Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaffe

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-06, 18:57   #21
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffe

Hjemme: Div. forskjellige sorter kaffe traktet i min Senseo.
Ute: Caffe latte (med h-melk uten sukker)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 20:57   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffe

Jeg er glad i kaffe, men får så sinnsykt vondt i hodet av det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 21:01   #23
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaffe

Vi kjører traust opplegg med kaffetrakter og kjøper som regel Evergood eller Friele. I nøden drikker fanden gjerne Coop, siden nærbutikken er av slikt slag. På jobb drikker jeg visst hva som helst.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 21:15   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaffe

Hjemme lager jeg enten sort kaffe i presskanne eller latte. Jeg bruker også en liten formue på latte på kaffebar.

Da jeg er på besøk drikker jeg hva som helst.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 22:40   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffe

Hjemme trakter vi Evergood i Mocca Master - og kaffen drikkes svart.
Hos min far får jeg frysetørret pulverkaffe... bedre enn ingen kaffe...
På kafe liker jeg å drikke Kaffe Mocca...

Og Irish Coffee - det er snadder!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 23:07   #26
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaffe

Rettferdig.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 23:14   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffe

Jeg kjøper helst espressokaffebønner og maler selv før jeg lager den deilige drikken. Ja, og så bestiller jeg fra Hervik en gang i året - rettferdige kaffebønner fra Mexico (?). Den er også god.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 23:16   #28
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaffe

Her er det kun pulverkaffe Nescafe som teller.. På jobben har vi en sånn super kaffemaskin med diverse valgmuligheter; jeg har fått eget glass med nescafe

To toppede teskjeer til en kopp kaffe, hell over varm vann og dæsj på en god slump fløte

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 13:06   #29
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffe

Nescafé?

Boikott

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 13:31   #30
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaffe

Jeg drikker svært, svært sjelden kaffe, men om det skulle skje, så er det med melk og sukker i. Jeg drikker latte når vi er ute, ellers går det i coffish-drikker for min del her hjemme.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 13:53   #31
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffe

Sambo vil helst bare ha presskanne (suppe-homo må dere huske ).
Vi kjøper Evergood til hverdags og krydrer i helger o.l med "ferskere" saker.

Gleder meg vilt til jul, for da skal jeg kjøpe Pentiks julekaffe!!
Har en dæsj av den sammen med den vanlige, så blir det god god kaffe (og jeg liker egentlig ikke sånne "julete" kaffer osv..)

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 09:01   #32
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffe

Hjemme drikker jeg svart kaffe fra Nespressomaskinen vår



Den er så god at jeg sjelden gidder å lage latte eller cappuchino.

På jobb drikker jeg en grusom trakterkaffe. The one and only. Den går fint ned på jobb.

På kafe veksler jeg mellom svart kaffe og latte.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 10:53   #33
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffe

Evergood! Ellers så har de ganske god kaffe på Lidl, men den må kvernes opp selv. Vi fikk skikkelig god kaffe når vi var på ferie i Sør-Amerika., det var flytende konsentrat, og de helte på varmt vann eller varm melk! Det er den beste kaffen jeg har smakt!!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 11:22   #34
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffe

:noterer meg at jeg skal konsultere med Skilpadda neste gang vi skal kjøpe inn kaffebønner:

Jeg er ikke så veldig kritisk til kaffen min, men synes at presskannekaffe med nymalte kaffebønner er det aller, aller beste. Liker ikke traktekaffe, synes den veldig ofte blir sur og ubehagelig.

Jeg liker best litt melk i kaffen min, men ikke sukker. Sukker ødelegger kaffe!

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 11:37   #35
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffe

Jeg får vondt i hodet UTEN kaffe.

Min favoritt er espresso. Jeg maler ikke bønnene selv, men lager den alltid i trykk-kannen min, på lav temperatur sånn at den blir kjempegod.

I tillegg kan jeg også finne på å drikke vanlig filterkaffe, men da må det helst være mørkbrent kaffe, og hvertfall ikke tynn!

Ute på kafe kan jeg finne på å kjøpe kaffe latte en gang i ny og ne.

Ellers liker jeg ikke smak på kaffe, ikke sukker.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 11:38   #36
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaffe

Jeg er ikke noe kaffemenneske , men det skjer en gang i blandt at jeg bestiller meg en kaffe mocca .
Min mann holder seg til Friele.

  Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 13:30   #37
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Sukker ødelegger kaffe!

Nemlig! Jeg blir litt snurt når de alltid spør om jeg skal ha sukker i den doble latten. Omtrent like snurt som jeg blir når noen prøver å lage whiskyen min med isbiter.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 13:44   #38
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nemlig! Jeg blir litt snurt når de alltid spør om jeg skal ha sukker i den doble latten. Omtrent like snurt som jeg blir når noen prøver å lage whiskyen min med isbiter.

Sjelefrende.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 15:17   #39
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffe

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 17:25   #40
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffe

Latte med sukker er godt da. Ellers er jeg enig i at det ødelegger kaffen.
Whisky kan jeg ikke uttale meg om. Smaker pjuk åkke som...

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no