Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dårlig hukommelse!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 19:51   #21
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig hukommelse!

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Vannet koker, kjøttet dampes. Men det må ikke bare trekke. :teskje:

Når noen sier "trekke", så ser jeg for meg at kjøttet ligger I vannet, men at vannet ikke koker. Vi gjør det nok likt, Scarlett.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 20:12   #22
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dårlig hukommelse!

*fikk lyst på pinnekjøtt*

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 20:25   #23
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dårlig hukommelse!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

KOKER dere kjøttet? Vi har pinner i bunnen og bare vann opp til dem. Det ligger ikke kjøtt neddi vannet, alt blir dampet.

Tullhøne. Vi gjør det slik vi også. Selvsagt.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 20:39   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig hukommelse!

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Skal ha pinnekjøttlag til helga og lurer på om du eller noen andre har oppskrift på en god rotmos?

Vi har ganske ofte rotmos (eller kålrabistappe som jeg kaller det). Vi tar det ofte på feelingen, noe slikt sier mannen min i bakgrunnen her: 1/2 kålrot, 2 gulrøtter. Kokes i 15-20 min, heller av vannet, moses, salt og pepper, 1 ss smør, bittelitt melk.

Her er Stiansen sin variant:

500g kålrot
1 gulrot
100g sellerirot
100g persillerot
1 dl fløte
50 g smør
salt og pepper

Skrell grønnsaker og kutt i terninger. Kok til de er godt møre med litt salt. Sil av vannet og kjør i foodprocesoren med fløte, smør, salt og pepper.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 22:12   #25
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dårlig hukommelse!

Leste denne tråden tidligere i dag, og det var bare nummeret før jeg ikke kjøpte pinnekjøtt på butikken i dag. Klarte å la være da
Pleier å dampkoke det i minst 2,5 timer helst mer, og på slutten har vi det litt i stekeovnen sånn at det blir litt sprøtt utenpå. Det er veldig godt
Pleier å ha smeltet smør på potetene vi da

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no