset for å forhindre innsyn, men samtidig slippe inn lys. Har kodelås på døra.


Kor får du tak i frosta film? Me har den med tre firkanta ruter i, og eg liker heller ikkje at folk kan sjå inn.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 15:55   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Jeg har kjøpt frostet film på Clas Ohlson og klippet til. Festes enkelt med zalospray eller liknende.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 16:08   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Jeg ville valgt en med større vindusflater enn i dag, gangen er fortsatt for mørkt, selv om vi satte inn et lysfelt ved siden av. Jeg tenkte ikke på at halve bredden på lysfeltet ville forsvinne i karm. Og så tenkte jeg at "psjt, alle dører i dag er vel isolerte nok" og har blitt negativt overrasket over hvor mye varme den lekker.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 16:41   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Ville valgt ei som slipper inn litt lys, men som har frosta glas sånn at det ikkje er innsyn. Dei to nederste var fine, synes eg.

Ellers synes eg det er veldig fint med farge på ytterdøra, særleg når samtlige hus er beige, kvite eller grå. Men ser den med at kvitt er tidlaust.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 19:47   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg har kjøpt frostet film på Clas Ohlson og klippet til. Festes enkelt med zalospray eller liknende.

Unnskyld at eg kupper her...zalospray, kan du feste med det? Og kva er "eller lignende"?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 21:11   #15
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Unnskyld at eg kupper her...zalospray, kan du feste med det? Og kva er "eller lignende"?

Ja, du sprayer zalospray eller annen såpespray på vinduet, så klistrer filmen seg inntil og forblir der.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 21:14   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Tøft. Takk!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 08:58   #17
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Kupping går fint

Takk for innspill

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 10:34   #18
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny ytterdør - anbefalinger ønskes!

Vi har Nordan Linjalen, har den som dobbeldør og er utrolig fornøyd. Sånn ser den ut som enkeltdør:
https://www.bygghjemme.no/dorer/ytte...-hvit/p-486573

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no