Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan takler dere trøtthet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 15:43   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg blir bare mer og mer sliten og mindre og mindre glad. Følelser generelt blir noe fjernt for meg også slutter hjernen å tenke.

Der har du meg også, tror jeg.

Poden (4) går og legger seg. Eller, han lurer seg avgårde, for han vil egentlig ikke sove. Han er stor gutt, må vite. Men han sniker seg altså avgårde til sengen og sover litt.
Og hvis han ikke sover når han er trøtt er han sur, sint, sutrete og ikke noe sjarmerende i det hele tatt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:44   #22
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Trøttheten min merkes på kort lunte, dårlig humør, høy terskel for å le av meg selv og-så-videre-og-så-videre... Jeg er ikke verdens mest sjarmerende kjæreste og mor, og jeg blir litt usosial. Så akkurat nå når det er mye nattevår og leeeenge siden jeg sov mer enn 3 timer sammenhengende, er jeg ikke heeeelt på høyden, merker jeg.

Jeg tar det inn (dvs det går ikke an å ta inn den søvnmangelen jeg har nå, men jeg prøver) med powernaps, lengre naps og løpeturer...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:31   #23
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Jeg får ikke sove, og jeg går rundt i en døs, blir emosjonell og sippete, men finner ikke roen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:39   #24
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Jeg er også blant dem som blir sur og dårlig i humøret, amper og kort lunte - og fungerer som vanlig. Og min mann er som din - han blir ikke sur men slumrer på sofaen. Men noen må jo ta seg av hverdagen også!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:55   #25
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Hvis jeg blir skikkelig trøtt og gjerne er helt utslitt, blir jeg fort litt småamper og gretten. Jeg tåler ikke mye før jeg kan bli litt sint. Men jeg fungerer på et vis allikevel og gjør omtrent det samme i hjemmet som ellers.

Mannen min derimot går i delvis koma, og ligger gjerne halvdød på sofaen.

Han men mener at hans måte er den beste måten å være trøtt på - han er i hvert fall ikke sint eller grinete. Jeg synes jeg fungerer bedre som trøtt og utslitt, tross at humøret kan svikte litt.

Hvordan blir dere når dere er veldig trøtte og utslitte?

Jeg er som deg, og mannen min er som din.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:57   #26
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Jeg må bare ta meg 5 min i stolen jeg da om jeg er så trøtt at øya knapt klarer å holdes våken. Ellers blir jeg skikkelig grinete og sur, å vet egentlig ikke helt hvor jeg er liksom

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:00   #27
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Hørselen min blir veldig påvirket når jeg er trøtt. Jeg hører ikke at folk snakker til meg, men kan irritere meg grønn, gul og blå over andre lyder, som f.eks varmepumpe/kjøleskap.

Til mannens festlighet har jeg fått meg hørselvern, som jeg bruker om det blir for ille. Da legger jeg meg på senga og har på de. Men det får jeg kun gjort om han er hjemme, eller minstemann er borte.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:23   #28
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Jeg er flink til å takle perioder med lite søvn. Jeg vil ikke si at det fremkaller mitt aller største iboende solstrålehumør, men jeg blir ikke gørrsur heller. Det klareste tegnet er at jeg ikke blir så pratsom- men for de som kjenner meg er jo det ett ganske greit tegn på at jeg ikke er helt pr. kasse

Sambo tåler ikke en eneste natt med dårlig søvn. Da er det akking og oiing og rett ut på sofaen eller lignende. Han er rett og slett utrivelig når han har underskudd på søvn- utrolig upraktisk med tanke på hans yrke med nattevakter osv

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:29   #29
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Jeg kan ikke sove på ettermiddag/kveld, da kommer jeg ut av søvnrytmen med en gang. Jeg blir ikke spesielt sur og grinete om jeg er trøtt. Bortsett fra en smule om morgenen.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:33   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Er sjelden trøtt. Men er jeg det, så går jeg og legger meg litt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:41   #31
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Eg fungerer veldig dårleg når eg ikkje får nok søvn, så den einaste måten å takle det på er ved å ... sove.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:37   #32
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Jeg blir veldig asosial. Liker best å sitte i en stol og strikke/se tomt foran meg.

Og så blir jeg kanskje litt fryktelig irritert om mannen gjesper og jeg synes han burde være mye mindre trøtt enn meg fordi

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:38   #33
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Er sjelden trøtt. Men er jeg det, så går jeg og legger meg litt.



Lettvint liv
(er ofte mangel på nettopp denne muligheten som har gjort meg så gyselig trøtt)

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:46   #34
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Jeg blir møkksur, og så legger jeg meg og sover.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:47   #35
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Og så blir jeg kanskje litt fryktelig irritert om mannen gjesper og jeg synes han burde være mye mindre trøtt enn meg fordi

Den kjenner jeg igjen ja.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:50   #36
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Jeg er nok som deg, kan bli nokså irritabel...
Jeg hadde en periode da Emil var liten da jeg var så grinete, at sambo tok over nattevåkinga, da han kan være så trøtt som bare det, uten at noen merker no på han, han kan nesten styre trøttheten sin.
I tillegg får jeg vondt i magen, og hodepine, som gjør meg ennå mer irritabel..!

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:14   #37
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Jeg blir sur og har en super kort lunte.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:19   #38
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Tja, det kommer an på. Har jeg tid, slapper jeg av. Har jeg ikke tid, gjør jeg det jeg uansett skulle gjort. Heller innpå kaffe og kjører på.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:27   #39
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Ekstremt dårlig. Jeg blir dritsur og ufyselig, og ikke er jeg noe flink på powernaps heller - jeg vil sove lenge når jeg først sover.

Søvnmangel-biten er det jeg virkelig gruer meg til ved å få barn. Godt det er konas tur de neste ni månedene.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:33   #40
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan takler dere trøtthet?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Uten press fungerer jeg helt greit, går rundt i halvkoma og er kognitivt helt blåst. Med press og mas blir jeg sint, utålmodig og irritert - fort!

Sånn er jeg også.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no