Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gode venner som forteller sine menn alt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 18:00   #41
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

I utgangspunktet betyr det at vi ikke har noen hemmeligheter for hverandre.

Hm, interessant. Betyr dette at dere deler innholdet på mobilen også? Eller er den "privat"?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 18:13   #42
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Om du er sær er jeg sær. For meg er det en selvfølge at ting som blir fortalt meg i fortrolighet blir hos meg og ikke blir tatt opp med mannen.

Helt enig.
Har opplevd i den senere tid at jeg fikk vite noe av en nær venninne, som hun ville ha råd på - og jeg spurte henne da om det var greit at jeg snakket med sambo om det. Og det var det. Gjorde det selvsagt helt klart at det var opp til henne. Ville hun ikke at jeg skulle si noe, så hadde jeg selvsagt ikke gjort det heller. Det handler om tillit.
Og til de som deler alt med sin mann; da er det vel greit at det går andre veien også? At venninnen forteller alt til SIN mann som du forteller henne i fortrolighet?

  Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 18:20   #43
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hm, interessant. Betyr dette at dere deler innholdet på mobilen også? Eller er den "privat"?

Den er ikke offisielt deklarert som privat, men vi går ikke å snoker i hverandres ting for det. Det er sikkert fordi vi stoler på hverandre, ikke er sjalu, og fordi vi ikke tror det er særlig interessant innhold i mobilen hans uansett. Dessuten trenger jeg jo ikke å snoke, hvis det er noe jeg trenger å vite er det bare å spørre, så får jeg lese uansett.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:03   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Og til de som deler alt med sin mann; da er det vel greit at det går andre veien også? At venninnen forteller alt til SIN mann som du forteller henne i fortrolighet?

Jeg deler ikke "alt" med min mann, delvis fordi han neppe ville gidde å høre på "alt", og delvis fordi noen ting føler jeg at det ville være feil å bringe videre. Men en god del deler jeg - og ja, det er jevnt over helt greit for meg om venninnene mine vurderer det slik at det jeg sier kan fortelles til mennene deres. Med mindre jeg eksplisitt ber dem la det være, selvsagt (og med mindre vurderingsevnen deres er helt bak mål, men i så fall vil jeg neppe betro meg til dem i utgangspunktet).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:10   #45
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Og til de som deler alt med sin mann; da er det vel greit at det går andre veien også? At venninnen forteller alt til SIN mann som du forteller henne i fortrolighet?

Ja, forsåvidt. Hvis det er helt krise at noen ville fortalt noe videre til partneren ville jeg enten spurt vedkommende om å ikke gjøre det, eller la være å fortelle noe.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:19   #46
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Jeg regner nesten med at de fleste forteller alt til sin partner jeg da, så hvis jeg forteller min bestevenninne noe jeg ikke vil at hun skal si til sin samboer så pleier jeg alltid å spesifisere det. Begge kjenner meg ganske så godt, så det er som regel ikke så farlig om han får vite ting jeg forteller henne, men avogtil er det ting jeg kun vil fortelle til henne.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:52   #47
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Da hadde jeg blitt snurt Selv holder jeg potte tett om ting jeg føler er veldig privat, og blir jeg bedt spesielt om å ikke si det til noen, så sier jeg det ikke til en sjel. Jeg er veldig flink til å holde på hemmeligheter .

Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt det som det er, at du ikke ønsker at hun sier noe til mannen din. Si det på en fin måte, og er hun en god venninne så forstår og aksepterer hun.

Jeg har et par gode venninner som jeg ikke deler alt med, og det er fordi de har en tendens til å dele litt for mye med andre. Gjerne ikke folk som kjenner deg, men andre. Det merker jeg fordi jeg får vite mye om andre jeg ikke kjenner . Men som sagt, da vet jeg jo hvor jeg har dem, og forholder meg deretter. Min erfaring er i alle fall at de som snakker mest om seg selv og sitt og lite om andre er de man kan stole mest på

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:57   #48
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Jeg deler det meste med mannen min. Men om noen ber meg la være å si til mannen min for dem vil det skal kun være mellom oss to, så sier jeg heller ikke noe. Vennineprat er vennineprat.

Men ellers så snakker vi om alt mulig meg og mannen. Og jeg forventer heller ikke at mine venner ikke skal si det jeg har sagt til dem så lenge jeg ikke har bedt dem om noe annet!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:01   #49
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Dragen: Hei, vil du være vennen min?
Ny venn: Ja, la oss gå på kafe og slarve litt.
Dragen: Flotters, men bare så du vet det forteller jeg alt videre til mannen min såfremt du ikke ber meg la være.



Omtrent sånn, ja. Mannen min har forøvrig også den evnen til å la ting gå inn det ene øret og ut det andre. Men det er jo greit, så lenge det ikke renner ut av munnen.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 21:15   #50
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Jeg har en venninne som sier alt til sin mann, inkl ting hun får beskjed om å holde for seg selv. "Taushetsplikten" gjelder ikke der...

Man blir nøye på hva man sier til slike venner.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 21:17   #51
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Jeg og mannen har de samme vennene like nært egentlig. Så det meste blir snakket om i fellesskap når han er tilstede. Om jeg snakker fortrolig med en venninne alene så forteller jeg det ikke videre.

Men det er ikke så mange så veldig fortrolige ting blir snakket om. Jeg er veldig forsiktig med det selv så jeg bruker egentlig mest mannen min til sånt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 09:10   #52
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Jeg er også en "sånn" som forteller mannen min det meste. Men IKKE hvis det blir poengtert at det IKKE skal sies til han. Hvis det skulle være slik at det jeg blir fortalt er noe som har med feks sex å gjøre, DA sier jeg det ikke videre altså.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 10:54   #53
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Jeg forteller mannen min det aller meste, bortsett fra det som blir meg fortalt i fortrolighet. Det holder jeg selvfølgelig for meg selv. Venner har hatt en tendens til å betro seg til meg, så jeg tror og håper de føler de kan stole på det.

Dessuten/ heldigvis(?) har jeg en mann som ikke sier så mye så om jeg skulle lekke er han uansett en propp....

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 11:40   #54
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Jeg forteller mannen min det aller meste, bortsett fra det som blir meg fortalt i fortrolighet. Det holder jeg selvfølgelig for meg selv. Venner har hatt en tendens til å betro seg til meg, så jeg tror og håper de føler de kan stole på det.

Dessuten/ heldigvis(?) har jeg en mann som ikke sier så mye så om jeg skulle lekke er han uansett en propp....

Helt likt her. Og dine venner føler nok at de kan stole på deg. I hvert fall gjør én det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 13:55   #55
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Jeg forteller ikke ting venninner forteller meg i fortrolighet videre til mannen.
For jeg ønsker ikke at de skal fortelle til sine menn det jeg forteller dem i fortrolighet.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no