Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Smatter og/eller slurper du?
Ja, jeg både smatter og slurper. 1 0,80%
Jeg gjør en av delene. 6 4,80%
Jeg har smattet, slurpet eller begge deler, men lover å slutte. 4 3,20%
Nei, hjelpes. Neineineinei. 114 91,20%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-15, 21:15   #41
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.189
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Da jentene mine hadde fritidsaktivitet som fordret fellesspising bedrev jeg bordskikkurs, og har således opplært hundrevis av unger til å
[...]
-legge bestikket klokken 18 på tallerknen når man er ferdig

Vel kan vi finne på å snakke med mat i munn, men NÅ gikk du over en grense her. Det skal IKKE ligge kl. 18. (Hva i alle dager betyr egentlig det? Kl. 18, og ikke kl. 6?)

Min manerer-læremester fra borgerskapet har lært meg at bestikket skal ligge et sted mellom 4- og 5-tallet når man er ferdig med å spise. Jeg har forstått det slik at man i enkelte miljøer lar bestikke ligge som en opp-ned V mellom kl. 4 og 6, men jeg lurer på at det er ganske radikalt.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 21:33   #42
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Bestikket skal ligge kl 1630! :skingre:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 21:59   #43
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.158
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Vel kan vi finne på å snakke med mat i munn, men NÅ gikk du over en grense her. Det skal IKKE ligge kl. 18. (Hva i alle dager betyr egentlig det? Kl. 18, og ikke kl. 6?)

Min manerer-læremester fra borgerskapet har lært meg at bestikket skal ligge et sted mellom 4- og 5-tallet når man er ferdig med å spise. Jeg har forstått det slik at man i enkelte miljøer lar bestikke ligge som en opp-ned V mellom kl. 4 og 6, men jeg lurer på at det er ganske radikalt.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Bestikket skal ligge kl 1630! :skingre:

Oki, jeg praktiserer kl.18, men det er vel mer kl.17 som er korrekt kutyme, så jeg gir meg, fysj for dårlig bordskikk.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 22:04   #44
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Oki, jeg praktiserer kl.18, men det er vel mer kl.17 som er korrekt kutyme, så jeg gir meg, fysj for dårlig bordskikk.

Næsj. Du får poeng for å prøve.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 22:16   #45
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hvis man har veldig store problemer med slurping, bør man nok generelt droppe Kina og Japan.

Og Vietnam.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 23:22   #46
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.861
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Jeg hører helt klart ikke til røkla her inne: Jeg slurper varme drikker og ofte suppe også.

Dog smatter jeg ikke og jeg spiser med lukket munn. Kan ikke si jeg reagere så mye.på andre, tror ikke jeg gjør det i hvert fall. Men, det er et stort MEN her: Jeg har av og til en klikkelyd i kjeven når jeg tygger, den blir jeg sprø av!

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 23:23   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei, det gjør jeg ikke, og det er noe jeg plukker av Hiawata.

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Men det har da virkelig ikke alltid med bordskikk å gjøre???

Et av barna våre lager en del lyd når h*n spiser, hvilket det er en fysiologisk grunn til. Ja, det kan være plagsomt, men å tro at det alltid har noe med bordskikk å gjøre?

De aller fleste gangene har det med manglende tillært bordskikk å gjøre, beklager. Selvsagt skjønner alle at det finnes folk med fysiologiske grunner til en hel masse som er uhøflig hvis andre gjør det, men det er da unntaket, ikke regelen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 00:06   #48
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Men hvorfor er det så galt å lage lyd når man spiser?
Er det noe "bedre" med de som lager lyder i kontorlandskap (eller forelesninger, utrolig mange rare vaner og fysiske aktiviteter) osv?

Altså, vi lærer også barna her å tygge med lukket munn og prøve å ta til seg passe mengde mat osv, men noen mennesker lager jo bare lyd.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 00:57   #49
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.158
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Men hvorfor er det så galt å lage lyd når man spiser?
Er det noe "bedre" med de som lager lyder i kontorlandskap (eller forelesninger, utrolig mange rare vaner og fysiske aktiviteter) osv?

Altså, vi lærer også barna her å tygge med lukket munn og prøve å ta til seg passe mengde mat osv, men noen mennesker lager jo bare lyd.

Å skulle nyte et måltid fullt ut blir optimalt ved å bruke sansene. Opplevelsen av maten blir bedre når sansene kan forsterke dette, så når man da blir forstyrret av lite innbydende lyder, syn (det fins ikke noe verre for meg enn når maten moses sammen til en ubestemmelig smørje) så blir matopplevelsen nedgradert.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 01:22   #50
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.006
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg hører helt klart ikke til røkla her inne: Jeg slurper varme drikker og ofte suppe også.

Dog smatter jeg ikke og jeg spiser med lukket munn. Kan ikke si jeg reagere så mye.på andre, tror ikke jeg gjør det i hvert fall. Men, det er et stort MEN her: Jeg har av og til en klikkelyd i kjeven når jeg tygger, den blir jeg sprø av!

Samme her. Jeg slurper i meg kokvarm kaffe om morgenen, det beste som er!

Og jeg klikker. Det er dog mye mer irriterende en både smatting og slurping.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 09:34   #51
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei!! Bordskikk er en av mine kjepphester. Jeg syns sånt er ekkelt.

