Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Cubus-barn"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-11, 11:03   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Det forundrer meg egentlig ikke at unger snapper opp sånne ting. Det er da f.eks ikke mange som legger ut bilder av klær de har kjøpt på Cubus i shoppingtråden for barn her inne, ikke som jeg har fått med meg iallfall. Synes det går veldig mye i dyrere og mer fancy merker. Jeg tror de færreste foreldre går rundt og sier "stakkars Ole som bare har Cubus-klær" til ungene sine, men jeg tror også de snapper opp mer enn vi er klar over.
Mine unger har ikke så mye klær fra Cubus, men mye fra H&M, og det er vel i samme gata, iallfall hva pris angår? Synes så smått jeg begynner å merke mer krav til merkeklær, spesielt hos elste, og jeg liker det ikke. Samtidig kjøper jeg jo f.eks Bergansjakke til han. Ikke fordi det er et dyrt merke, men fordi det er kvalitet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:49   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det forundrer meg egentlig ikke at unger snapper opp sånne ting. Det er da f.eks ikke mange som legger ut bilder av klær de har kjøpt på Cubus i shoppingtråden for barn her inne, ikke som jeg har fått med meg iallfall.


Det er MYE H&M-klær i shoppingtråden, altså.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:06   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Merker ikke noe til sånt her, og jeg tror dette stedet er relativt høyt på raten for hvor det er dyrest å bo i Oslo. Jeg er også alene med barnet og alt det der, men han har ikke noe mindre pene eller dyre klær enn de andre barna, det jeg kan se.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:09   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Syns ikke det er så rart jeg. Se bare hvor opptatt vi er av mote her inne. Det er klart barn blir påvirket av det, på måter vi kanskje ikke helt ser selv.
Samtidig handler det mye om holdninger selvfølgelig. Det er jo langt fra alle med dyre klær som dømmer de i billige klær.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:15   #5
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Syns ikke det er så rart jeg. Se bare hvor opptatt vi er av mote her inne. Det er klart barn blir påvirket av det, på måter vi kanskje ikke helt ser selv.
Samtidig handler det mye om holdninger selvfølgelig. Det er jo langt fra alle med dyre klær som dømmer de i billige klær.

på Mjau. At ungar oppfatte dette er hverken nytt eller rart.

Eg prøve på min måte å begrense det så langt som råd, rett og slett fordi eg ikkje gidd bruke mykje pengar på dyre klær til ungane.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:22   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.868
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Syns ikke det er så rart jeg. Se bare hvor opptatt vi er av mote her inne. Det er klart barn blir påvirket av det, på måter vi kanskje ikke helt ser selv.
Samtidig handler det mye om holdninger selvfølgelig. Det er jo langt fra alle med dyre klær som dømmer de i billige klær.

Poden her vet ingenting om hvilke merke klærne hans har, tror aldri vi har sagt noe som helst om merkene på klærne å han bryr seg ikke.
Så at jeg velger dyre ytterklær til poden er det vel bare jeg som vet, han har null peiling på pris.

Jeg vokste opp på bygda, der var det mye snakk om merkeklær fra 5.klasse

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:14   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Ikke noe tvil om at det brukes mye penger på klær og utstyr til barn i Norge i dag, men å dra inn en enkeltkommentar fra en femåring til en barnehageannsatt i artikkelen? Nesten så jeg må kjøpe VG. Nesten.

Han kan jo ha hørt noe slikt tull fra broren sin på 15 for alt vi vet, jeg har aldri hørt om slikt i så lav alder før, men det betyr jo ikke at det ikke er et voksende problem dette med med barn og klær. Klær og fokus rundt det har jeg forresten opplevd flust av selv i oppveksten, men da som litt eldre. Enten var man en av de som fikk eller så fikk man ikke. Det er en av de tingene man må lære seg å takle, samtidig som man lærer barna å oppføre seg som Polyanna fint beskrev.

Kanskje dette henger sammen med at ungdom får høy kredittkortgjeld, fordi de måtte ha gadgets, kule klær og være med på aktiviteter som alle andre gjorde, hvis ikke fremstod de som fattige? Det skrives jo hist og her i pressen rundt temaet med forskjellige innfallsvinkler, så jeg kan godt tro det er et økende problem at barna våre tenker de skal stupe inn i samme standard eller enda bedre enn det de kommer fra uten å måtte jobbe så mye for det. :avsporer:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:17   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.555
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Ok, nå kjenner jeg litt på at bøgda er et ganske fint sted å bo

I garderoben i barnehagen henger Reima og Europris dressene om hverandre og på skolen finnes et godt utvalg av cherrox i alle pris grupper.
Ingen av mine kjenner til at klær er av et bestemt merke. Klær er klær liksom.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:19   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ok, nå kjenner jeg litt på at bøgda er et ganske fint sted å bo

I garderoben i barnehagen henger Reima og Europris dressene om hverandre og på skolen finnes et godt utvalg av cherrox i alle pris grupper.
Ingen av mine kjenner til at klær er av et bestemt merke. Klær er klær liksom.

De fleste barn i byen er også sånn altså. Det er mitt inntrykk i alle fall. Det er ikke snakk om merker her hvor vi bor, og det er i Oslo.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:22   #10
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Vi bor også i et område der det er er mange kjøpesterke foreldre. Men har enda ikke opplevd (som jeg vet) kommentarer på klær. Det jeg ser av hva barna i klassen går i er helt vanlige klær, og "stilen" i 3.klasse f.eks. er ikke spesielt typisk hos noen. Vi prioriterer vinterdresser og vintersko, men ellers går det mye i både brukt, billig og arv og ebay.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:31   #11
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.019
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Men er det virkelig et nytt fenomen, som det blir fremstilt som i hovedinnlegget (og VG-artikkelen?)? På klassebildet til en venninne på barneskolen var det 14 av elevene som hadde BALL-genser. 14 av noenogtjue. Det er mulig genserne ikke var dyre, men det er klart det var et avsindig merkepress som gjorde at så mange hadde dem. Er det det at merkepresset var så veldig mye tyngre her i byen enn andre steder i landet som gjør at ikke andre har eller har hatt lignende opplevelser? Eller tolker vi det veldig ulikt?

