Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hender det du føler deg underlegen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-18, 11:25   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Sjeldnere enn før. Men det er knyttet til at jeg bryr meg mye mindre om hva folk mener om meg, enn at jeg er så mye mer vellykket. Da forsvinner oftest maktposisjonen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 11:26   #22
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Nei, det er svært sjeldent. Ikkje fordi eg er så flink til alt mulig men når eg møter nokon som er flink til noko eg ikkje kan ser eg opp til den egenskapen uten å snakke ned meg sjølv. Eg er jo ikkje eit dårlig menneske fordi om det er folk som er flinkare enn meg til ting

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 12:07   #23
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Ja, det hender, og det er ingen god følelse.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 12:09   #24
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Nei, det er svært sjeldent. Ikkje fordi eg er så flink til alt mulig men når eg møter nokon som er flink til noko eg ikkje kan ser eg opp til den egenskapen uten å snakke ned meg sjølv. Eg er jo ikkje eit dårlig menneske fordi om det er folk som er flinkare enn meg til ting



Jeg tror ikke det generelt sett ligger til meg å føle meg underlegen. Der er jeg litt som Pippi, nærmest. Det er definitivt ting som andre er bedre på enn meg. Men jeg har mine ting som jeg er god på, og det kan ikke noen ta fra meg. Slik har jeg følt det siden barneskolen, minst. "Jada, så er alle andre mer populære eller penere eller flinkere til et eller annet, men jeg er god i matte!" for eksempel.

Jeg har flere mennesker rundt meg som er ekstremt gode innenfor enkelte felt hvor jeg selv ikke akkurat eksellerer. For eksempel er jeg innimellom på fest hos en vennepar hvor jeg hver eneste gang blir slått i bakken av hvor utrolig dyktige de er som verter. Hvordan de får gjestene til å trives og hvordan de får hver enkelt gjest til å føle seg spesiell. Jeg ser storøyd på hvordan de gjør det, og forsøker å se om det er noe her jeg kan lære. Men jeg føler meg ikke underlegen. Jeg kan jo fremdeles matte.

Og så tror jeg det har vært fint for meg å være tillitsvalgt i en fagforening i noen år. Da må man bare stå for det man mener og si det høyt! En eventuell frykt for autoriteter må legges igjen utenfor døra.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 12:22   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Nei, ganske sjelden.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 12:34   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Når jeg går på enkelte fester hvor jeg vet at størsteparten er tynne damer med dyre, fancy klær føler jeg meg alltid underlegen. Jeg hater det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 12:38   #27
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Nei, det er sjelden. Jeg er ikke konstruert sånn, jeg er vanligvis trygg på det jeg kan og vet, og avslappet på det jeg ikke kan og vet. Og jeg bryr meg lite om hva tilfeldige folk måtte mene. Jeg jobber ofte sammen med folk som er flinkere og smartere enn meg, og det er jo noe av det morsomste som finnes. Det hadde vært synd å ødelegge det med mindreverdighetskomplekser. Jeg har ikke særlig anlegg for misunnelse heller.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 12:46   #28
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Ikke så ofte. Utenom jobb er jeg mindre sosialt kompetent, men jeg har sluttet å føle på det. Er det folk på jobb som kan noe jeg ikke kan, får jeg dem gjerne til å lære meg det de kan. Jeg må ikke være best i alt, men jeg liker å kunne litt om det meste.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 12:47   #29
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Sjelden.
Ikke fordi jeg ikke anerkjenner at det er mange, mange ting andre er flinkere enn meg i, men fordi jeg ikke kobler det til følelsen «underlegen».

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 12:50   #30
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Ikke så ofte på den måten at det plager meg. Jeg jobber med folk som er dritflinke i det de holder på med. Noen av dem er de beste av alle på de tingene. Jeg kan jo ikke vente at jeg er like god. Jeg forsøker være god nok på de tingene jeg har med å gjøre.


Jeg tenker egentlig på underlegen som om andre er autoritære og har makt over meg. Underlegen betyr vel mest at noen er flinkere enn meg, gjør det ikke?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 12:51   #31
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Når jeg går på enkelte fester hvor jeg vet at størsteparten er tynne damer med dyre, fancy klær føler jeg meg alltid underlegen. Jeg hater det.

På sånne fester er jeg mest utrygg på om jeg har noe å snakke om med folk.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 12:53   #32
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Jeg føler meg ofte underlegen i sosiale situasjoner. Føler meg rett og slett litt dum og utilpass. I jobbsammenheng føler jeg meg ikke underlegen på den samme måten, heller ikke overfor folk som er smartere enn meg eller som er i en eller annen form for maktposisjon.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 13:06   #33
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Veldig sjelden. Oftere da jeg var yngre, men ikke så ofte da heller.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 13:09   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Nei. Selv om jeg stadig vekk er det. I jobben min er det obligatorisk, hvis man ikke skal gå under i løpet av noen uker, å ha høy selvtillit.

Sosialt er jeg stort sett underlegen (utslitt og bitter alenemor med dårlig økonomi, lav glam-status og ikke lenger ungdommelig skjønnhet engang! ), men er født med en (til tider irriterende) innebygd stolthet som gjør at jeg stort sett ikke lar det affisere meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 13:59   #35
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Nei, det gjør jeg ikke!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 14:14   #36
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Når jeg går på enkelte fester hvor jeg vet at størsteparten er tynne damer med dyre, fancy klær føler jeg meg alltid underlegen. Jeg hater det.

Dette. Og når de snakker om trening, toppturer, oppskrifter, seilbåter og andre ting jeg ikke bedriver, da trives jeg ikke noe særlig.

Jeg føler meg aldri underdanig på jobb, men av og til sammen med den flinke mannen min.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 14:20   #37
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nei, det er sjelden. Jeg er ikke konstruert sånn, jeg er vanligvis trygg på det jeg kan og vet, og avslappet på det jeg ikke kan og vet. Og jeg bryr meg lite om hva tilfeldige folk måtte mene. Jeg jobber ofte sammen med folk som er flinkere og smartere enn meg, og det er jo noe av det morsomste som finnes. Det hadde vært synd å ødelegge det med mindreverdighetskomplekser. Jeg har ikke særlig anlegg for misunnelse heller.

Toften beskriver meg også, sånn ca.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 14:49   #38
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Ja det hender. I enkelte situasjoner er jeg pr def underlegen, både når det gjelder kontroll på situasjon, kunnskap, myndighet og makt. Det er helt greit og jeg føler meg ikke nødvendigvis mindreverdig av den grunn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 16:29   #39
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Sjelden. Heldigvis! Men, jeg kan iblant få en sånn følelse, litt overraskende, når jeg møter folk i flokk som er opptatt av helt andre ting enn meg. Og da ofte det jeg mener er overflatiske ting, som f. eks. kosmetikk, merkevarer etc. Ja, og så veldig spreke folk da!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 18:17   #40
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Nei, det er sjelden.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no