Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-14, 18:59   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Jeg ville aldri gamblet på 60 min, men det er greit å vite at vi har litt å gå på om det skjer noe uforutsett. Vi skal fly med Norwegian.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 19:47   #22
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.226
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Jeg kjørte den strekningen kl 15 i dag. Jeg brukte 40 minutter til Gardermoen uten trafikk. Var litt tiltetning av biler ved avkjøringen til Lørenskog, og tilsvarende ved Lillestrømn-ish.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 19:57   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Flott, Palmen, takk!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 21:52   #24
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Du rekker nok antagelig å komme deg forbi Skedsmokorset før det verste starter. Jeg kjører fra Lørenskog på ettermiddagen, og det står ofte tett frem til etter Skedsmokorset. Så tetter det seg litt igjen mellom Frogner og Kløfta. Det er definitivt verst rundt 16.00.

I dag reiste jeg ca 15.15 og da gikk det ganske smidig.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 16:21   #25
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Til opplysning så kan du sjekke inn på automaten for reise til USA. Vi gjorde det i går da vi dro til Oakland med Norwegian.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 19:16   #26
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Rikshospitalet? Da ville jeg tatt flybussen fra Gaustad. Og dratt fra jobb senest 15:00. Og jeg beregner sjelden altfor god tid. Det kan være MYYYYE kø ut av Oslo på fredager, selv på sommeren. På onsdag landet jeg på Gardermoen rundt kl 1530 og kjørte hjem til Oslo. Køen sto ut av byen.

God tur!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 23:30   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Problemet med bil er uforutsette ting. Og da STÅR man der. Jeg ville valgt tog. Taxi til Oslo S, og så svosj, ut på 20 minutter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 23:49   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Problemet med bil er uforutsette ting. Og da STÅR man der. Jeg ville valgt tog. Taxi til Oslo S, og så svosj, ut på 20 minutter.

Sa hun, som om toget aldri står. Senest i dag var det jo buss for tog fra Asker og inn, vel?

Men jo, da. Flytoget har ok track record, og jeg tar alltid det hvis jeg kan. I dag gikk det kun 20 min ruter, vet ikke om det er kun i helgene?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 23:49   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Problemet med bil er uforutsette ting. Og da STÅR man der. Jeg ville valgt tog. Taxi til Oslo S, og så svosj, ut på 20 minutter.

Sa hun, som om toget aldri står. Senest i dag var det jo buss for tog fra Asker og inn, vel?

Men jo, da. Flytoget har ok track record, og jeg tar alltid det hvis jeg kan. I dag gikk det kun 20 min ruter, vet ikke om det er kun i helgene?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 23:55   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Men om flytoget står så er jo halve flyet forsinket, så da skal det litt mer til før de drar uten deg...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 10:19   #31
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men om flytoget står så er jo halve flyet forsinket, så da skal det litt mer til før de drar uten deg...

Næsj, tror du det?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 11:04   #32
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.393
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Hvis flytoget står, så står kanskje også NSB, og da kan flyet gjerne finne på å gå uten deg. Det har skjedd meg, det var langvarig stans ved Kløfta, men ingen nåde. Likevel foretrekker jeg tog til Gardermoen fredager.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 11:42   #33
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.000
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men om flytoget står så er jo halve flyet forsinket, så da skal det litt mer til før de drar uten deg...

Flyet drar nok uten deg ja. Flyet venter kanskje hvis det er en gruppe som kommer med en connecting flight som er forsinket.
Venter flyet så blir det totalt kaos på senere avganger. Det får ny slot hvis det er travelt og er de ansatte ombord helt på tampen av sine arbeidstider så må det ventes på nytt crew. Satt sånn helt på spissen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 12:53   #34
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Hvorfor startet jeg denne tråden? Nå er det like før jeg må ringe meg syk fredag og reise opp rett etter frokost!



Har vurdert toget nøye, men der er det litt sånn at blir det stopp der er jeg definitivt kjørt... Tror neppe Norwegian venter på meg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 13:29   #35
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.445
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Husk at USA-fly går fra aller lengst inne på utland, etter en ny passjekk. Eller, det vet jeg ikke, men alle fly til utenfor Schengen som jeg har tatt, har gått derifra. Jeg ville ikke hatt mindre enn 2 timer fra ankomst Gardemoen til flyet går. De starter gjerne boarding 45 min før avgang på store fly.

Har du vurdert 21-bussen til Helsfyr og så flybussen? Den har kollektivfelt ut av byen, så blir ikke like lett forsinket av trafikk som privatbil.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 13:51   #36
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Jeg tror nok det holder lenge med kl. 15. Jeg ville ikke reist noe tidligere enn det selv. Hadde det vært utenom fellesferien, hadde jeg nok lagt inn ekstra tid, men jeg er ikke like pessimistisk som de andre her.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 15:16   #37
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Jeg tror også 15 går bra. Men ikke vent til 15.30 for å være sikker.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 19:14   #38
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Min erfaring er at kollektivfeltene ikke er der hvor trafikken tetter seg mest, så jeg føler ikke jeg har noe å hente tidsmessig. Bussen går fra jobben 15.07 og skal da være på OSL 16.05, føler meg veldig sikker på at det lønner seg å kjøre. (Har sjåfør.)

Det er forøvrig helt ok å gå rett til gaten, har ingen ærend på Gardermoen utenom en liten tissepause.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 20:19   #39
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

Jeg tror du rekker flyet selv om du drar 1530, men jeg hadde aldri gamblet på det. Forrige uke var det litt mindre trafikk enn vanlig, men det merker man best motsatt vei på morgenen. Hjemover har det faktisk vært en del kø. Regner med en del mindre trafikk neste uke, da enda flere har ferie. Men det er turister på veiene også. Og som sagt, noe kan skje.

Vanligvis vil jeg si at du har god tid om du drar fra jobben kl 15. (selv om du bruker litt lenger tid, så er det fortsatt godt med margin til flyet)

Hvordan skal du parkere? Det tar jo også fra 5 min til 15 min alt etter som hvor langt unna du skal stå.

Hvis du først skal be om å gå før så tror jeg at jeg hadde spurt om en hel time.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 20:24   #40
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reisetid Oslo (Ullevål) - Gardermoen fredag ettermiddag

USA flyene går fra gate 50 og oppover ja, du må igjennom ekstra passkontroll. Og der sitter det 2 personer....

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no