Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-12, 23:11   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Man har latt seg forfalle. Det har blitt for lett å slenge på en uformelig genser, jeans, converse eller sneakers, skinnjakke og et skjerf. Noen mumlet noe om en "noe maskulin stil, kanskje?", og noen har et poeng.

Ja, og så passer ikke klærne mine lenger, og de to buksene jeg hadde som passet, de er det hull i nå, så da må jeg faktisk handle. Men jeg trenger hjelp!

Jeg vil se feminin ut, men ikke jålete. Jeg vil være klassisk, men ikke kjedelig. Og det må være en stil som også fungerer når man henter barn og bærer handleposer og lufter bikkja.

Anyone?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:14   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Ikke hjelp å få hos meg... jeg henger her og venter på svar jeg og..

ps: jeg syns det du nevnte man slenger på seg, virker veldig pent.. så ja... venter på svar her..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:14   #3
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Ha ha, nå beskrev du meg. Men pent er det ikke Er i stort behov av nytt klesbudsjett. Følger tråden med interesse.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:17   #4
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Jeg skal bare henge litt i denne tråden. Sånn fordi.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:19   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Bytte ut uformelig genser med bluse med litt mer feminint snitt? Det hjelper ganske mye. Og ha et par litt feminine sko eller støvletter tilgjengelig når det ikke passer med det du har.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:19   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Dere hjelper ikke.

Ok, jeg trenger først og fremst tips til sko man kan gå i, som funker til både smale bukser og skjørt og kjoler, noe hæl, og som ikke for alt i verden får det til å se ut som om man har store føtter - og som funker om våren.

Ja, og hverdagskjoler. Og overdeler som jeg kan ha over jeans (jeans kan jeg selv, forresten) som ikke er store strikkegensere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:25   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Vil ikke skjortekjoler bli ganske fint til deg? Og smale, innsvingede skjorter til jeans? Rødt, hvitt eller svart? Det kan til og med hende du ville kledd en cardigan, om den ikke var for snuppete.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:26   #8
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Cardigan er finfint dersom man vil ha en klassisk stil.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:27   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Jeg tror jeg kler cardiganer. Snuppete er no-no.

Men hvor FINNER jeg disse klærne, da? Jeg synes alle butikker er stappfulle av volanger i pastellfarger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:28   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Ikke klassisk som i perlekjede og hårknute, altså. Klassisk som i, eh, nå skulle jeg si Audrey Hepburn, og så ble hårknuten og perlekjedet plutselig aktuelt.

Jeg kan ikke sånt. Det er bare å innse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:32   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Denne var kul:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:36   #12
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Noe sånt? De er faktisk innmari gode å gå i. Jeg går glatt i dem en hel dag, og jeg orker egentlig ikke å gå med hæl lenger. Jeg mener de har dem på Skoringen på nærsenteret ditt. Vagabond:

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:37   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Kan en sånn skjorte funke på deg? http://www.boden.co.uk/en-GB/Clearan...?NavGroupID=10

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:37   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Jah! Jeg liker Vagabond.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:38   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan en sånn skjorte funke på deg? http://www.boden.co.uk/en-GB/Clearan...?NavGroupID=10

Ja, sånne funker, men jeg er litt redd for å være for skinnende.

Jeg er en veldig lettvint kleshenger, egentlig, det meste funker så lenge det ikke er for utringet eller lagd for timeglassfigurer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:46   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Noe sånt? De er faktisk innmari gode å gå i. Jeg går glatt i dem en hel dag, og jeg orker egentlig ikke å gå med hæl lenger. Jeg mener de har dem på Skoringen på nærsenteret ditt. Vagabond:

Jeg er så in. Jeg hadde de der i fjor.

I år har jeg jeansjakke, converse og sånn. Men jeg er veldig dame i det. Det er rå forskjell fra den slitte tightsen faktisk.

  Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:49   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Skinnende er ikke farlig, og det jeg ofte glemmer er at skjorten er ikke hele antrekket, men dempes av det andre man har på seg, særlig om man har en cardigan på utenpå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:52   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Jeg sliter med det samme mht jobb. Litt upraktisk med høye heler og trange skjørt når man skal klatre i stillasjer og ned i våte kjellere. Jeg kompenserer derfor med negllakk, små smykker, hårfrisyre, skjerf og sminke. Håret hjelper lite hvis det er påbudt med hjelm da...
Jeg finner endel på www.sorbet.no. Sko sliter jeg litt med i det daglige, blir mye shox og converse.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 08:24   #19
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Høgl comfort har noen virkelig gode pumps med grov såle som nesten kan løpes i. Og jeg går alltid med sekk til barnehagen og kan ta med meg joggesko sånn i tilfelle.

Ellers har jeg gode klær fra Bruuns Basar/BZR og DAY, som er klassiske og tåler bruk og vask. En regnfrakk fra Danefæ dekker det meste når jeg henter barna fra sandkassa, ser litt dumt ut når det er tørt vær, men kommer godt med.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 08:38   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminin, klassisk og praktisk stil - går det?

Hvis du tar imot stylingtips fra godt voksne: Du har en figur som kler det aller meste, og du kommer nok langt med å velge bare tenke litt mer feminint og innsvingt når du velger klær. Du trenger ikke bli pastellfarget med rysjer og blonder. Cardigans med en enkel og litt ettersittende t-skjorte under er fint både til jeans og skjørt. Liker du skjørt, så tror jeg du vil kle enkle skjørt som er litt utskrådd og slutter ett eller annet stykke over kneet. Sånne har jeg hatt i garderoben min i mange år, i forskjellige varianter, og de er veldig anvendelige både som helt hverdagslig med flate sko og til litt mer oppdresset.

Støtter ellers Polyannas skjortekjoleforslag, det er en fin måte å gå med kjole uten at det blir for søtt. Ellers er jeg veldig glad i noen innsvingte bomullsgensere med lange ermer som Boden har. De fins i masse fine farger og stripekombinasjoner og er akkurat passe utringet.

Vagabond sko liker jeg også ofte. Prøv å finne sko som er fine, men samtidig ikke tar knekken på ryggen. Kan enkle flate ballerinasko være aktuelt?

Er chinos aktuelt? Jeg kjøpte nettopp både rød, orange og beige på Lindex. De kostet 199 og var faktisk veldig fine både i fasong og stoff og detaljer. Sikkert mye finere på en så slank dame som deg. Jeg syntes det var godt med litt farge etter vinteren, siden jeg har lett for å være grå og svart og hvit og dongeriblå mye av tiden. Med forbehold om at jeg er helt ut, jeg er jo en annen generasjon.


Sist redigert av Filifjonka : 10-04-12 kl 08:50.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no