Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Persianerpels - hva tycks?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-17, 19:56   #21
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Jeg har en gammel persianer i skapet, tør nesten ikke bruke den.
Brukt to ganger på fest etter mørket har kommet frem og det er kaldt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 19:58   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Jeg er jo for ressursutnyttelse, så hvis det er lam som likevel hadde blitt slaktet, og det har vært bra dyrevelferd underveis, så er det vel og bra. Ikke noe for meg, men det har med smak å gjøre.

Hvis det er lam som ellers hadde blitt slaktet til høsten og brukt til mat - vel, det synes jeg høres ut som dårlig ressursutnyttelse, men jeg vet ikke nok om (over)produksjon av lammekjøtt til å uttale meg, kjenner jeg,

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 20:01   #23
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Hvis karakulfår fra sørvest Asia og Afrika er eneste dyr brukt til dette, og produksjonen i samme verdensdel, så nei takk. Jeg mistenker da dårlig dyrevelferd og lite kontrollert handel. Jeg vet ikke om det lever karakul i Europa, selv om jeg har sett sau med masse pels og tynne sorte ben uten hår.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 20:43   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Klarer ikke helt se poenget med hvor gammel den er ved slaktealder. For meg er det viktigste dyrevelferd mens de lever. Synes ikke det er noe problem med en lammeskinnskåpe.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 20:57   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Klarer ikke helt se poenget med hvor gammel den er ved slaktealder. For meg er det viktigste dyrevelferd mens de lever. Synes ikke det er noe problem med en lammeskinnskåpe.

Jeg syns det er et poeng slik Floksa beskriver det; at det er verre for mora å bli fratatt babyen når den er helt ny, framfor vanlig slaktealder. Jeg visste ikke at det var så stor forskjell på slaktealder ved kjøtt og pels.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 00:27   #26
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ikke som annen pelsdyroppdrett, med mindre de oppfostres i bittesmå bur, som er det største problemet for meg når det gjelder pelsdyroppdrett. Noe jeg regner med ikke er en problemstilling her, siden de bare lever noen få døgn. Men det er jo sløsing med noe som kunne blitt menneskeføde da, hvis de bare kaster skrotten etterpå.

Nei, det er sant. En sau lever tross alt bedre enn mink og rev i bur, og disse lammene rekker jo knapt å oppleve livet...

Men oppdrett av dyr bare for at vi skal kle oss i "fine" klær, det er jeg generelt i mot. Skinn og pels av matproduksjonsdyr, det synes jeg derimot er greit. Ull tar vi jo normalt sett fra levende dyr, og at man lar hele dyret komme til vår fordel når det allikevel skal slaktes til mat, det er helt innafor. Jo mer vi kan bruke, jo bedre. Vet jeg taler litt mot meg selv her, men produksjonsdyr for mat ser jeg faktisk på som nødvendig, da jeg mener vi trenger kjøtt i kostholdet vårt.



Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Du verden.
Vanlig slakte alder på lam er om høsten. Da er de mellom 5 og 7 mnd gamle.
Jeg vet ingen ting om persianerpels og Google hjalp meg heller ikke.
Høres dodgy ut.
Nyfødte lam er det ingenting å spise på. Men om det er lam som uansett avlives (overskuddslam som det så "fint" heter) blir det jo hipp som happ.
Å ale fram lam for å avlive dem nyfødte skurrer i mine ører. Men det er det mye som gjør. Norske guttekillinger avlives i stor grad umiddelbart etter fødsel.
Og det er en del som avliver overskuddslamma også i Norge.
Pelsdyra har det helt jævlig og kan uansett ikke sammenlignes med sau, uansett når de avlives.

Ja, det normale er vel å slakte lammene når de kommer ned fra utmarka på høsten. Da får mor og barn nyte en fin sommer sammen ute i naturen.

