Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-07, 18:11   #21
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Har du lest alle, Tinetoff? :nysgjerrig:

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 18:12   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Jeg har hovedfag i nordisk (språk, riktig nok), men har bare lest disse 8 i sin helhet:

7. Camilla Collett: Amtmandens døtre
9. Henrik Ibsen: Peer Gynt
14. Sigrid Undset: Kransen
15. Olav Duun: Menneske og maktene
16. Cora Sandel: Alberte og friheten
17. Tarjei Vesaas: Fuglane
23. Dag Solstad: Gymnaslærer Pedersens beretning om den store politiske vekkelse som har hjemsøkt vårt land
24. Jon Fosse: Nokon kjem til å komme

Av de andre forfatterne har jeg nok lest noe, med unntak av Rimbereid. Synes ved første øyekast det ser ut som et litt pussig utvalg. Jeg er enig i flere av forslagene til Skilpadda.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 18:14   #23
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Som nordiskutdannet har jeg hatt de fleste av disse bøkene på pensum! Mye bra på den listen i hvert fall! Ville kanskje hatt en annen Hamsun-roman.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 18:29   #24
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

1. Voluspå
Utdrag av, ja.

2. Snorre Sturlason: Kongesagaene
Jupp.

4. Ludvig Holberg: Erasmus Montanus
Gjett om. En overmåte interessert norsklærer dro oss gjennom denne på videregående.

6. Asbjørnsen & Moe: Norske folkeeventyr
Mange, men ikke alle.

7. Camilla Collett: Amtmandens døtre
Ja.

8. Aasmund Olavsson Vinje: Ferdaminni fraa Sumaren 1860


9. Henrik Ibsen: Peer Gynt
Jupp. Lest, sett, og hørt.

10. Fridtjof Nansen: På ski over Grønland
Jupp.

13. Sigbjørn Obstfelder: Digte
Jupp.

14. Sigrid Undset: Kransen
Åjoda.

15. Olav Duun: Menneske og maktene
Ja.

16. Cora Sandel: Alberte og friheten
Japp.

17. Tarjei Vesaas: Fuglane
Ja.

18. Olav H. Hauge: Dropar i austavind
Ja.

20. Rolf Jacobsen: Hemmelig liv
Ja.

21. Jan Erik Vold: Mor Godhjertas glade versjon : ja
Ja.

23. Dag Solstad: Gymnaslærer Pedersens beretning om den store politiske vekkelse som har hjemsøkt vårt land
Og sett filmen.

24. Jon Fosse: Nokon kjem til å komme
Jupp.

3. Petter Dass: Nordlands trompet
5. Henrik Wergeland: Jødinden
19. Gunvor Hofmo: Fra en annen virkelighet
22. Kjartan Fløgstad: Fyr og flamme
25. Øyvind Rimbereid: Solaris korrigert
Ikke lest.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 18:32   #25
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Jeg har ikke lest alt, nei. Jeg har heller ikke hørt om Rimbereid, men jeg må vel kanskje finne ut hvem han er nå. Her er min liste, det i fete typer har jeg lest i sin helhet. (Som flere andre av dere er jeg klart miljøskadd av å ha studert nordisk. )

1. Voluspå
2. Snorre Sturlason: Kongesagaene (Noen av dem.)
3. Petter Dass: Nordlands trompet
4. Ludvig Holberg: Erasmus Montanus
5. Henrik Wergeland: Jødinden
6. Asbjørnsen & Moe: Norske folkeeventyr (Veldig mange av dem.)
7. Camilla Collett: Amtmandens døtre
8. Aasmund Olavsson Vinje: Ferdaminni fraa Sumaren 1860
9. Henrik Ibsen: Peer Gynt

10. Fridtjof Nansen: På ski over Grønland
11. Arne Garborg: Fred
12. Knut Hamsun: Mysterier

13. Sigbjørn Obstfelder: Digte (Mange av diktene.)
14. Sigrid Undset: Kransen
15. Olav Duun: Menneske og maktene
16. Cora Sandel: Alberte og friheten
17. Tarjei Vesaas: Fuglane

18. Olav H. Hauge: Dropar i austavind (Jeg har lest mange Hauge-dikt, men har dårlig oversikt over hvilke av diktene som er fra hvor.)
19. Gunvor Hofmo: Fra en annen virkelighet (Noen av diktene.)
20. Rolf Jacobsen: Hemmelig liv (Noen av diktene.)
21. Jan Erik Vold: Mor Godhjertas glade versjon : ja (Noen av diktene.)
22. Kjartan Fløgstad: Fyr og flamme
23. Dag Solstad: Gymnaslærer Pedersens beretning om den store politiske vekkelse som har hjemsøkt vårt land
24. Jon Fosse: Nokon kjem til å komme
25. Øyvind Rimbereid: Solaris korrigert

Jeg synes på en måte at det blir rart å ha så mye lyrikk på en sånn liste, samtidig som jeg liker veldig godt mesteparten av lyrikken som er med, og savner mange av de samme som er nevnt over her – Tor Jonsson og Inger Hagerup særlig. Konklusjonen er vel helst at lista er altfor kort. Og så blir jo noen av romanvalgene litt rare – særlig reagerer jeg på at de velger Menneske og maktene framfor Juvikfolke av Duun, og at Fred skulle være Garborgs beste, steiler jeg også litt på. Og så synes jeg virkelig at Fridtjof Nansen tar opp en plass som man heller skulle gitt til en skjønnlitterær forfatter – Kielland eller Skram?