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:40   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.868
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Men er det virkelig et nytt fenomen, som det blir fremstilt som i hovedinnlegget (og VG-artikkelen?)? På klassebildet til en venninne på barneskolen var det 14 av elevene som hadde BALL-genser. 14 av noenogtjue. Det er mulig genserne ikke var dyre, men det er klart det var et avsindig merkepress som gjorde at så mange hadde dem. Er det det at merkepresset var så veldig mye tyngre her i byen enn andre steder i landet som gjør at ikke andre har eller har hatt lignende opplevelser? Eller tolker vi det veldig ulikt?

Jeg tror ikke det er noe nytt fenomen nei, da søsteren min var ung var det Ball genser som gjaldt, da jeg vokste opp var det Levis. Så det er jo ikke noe nytt sånnsett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:33   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.838
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Men er det virkelig et nytt fenomen, som det blir fremstilt som i hovedinnlegget (og VG-artikkelen?)? På klassebildet til en venninne på barneskolen var det 14 av elevene som hadde BALL-genser. 14 av noenogtjue. Det er mulig genserne ikke var dyre, men det er klart det var et avsindig merkepress som gjorde at så mange hadde dem. Er det det at merkepresset var så veldig mye tyngre her i byen enn andre steder i landet som gjør at ikke andre har eller har hatt lignende opplevelser? Eller tolker vi det veldig ulikt?

Jeg tror heller ikke dette er noe nytt. Vi var opptatt av merker på ungdomsskolen, på 80-tallet. Og selv da husker jeg at Cubus ikke var spesiellt kult. Bik Bok, Ball og 501- det var greier. Heldigvis gikk det over etter ungdomsskolen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:35   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.870
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg tror heller ikke dette er noe nytt. Vi var opptatt av merker på ungdomsskolen, på 80-tallet. Og selv da husker jeg at Cubus ikke var spesiellt kult. Bik Bok, Ball og 501- det var greier. Heldigvis gikk det over etter ungdomsskolen.

Det er min opplevelse også. Det var et ganske stort merkepress der jeg vokste opp, fra 5./6. klasse omtrent og ut 9. Bik Bok, Ball, Mephisto, Levis (og for Guds skyld 501!), Millet-dunjakker, Isba-sko etc., etc. Dette var rett nordøst for Oslo. (Folk som ikke hadde de rette klærne, ble vel ikke nødvendigvis mobbet, men heller ikke regnet med.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:31   #15
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Bor på Oslos beste østkant, og har/har hatt barn i barnehage/barneskole/ungdomsskole i bydelen, og har aldri opplevd noe merkepress her. Her er ungene vant til at folk går i sari, hijab, hjemmelaget, klær fra loppemarked, Fretex, billigkjeder og sikkert noe fra dyre butikker også. Mitt inntrykk er at både barn og ungdom her synes alt er greit. Herlig avslappet

Bortsett fra at de minste har hatt hver sin kjoleperiode har mine alltid vært mer opptatt av at klærne er "gode å ha på" enn noe annet. Merker har de aldri hørt om (bortsett fra største, da, som helt sikkert har snappet opp at det finnes navn på klær uten at hun er særlig opptatt av merke, og jeg har aldri hørt hun har snakket om det).

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:35   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Nei, det er ikke nytt. Det eneste som endrer seg er hva som er populært. Da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen, så var det lenge kun Levi's-bukser man kunne gå i. Så kom vel Miss Sixty etterhvert.

Og i følge mamma, så hadde man slike ting da hun var ung også. Alle skulle ha bukser med sleng, og høyt hår. Ting forandrer seg, men motepress har det vel alltid vært.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:39   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Jeg vil ikke kle ungene mine i cubusklær btw. Men det er fordi de har helt håpløs fasong til mine unger (for korte i armer og bein og for vide i overkroppen), ikke på grunn av prisen. Jeg handler jo gjerne på lindex.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 13:03   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.875
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Jeg har gjort en haug med dårlige erfaringer med Cubus-klær de siste årene; ting som har gått opp i sømmene, knapper som har falt av, stropper som røk etc., så derfor har jeg sluttet å handle der. Jeg kjøper klær både på Lindex, HM og Kappahl, så det har ikke noe med prisen/merket eller mangel på sådan å gjøre. Både dårlig erfaring med kvaliteten.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 13:08   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.510
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Min minste bor omtrent i joggebukser fra Cubus. Og hun er ikke den eneste etter hva jeg har sett i barnehagen. Jeg har ikke opplevd dårlig kvalitet, bortsett fra at klærne krymper en god del mer enn andre klær i tørketrommel, så jeg pleier å kjøpe en størrelse større enn vanlig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 13:29   #20
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Akkurat uttrykket "Cubusbarn" har jeg ikke hørt, men i perioder ser jeg at det er noen som setter dagsorden for hva som er OK å ha på seg.
Jeg tok opp det som en sak på en foreldresamtale i begynnelsen av 2.klasse og de prøver å jobbe bevisst for at klær og utseende ikke skal være et kriterie for lek og vennskap, men det er noen foreldre som ikke helt ser at det kan være et problem.

Vi har hatt noen tilløp i barnehagen, men der har vi voksne grepet inn før det fikk "satt" seg.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no