En bekjent av oss avviklet saueholdet nå i sommer. Skulle egentlig skje til høsten, men siden skifte av bosted måtte skje tidligere enn antatt, så måtte også saueholdet avvikles tidligere enn antatt. Flere av dyrene ble solgt, både voksne og lam, men endel gikk til slakt. Dette resulterte i relativt små lam som ble sendt til slakt. Store nok til å bli mat, men mindre kjøtt enn ideelt sett. Også det å bruke skinnene til saueskinnsfeller ble et lite tap for dem, da flere av skinnene ble veldig små.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 10:03   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Mye bedre enn pelsdyroppdrett, men på linje med geitekillingsdestruksjon og i og for seg kyllingdestruksjon også. Og dermed ikke bra. Men jeg spiser jo kylling og egg så..

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 10:04   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er et poeng slik Floksa beskriver det; at det er verre for mora å bli fratatt babyen når den er helt ny, framfor vanlig slaktealder. Jeg visste ikke at det var så stor forskjell på slaktealder ved kjøtt og pels.

Pluss at de når de er slakteklare kan brukes til både mat og klær, ikke bare pelsen. Sånn fra et ressursperspektiv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 10:25   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Jeg har også en persianer i boden som jeg aldlri har brukt. Tror kanskje jeg har to. Arvet av min farmor og min tante. Det kjennes ikke rett å gå med.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:11   #30
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

(...)
Hva synes dere om dette? Er produsjonen av denne pelsen mest sammenlignbar med produksjon av lammekjøtt eller minkpels? Eller er det noe helt annet?

Dette virker mest sammenlignbart med minkpelsproduksjon, selv om fårene har det atskillig bedre enn mink vanligvis. Jeg ville ikke kjøpt noe slikt, spesielt hvis opprinnelsesland er østre Asia. Det er forsåvidt enkelt for meg å si all den tid jeg aldri noen gang har drømt om pels. Jeg kommer neppe til å arve noe heller, Mutter'n har en pelskåpe av et eller annet slag, men den vil være alt for lang for meg.

Ullplagg liker jeg godt, det passer kroppen og frysingen min bra. Jeg har hørt noe som antyder at ullproduksjon også kan foregå på lugubre vis, men har aldri undersøkt ordentlig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 12:03   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Jeg syns ikke det er sammenliknbart med minkpelsproduksjon, uten at jeg syns det er helt greit av den grunn altså. Men virkelig i en annen liga.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 12:25   #32
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Jeg har faktisk både persianer og en annen pels hengende i skapet. Arvet. Jeg får meg ikke til å bruke pels.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 13:55   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Av galt i en skala fra 1 til 10, så tenker jeg at vanlig sauesknn/pels som er del av sauekjøttproduksjon er 1, nyfødtlammeslakt av lam alt opp kun for pels, ikke kjøtt, og tas fra søya rett etter fødsel er kanskje en 4-5-er, og oppdrett der genetisk ville dyr holdes i trange bur hele livet, utelukkende for pelsproduksjon er en 10-er. Roughly.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 13:59   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Av galt i en skala fra 1 til 10, så tenker jeg at vanlig sauesknn/pels som er del av sauekjøttproduksjon er 1, nyfødtlammeslakt av lam alt opp kun for pels, ikke kjøtt, og tas fra søya rett etter fødsel er kanskje en 4-5-er, og oppdrett der genetisk ville dyr holdes i trange bur hele livet, utelukkende for pelsproduksjon er en 10-er. Roughly.

Ja, tror jeg lander der jeg også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 14:00   #35
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Polyanna har en fin skala også jeg godt kan bruke.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 14:28   #36
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Men ville dere brukt persianerpels hvis dere arvet en?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 14:39   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Men ville dere brukt persianerpels hvis dere arvet en?

Ja, jeg har to arvede. Jeg bruker begge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 14:42   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Men ville dere brukt persianerpels hvis dere arvet en?

Det er ikke helt min stil, men kanskje til spesielle anledninger.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 14:49   #39
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Arvet minkpels, da, ville dere brukt det?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 15:00   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Når det gjelder arvet pels så er jo argumentet at man er med på å legitimere dette og "sette en trend".

Jeg tenker at det gjelder dersom man er en trendsetter. Altså Tallulah og ikke meg, så hun må nok gi sine til meg.


(Jeg er litt i tenkeboksen på akkurat dette argumentet. Jeg har en arvet pels jeg har brukt et par ganger, men som henger på loftet av denne grunnen)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no