Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Homsene i mummiboka?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 15:31   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:33   #22
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ser homsene i boken spesielt homofile ut?

Åh! Tja, med min forutintatte innbildning om at det var homofile det var snakk om, så underbygger illustrasjonene dette en smule. Men det er jo kun fordi jeg leste mine egne fordommer inn i det. Nettopp fordi jeg er klar over at dette er fordommer var det at jeg stilte spørsmålet.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:35   #23
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Så har jeg lært noe idag også.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:39   #24
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Åh! Tja, med min forutintatte innbildning om at det var homofile det var snakk om, så underbygger illustrasjonene dette en smule. Men det er jo kun fordi jeg leste mine egne fordommer inn i det. Nettopp fordi jeg er klar over at dette er fordommer var det at jeg stilte spørsmålet.

Ja, sitter de ikke to og to i disse båtene som seiler forbi? Skjønner at det kan ha virket villedende.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:46   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:46   #26
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Digresjon; hvilken mummibok vil dere anbefale til en fireåring som kun har vært borti en pekebok om Mummi før? Jeg er altså usikker på hvor mye han har fått med seg av mummiuniverset, noe kanskje fra barnetv, men jeg vet ikke. Jeg tror aldri jeg leste mummi da jeg var barn.

Er det gode bøker som har tålt tidens tann med språk, begrep og settinger som en urban fireåring skjønner?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:50   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Bøkene er kjempefine, daffy. Du bør absolutt lese dem for din egen del også. (Jeg kjøpte alle på svensk for en del år siden og leste dem om igjen, det var stor stas.) Jeg ville anbefale å begynne med Kometen kommer, det er den første boken i serien, og den og Trollmannens hatt (nummer to) er nok de "enkleste". Poden likte dem da han var fire, og erklærte etter det første kapittelet at det var "først litt skummelt, men så vennet jeg meg til det". Det var nok det litt uvante språket som var "skummelt", tror jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:50   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Digresjon; hvilken mummibok vil dere anbefale til en fireåring som kun har vært borti en pekebok om Mummi før? Jeg er altså usikker på hvor mye han har fått med seg av mummiuniverset, noe kanskje fra barnetv, men jeg vet ikke. Jeg tror aldri jeg leste mummi da jeg var barn.

Er det gode bøker som har tålt tidens tann med språk, begrep og settinger som en urban fireåring skjønner?

Jeg ville lest Hvem skal trøste Knøttet?. Jeg tror de fleste fireåringer er for unge for Tove Jansson-bøkene; de vil nok lettere fenge barn som er noen år eldre. Jeg tror Frøkna var rundt seks år da vi leste Kometen kommer, som er den boken det er naturlig å starte med.

Og bøkene er fantastiske og har holdt seg aldeles nydelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:53   #29
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Takk for superraske svar! Da setter jeg mummi på ønskelisten til jul!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:54   #30
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg går for at Homsene ble kalt homser tilfeldig og ikke fordi de var homofile?

Tror nok det ja. Kunne fort vært Bomsene, Tjomsene eller Komsene.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:55   #31
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Egentlig er jeg enig med Teo i at fireåringer er litt små for bøkene; de første par bøkene gikk veldig bra, men systematikeren vår insisterte jo på å lese alle, og lengre ut i serien blir de veldig mye mer voksne. (Vi stoppet til slutt helt opp midt i Pappaen og havet, som egentlig handler om en midtlivskrise og ikke har noe som førskolebarn kan relatere til i det hele tatt.) Men det går jo fint an å prøve med Farlig midtsommer og se om det slår an, og merker dere at det blir for komplisert, kan den legges til side til senere.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:55   #32
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Nå måtte jeg søke for å finne ut om det var så lenge etter Skilpadda og Poden at vi leste Kometen kommer. Jeg fant ikke ut av det, men jeg fant følgende lille gullkorn fra Frøknas munn, som jeg ubeskjedent nok synes det går an å redistribuere.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=17816

