Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Hvilken kvinnetype er du, og hvilke oppgaver gjør du?
Jeg overlater løfting, snekring osv. til andre. 15 8,82%
Jeg kan bruke hammeren for å slå en spiker i veggen, men ikke særlig mer enn det. 29 17,06%
Jeg gjør noe bare jeg får litt hjelp, men ikke det tyngste og jeg bruker ikke verktøy som sag. 24 14,12%
Gjør det meste, bruker alt av verktøy Kan jeg ikke bruke det sørger jeg for å lære det. 100 58,82%
Dustepoll/jeg er mann. 2 1,18%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 19:38   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Litt diskriminerende overskrift men jeg kom ikke på noe bedre.

Tråden kommer etter å ha sett ørten oppussingsprogrammer som Sinnasnekker'n osv. hvor oppussingen er mannens jobb alene mens kvinnen passer barn og ellers gjemmer seg bak at hun ikke kan noe.
Når jeg i tillegg har mange venninner av samme sorten som ikke kan bære, løfte, spikre, skru og i allefall ikke bruke sag lurer jeg på om det virkelig er så skjevt der ute i de tusen hjem.

Jeg må innrømme jeg får fullstendig fnatt av den type holdninger og ville få krampe om jeg var avhengig av hjelp til å henge opp en lampe, hylle, skru sammen et skap e.l.

Nå har vi bygget om 2. etg. her hjemme og jeg har revet vegger og bygget de opp igjen. Mannen, pappa og svigerfar var selvsagt til god hjelp ( ) men jeg gjorde mye av jobben.
Pappa og svigerfar er av en annen generasjon og fikk omtrent dånedippen hver gang jeg gikk i gang med sirkelsaga, men de ble vant til det til slutt. Heldigvis. For jeg ble rimelig frustrert hver gang svigerfar omtrent tok verktøyet ut av hendene mine for å 'hjelpe'.

Men, blant mine venninner og bekjente er det få som bidrar med annet enn noen strøk maling når noe gjøres hjemme. Siden maling og tapetsering er sett på som litt mer 'kvinnearbeid' utelates det fra pollen.
(Og så fort malerkosten kom frem her var det såvisst ingen som forsøkte ta fra meg noe arbeid. Enda det var jeg som sa jeg ville ha ferdigmalt smartpanel. )

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 19:41   #2
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg elsker å skru, hamre, rive og bygge.
Mannen er kjempeflink til å veilede meg, og til å lære meg det jeg ikke kan.


Sist redigert av Kreps-77 : 17-11-11 kl 20:17.
Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 19:45   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Nei.
Jeg er elendig på alt slikt. Jeg kan male, holde og løfte når jeg blir bedt om det, men sånn ellers er jeg veldig dårlig på fysisk arbeid.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 19:48   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Nei, jeg overlater slikt til andre - ikke fordi jeg er kvinne, men fordi jeg overhodet ikke har et praktisk gen i kroppen, når det kommer til slikt. Hey, jeg klarer ikke engang skru sammen et møbel fra Ikea.

Min mann og jeg har 20 tomler til sammen. Det er en grunn til at badet vårt blir dyrt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 19:53   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Vi har nok en ganske tradisjonell arbeidsfordeling, og det er mannen min som skifter dekk, måker snø og klipper gress. Jeg kan spikre, skru, male, sage og sette sammen enklere IKEA-ting. Jeg unngår tunge løft på grunn av at jeg har hatt og har en vrien rygg og nakke. Jeg er ikke svak i det hele tatt, men jeg ser ingen grunn til å ødelegge kroppen mer enn nødvendig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 19:53   #6
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg hater å pusse opp hus, sage og snekre. Det gjør mannen også. Bære tungt er ikke noe problem for noen av oss. Jeg vet ikke hva jeg skal svare. Pusser jo opp gamle møbler, så noe gjør jeg jo. Jeg har til og med designet og snekret noen cd- skap og tv- benk. Men det er vel heller fordi jeg er opptatt av design og praktiske løsninger. Jeg har også undervist i sløyd(kunst og design i harde materialer) i mange år. Så en del kunnskaper har jeg jo.

__________________
Meg og halen. <3

Sist redigert av Veslemøya : 11-02-12 kl 03:20.
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 19:56   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg gjør det jeg må. Det vil si at jeg er deltakende i oppussing, inkludert saging og spikring. Men jeg må innrømme at det er mannen som planlegger og veileder i det. I tillegg gjør jeg alt i hagen, også tungt grovarbeid og gressklipping.

Vi har bil, men der kjøper vi alt av vedlikehold, inkludert dekkskifte, så der er det ingen av oss som gjør noe. Jeg kjører den da, mannen gjør ikke det en gang.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 19:58   #8
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Ja, jeg gjør jo det. Men av meg og mannen, så blir det til at han gjør de tyngste arbeidsoppgavene og jeg gjør mer pirkejobbene. Men det er fordi det passer oss best, og det funker. Men er en racer på å skru IKEA.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:00   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Njæ. Det er ikke mye jeg gjør av sånt. Jeg kan ikke mye kvinnfolkarbeid heller, om det er motsatsen, med strikking og sying og sånt. Jeg får til å lage mat og ordne tekniske ting. Vi har ikke så veldig tradisjonell arbeidsdeling av den grunn - mannen min gjør ikke mye mannfolkarbeid han heller. Selv om han kan.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:00   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Nei, jeg overlater det til mannen. Men jeg kan hvis jeg vil.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:00   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg er ikke veldig handy av meg, men tar igjen i stahet. Jeg klarer ikke alltid å se hvordan slike handyting skal virke eller funke, men med litt googling og hjelp får jeg det oftest til.
Jeg er etterhvert blitt ganske flink med gjærsaging, montering og beising, og har til og med Lecas selvbyggerkurs.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:03   #12
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nei, jeg overlater slikt til andre - ikke fordi jeg er kvinne, men fordi jeg overhodet ikke har et praktisk gen i kroppen, når det kommer til slikt.