Du glemte forøvrig å ta med å slikke på kniven. Det er æsj. Og "dyppemat", i mangel av bedre ord. Å dyppe F.eks chips i dip, og dyppe litt av en bit, spise, og så dyppe mer. Æsj. Og å bruke egen kniv/gaffel til å ta ting fra fellesfat med. The list goes on and on....

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 10:12   #52
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Jeg spiser ikke med åpen munn, og jeg tror ikke jeg slurper. Kanskje om kaffen eller teen er glovarm? På kino får jeg nesten ikke spist noe som helst, siden jeg er veldig opptatt av å ikke lage lyd. Mannen knasker baconcrips med liv og lyst, og jeg synes det høres over hele salen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 10:59   #53
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.861
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Samme her. Jeg slurper i meg kokvarm kaffe om morgenen, det beste som er!

Og jeg klikker. Det er dog mye mer irriterende en både smatting og slurping.

Nå må jeg høre med mamma om jeg har en tvilling.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 12:06   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei. Og vi jobber daglig med samboeren sin sønn for at han skal spise med munnen lukket. Det er noe jeg er veldig var på også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 12:17   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Virkelig ikke!

:sart:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 13:09   #56
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei, selvsagt gjør jeg ikke det, og jeg foretrekker selvsagt at andre også lar være. Men jeg hadde reagert mer på dette..:

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Om noen rundt bordet slurper eller slafser kan jeg finne på å herme overdrevent, det tar som regel ikke lang tid før det stopper.



Det å overreagere på lyder, særlig lyder andre lager, er forresten en diagnose: http://en.wikipedia.org/wiki/Misophonia

Sitat:

People who have misophonia are most commonly angered by specific sounds, such as slurping, throat-clearing, people clipping their nails, brushing their teeth, chewing crushed ice, eating, drinking, breathing, sniffing, talking, sneezing, yawning, walking, chewing gum, laughing, snoring, typing on a keyboard, coughing, humming, whistling, singing; saying certain consonants; or repetitive sounds.[11] Sufferers experience fight/flight symptoms such as sweating, muscle tension, and quickened heartbeat. Some are also affected by visual stimuli, such as repetitive foot or body movements, fidgeting, or movement they observe out of the corners of their eyes. Intense anxiety and avoidance behavior often develops, which can lead to decreased socialization. Some people feel the compulsion to mimic what they hear or see.[12] Mimicry is an automatic, non-conscious, and social phenomenon. It has a palliative aspect, making the sufferer feel better. The act of mimicry can elicit compassion and empathy, which ameliorates and lessens hostility, competition, and opposition. There is also a biological basis for how mimicry reduces the suffering from a trigger.[6]

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 13:37   #57
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Jeg spiser stille og har mast mye på storebror i huset om slafsing. Han har sluttet nå. Jeg har få krav til manerer. At man er hyggelige, takker for maten og tar tallerkener sin er nok for meg - ja, og at man ikke slafser da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 14:02   #58
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei, jeg gjør ikke det. Husker at foreldrene mine terpet på bordskikk, og det festet seg tydeligvis.

I svigerfamilien min, derimot, behersker ingen elementær bordskikk, og de er til og med stolte av det. De slafser, piller seg i tennene, raper, fiser og slurper. Og synes at mannen og jeg er selvhøytidelige snobber som er strenge med ungene når vi ber de sitte stille på stolen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 14:22   #59
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Vel kan vi finne på å snakke med mat i munn, men NÅ gikk du over en grense her. Det skal IKKE ligge kl. 18. (Hva i alle dager betyr egentlig det? Kl. 18, og ikke kl. 6?)

Min manerer-læremester fra borgerskapet har lært meg at bestikket skal ligge et sted mellom 4- og 5-tallet når man er ferdig med å spise. Jeg har forstått det slik at man i enkelte miljøer lar bestikke ligge som en opp-ned V mellom kl. 4 og 6, men jeg lurer på at det er ganske radikalt.

Man legger fra seg bestikket som omvendt v når man ikke er forsynt. Når man er forsynt (og i min familie ble pappa helt ilsk når vi sa "jeg er mett" og freste "din metthetsgRad eR ikke av almenn inteResse, du kan si du eR foRsynt" ) så legger man bestikket samlet nede kl halv fem.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 14:29   #60
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Og som svar på HI:
Nei, det håper jeg da virkeig at jeg ikke gjør.
Min sønn spiser med åpen munn og jeg jobber med det, og jeg blir hakke gal. Det hjelper lite at lillesøster på fire spiser svært pent med kniv og gaffel, rett i ryggen og uten søle og ser på meg med "se på'n! Åtte år og smatter!"-himling.
Heldigvis oppfører han seg bedre når vi er ute og spiser. Så han kan det, han gidder ikke til vanlig. Aargh.

Mannen min slafser med lukket munn, jeg vet ikke helt hvordan han får det til, men han spiser veldig høylydt, selv om munnen er igjen. Og når jeg påpeker det så blir han helt whaat? :indignert: munnen er da igjen!

Men det er en del folk som tar så mye lydplass. De drikker glunk! Glunk! Glunk! Døra går igjen Dunk! Tramp! Tramp! For å hente kaffekoppen. Smell! Med dør når man går ut. Og jeg synes det er slitsomt å være i nærhetem av dem i lengre tid.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no