Men selve hensikten med sånne lister er vel at man skal krangle om dem, hva?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 18:40   #26
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

1. Voluspå Lest og analysert (mellomfag norrøn mytologi)
2. Snorre Sturlason: Kongesagaene JA Var ikke dette på pensum på gymnaset?
3. Petter Dass: Nordlands trompet Husker ikke
4. Ludvig Holberg: Erasmus Montanus Ja
5. Henrik Wergeland: Jødinden Nei
6. Asbjørnsen & Moe: Norske folkeeventyr Ja oppvokst med
7. Camilla Collett: Amtmandens døtre JA
8. Aasmund Olavsson Vinje: Ferdaminni fraa Sumaren 1860 Aldri hørt om
9. Henrik Ibsen: Peer Gynt Nei
10. Fridtjof Nansen: På ski over Grønland Ikke lest
11. Arne Garborg: Fred Ikke lest
12. Knut Hamsun: Mysterier Ikke lest
13. Sigbjørn Obstfelder: Digte Ikke lest
14. Sigrid Undset: Kransen Ikke lest
15. Olav Duun: Menneske og maktene Ikke lest
16. Cora Sandel: Alberte og friheten Ikke lest
17. Tarjei Vesaas: Fuglane Lest
18. Olav H. Hauge: Dropar i austavind Ikke lest
19. Gunvor Hofmo: Fra en annen virkelighetIkke lest
20. Rolf Jacobsen: Hemmelig livIkke lest
21. Jan Erik Vold: Mor Godhjertas glade versjon : ja Ikke lest
22. Kjartan Fløgstad: Fyr og flammeIkke lest
23. Dag Solstad: Gymnaslærer Pedersens beretning om den store politiske vekkelse som har hjemsøkt vårt landIkke lest
24. Jon Fosse: Nokon kjem til å kommeIkke lest
25. Øyvind Rimbereid: Solaris korrigert Ikke lest

Dette var ikke rare greiene.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 18:41   #27
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Her har jeg et kjempe forbedringspotensiale, gitt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:30   #28
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Jeg har lest fire av dem og utdrag av andre. Er overrasket og fornøyd over at Rimbereid har kommet med! Solaris korrigert er toppen.
Og jeg ville også hatt en annen Hamsun-roman, kanskje Pan.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo

Sist redigert av Gremli Skremli : 30-05-07 kl 20:35.
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:31   #29
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Har lest 9-10 av disse titlene, synes det er veldig rart at Kjell Askildsen ikke er med.

Fritjof Nansen - litteratur kanon -

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:38   #30
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Her kan man lese et utdrag fra Solaris korrigert. Anbefales! Den er skrevet på et oppdiktet fremtidsspråk. Helt topp for språknerder.

http://www.lyrikline.org/index.php?i...ash=c861094e7a

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:39   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Har lest 9-10 av disse titlene, synes det er veldig rart at Kjell Askildsen ikke er med.

Denne etterlysningen er jeg med på!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:48   #32
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Jeg savner Skram jeg også, og så synes jeg at Bjørneboe skulle vært med.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:51   #33
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pamina
Har lest 9-10 av disse titlene, synes det er veldig rart at Kjell Askildsen ikke er med.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Denne etterlysningen er jeg med på!

Det er han som har skrevet om Morgan Kane, er det ikke?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:01   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Det er han som har skrevet om Morgan Kane, er det ikke?



Jeg tenkte også på Bjørneboe, og kom vel til at jeg ville vært helt sikker på at han måtte med da jeg var 16, men kanskje ikke fullt så sikker nå.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:15   #35
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.



Jeg tenkte også på Bjørneboe, og kom vel til at jeg ville vært helt sikker på at han måtte med da jeg var 16, men kanskje ikke fullt så sikker nå.

Jeg skjønner den. For selv om jeg liker bøkene veldig godt så er jeg usikker på hvor god kvaliteten/håndverket faktisk er.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:21   #36
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Nå har jeg ikke lest dem på lenge, men det aner meg at jeg kanskje ville blitt litt irritert over en del ting som jeg var veldig imponert over og betatt av for 15 år siden.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:35   #37
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Har lest noen, åpnet noen, ikke lest en del og ikke engang hørt om noen. : detaljert :

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:36   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Jeg savner Mykles Lasso rundt fru Luna.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:53   #39
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg savner Mykles Lasso rundt fru Luna.

Å ja!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:12   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk litterær kanon – har du lest disse?

Jeg har lest Peer Gynt, Fuglane (pensum på videregående) og Gymnaslærer Pedersen.

Og jeg regner meg egentlig som en ganske så belest person. Så denne liste var for de med annen litteratursmak enn meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no