Signerer og legger til at handywork overhodet ikke interesserer meg, det er ikke engang slik at jeg har lyst å prøve. Det kan noen andre ta seg av Bare å se på oppussingsprogrammer på TV kjeder meg halvt ihjel.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:04   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Fant ikke noe svaralternativ som passet meg (edit: Jo, jeg hånderer det meste og det jeg ikke kan lærer jeg meg). Her i huset er det jeg som avretter gulv, legger fliser, legger membran, sparkler, maler o.l. Mannen besørger hammer og spik.
Han er håndlanger da og bærer de tunge sekkene for meg.

*men helst kjøper vi denne type tjenester*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 17-11-11 kl 20:16.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:05   #14
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Det overlater jeg med stor glede til manen.

Gjør det noe? Hvorfor?

Å være handy er en egenskap som så mye annet. Jeg lever et godt liv uten å være god til absolutt alt.

Er noen gode til absolutt alt?

Jeg kan alt som må til for å klare meg fint i hverdagen - vi deler på ansvar for barn, husarbeid og økonomi. Utover det er det på ingen måte noen greie for meg å "kunne gjøre alt en mann kan". Dessuten kjenner jeg forholdsvis mange menn som er temmelig hjelpeløse med snekkerarbeid og slikt selv. Det er heller ikke noe problem.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:05   #15
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg gjør det jeg må selv! Mer enn hva mannen gjør

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:08   #16
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg kan alt bortsett fra å stå i stige eller stillasje. Har total høydeskrekk over tre trinn på gardintrappen.

Far og jeg utfyller hverandre godt og er et godt team. Jeg planlegger og tegner, han ser om det er praktisk mulig og vi gjør det meste sammen. Det går greit fordi han er håndverker.
Men jeg er best på å skru IKEA!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:08   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg klarte meg helt fint med alt praktisk arbeid før jeg møtte mannen min. Jeg skrudde f.eks. sammen hele Ikea-kjøkkenet helt selv, og fikk bare hjelp av pappa til å henge det opp på veggene.

Nå overlater jeg (dessverre) mye sånt arbeid til mannen min. Men jeg feller trær på hytta noen ganger sånn for å vise at jeg kan.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:13   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei.
Jeg er elendig på alt slikt. Jeg kan male, holde og løfte når jeg blir bedt om det, men sånn ellers er jeg veldig dårlig på fysisk arbeid.

Jeg og. Eller. Jeg kan det hvis jeg vil/må.
Jeg skrur sammen kjøkken og sånn fra IKEA liksom, og henger opp ting.
Men sånn kapping, måling, saging og alt sånn synes jeg er rett og slett er både kjedelig og tålmodighetsarbeid (noe jeg ikke har).

Men jeg er jo gift med en handyman, og da har nok fordelinga også blitt sånn, fordi han liker det veldig godt.
Jeg hadde nok fint kunne gjort det mer/lært mer om det om jeg måtte.
Jeg har tross alt hatt "teknisk" som valgfag på ungdomsskolen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:17   #19
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det overlater jeg med stor glede til manen.

Gjør det noe? Hvorfor?

Å være handy er en egenskap som så mye annet. Jeg lever et godt liv uten å være god til absolutt alt.

Er noen gode til absolutt alt?

Jeg kan alt som må til for å klare meg fint i hverdagen - vi deler på ansvar for barn, husarbeid og økonomi. Utover det er det på ingen måte noen greie for meg å "kunne gjøre alt en mann kan". Dessuten kjenner jeg forholdsvis mange menn som er temmelig hjelpeløse med snekkerarbeid og slikt selv. Det er heller ikke noe problem.

For mitt vedkommende er det ikke snakk om å være god i absolutt alt, men å ha såpass innsikt og forståelse i slike greier at jeg er noenlunde selvhjulpen om det skulle bli nødvendig.
Mammen min er mye, mye flinkere på slike handygreier enn meg, men det er jo ikke dermed sagt at jeg ikke trenger å få i alle fall litt kunnskap om det.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:18   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

For mitt vedkommende er det ikke snakk om å være god i absolutt alt, men å ha såpass innsikt og forståelse i slike greier at jeg er noenlunde selvhjulpen om det skulle bli nødvendig.
Mammen min er mye, mye flinkere på slike handygreier enn meg, men det er jo ikke dermed sagt at jeg ikke trenger å få i alle fall litt kunnskap om det.

Jeg tenker sånn at den dagen jeg trenger det, så tilegner jeg meg kunnskapen om det. Det finnes mange som kan lære meg, og det finnes mange man kan leie også

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no