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:57   #33
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Dette fenomenet er omtalt i Jasper Ffordes bøker om literaturagenten Thursday Next, altså at ting endrer betydning slik at det høres ganske suspekt ut i vår tid, men var ment som noe helt alminnelig og ikke-seksuelt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:58   #34
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå måtte jeg søke for å finne ut om det var så lenge etter Skilpadda og Poden at vi leste Kometen kommer. Jeg fant ikke ut av det, men jeg fant følgende lille gullkort fra Frøknas munn, som jeg ubeskjedent nok synes det går an å redistribuere.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=17816

Vel verdt et gjensyn, ja. Jeg var usikker jeg også, men så fant jeg i en av de første bloggpostene mine at vi hadde vært og sett filmen Kometen kommer, og at vi på det tidspunktet (høsten 2007) hadde lest de seks første Mummibøkene, så vi må ha begynt på våren det året. Men om dere begynte samtidig som oss, det husker jeg ikke.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:58   #35
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Hvordan gikk det passer fint for fireåringer. Det var min favorittbok da jeg var fire, og i følge min mor kunne jeg den utenat. Det er hull i sidene, og hver side slutter med hva tror du at det hendte da?

Der sto en rengjørings-hemul
som trodde at det snart var jul
den sugde støv av et tapet
det morsomste hemulen vet.

...og legg merke til typografien, "støvet" er for eksempel skrevet med mange små støvfnugg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 16:01   #36
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Dette fenomenet er omtalt i Jasper Ffordes bøker om literaturagenten Thursday Next, altså at ting endrer betydning slik at det høres ganske suspekt ut i vår tid, men var ment som noe helt alminnelig og ikke-seksuelt.

Ja, og det gjelder ikke bare ord som endrer betydning, som "gay" og "make love" og sånt. Hele historier kan endre konnotasjoner slik at man nesten ikke kan lese dem for barna with a straight(!) face lenger.

Fru politimester Bastian, for eksempel, som er så frustrert over sin manns manglende, um, handlekraft (enda så kjekk uniform han har), og som blir så voldsomt begeistret over å få ha tre kjekke unge menn innesperret hos seg, som hun kan, um, styre og stelle med? Eller frøken tante Sofie, som er så bisk og mannevond, men som straks bestemmer seg for å bli boende hos røverne etter å bare ha tilbrakt én eneste natt sammen med dem - og som senere blir mye hyggeligere og blidere etter å ha giftet seg med den kjekke og meget, um, handlekraftige brannmesteren med den spennende, lovløse bakgrunnen?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 16:02   #37
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Min fem åring og storebroren på åtte er veldig facinert av Skurken i Mummihuset. Passe skummelt, og med språk og illustrasjoner som gir en helt spesiell stemning. Samt at de lærer ord som normalt ikke finnes i barnebøker.

"Det lukter konspiratorisk her, tenkte LIlle MY for seg selv." "Vår stamfar har krøpet ut bak kakkelovnen!...Han har ikke trakassert dere ofte i det siste århunderet".

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 16:03   #38
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Min fem åring og storebroren på åtte er veldig facinert av Skurken i Mummihuset. Passe skummelt, og med språk og illustrasjoner som gir en helt spesiell stemning. Samt at de lærer ord som normalt ikke finnes i barnebøker.

Er det en av billedbøkene? Jeg tror ikke det jevnt over er Tove Jansson som har skrevet dem. Men de er helt klart mer passet inn for et noe yngre publikum enn bøkene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 16:04   #39
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, og det gjelder ikke bare ord som endrer betydning, som "gay" og "make love" og sånt. Hele historier kan endre konnotasjoner slik at man nesten ikke kan lese dem for barna with a straight(!) face lenger.

Hehe, ja. Eller hun Prussiluskan i Pippi? Hva har hun på gang med politimennene?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 16:05   #40
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

"Det lukter konspiratorisk her, tenkte LIlle MY for seg selv." "Vår stamfar har krøpet ut bak kakkelovnen!...Han har ikke trakassert dere ofte i det siste århunderet".

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det en av billedbøkene? Jeg tror ikke det jevnt over er Tove Jansson som har skrevet dem. Men de er helt klart mer passet inn for et noe yngre publikum enn bøkene.

Er det ikke Trollvinter da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no