Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-19, 10:21   #401
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

DU TULLER F... MEG MED MEG.... Jeg fikk bare melde på EN tvilling om gangen, og må stå i den jævla køen en gang til.

Da jeg fylte ut skjema fikk jeg beskjed om å fylle ut et sted om det var søsken som skulle meldes på konfirmasjon samme år. Må denne likevel meldes på i egen operasjon?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 10:23   #402
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Kunne også melde på søsken samtidig.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 11:21   #403
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.215
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg gikk inn noen minutter på ni, og var nr 156 i køen, men det stod at at kønummer ble trukket vilkårlig blant alle som stod i kø, så da var jeg sikkert heldig.
Men det stod 30 minutters ventetid, og jeg var inne etter 17 minutter, så det kan jo gå fortere.

Det samme skjedde med meg, hadde omtrent samme antall foran meg. Vi fikk kursdagen og tidspunktet vi ønsket oss, heldigvis.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 11:27   #404
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Da jeg fylte ut skjema fikk jeg beskjed om å fylle ut et sted om det var søsken som skulle meldes på konfirmasjon samme år. Må denne likevel meldes på i egen operasjon?

Ja, det sto under feltet der at du måtte melde på søsken i flere selvstendige operasjoner selv om du skrev navnet i det feltet.

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 11:51   #405
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Da har jeg meldt poden på konfirmasjon. Ingen kø for Tentro-konfirmanter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 11:58   #406
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Påmelding: Check! - Fikk litt sjokk da jeg sto i nummer 700- og ett eller annet i kø da jeg gikk inn klokka 09. jaja - storebror og tre (kanskje fire) kompiser blir på samme kurs. Det er gøy.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 12:10   #407
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Meldt på her også, 40 min kø. Samme kurs og sermoni som en gjeng fra håndballaget, det blir bra.

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 12:38   #408
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Da har jeg meldt poden på konfirmasjon. Ingen kø for Tentro-konfirmanter.

Ingen kø i kirka heller Vi har ikkje "påmelding" før til hausten når konfirmasjonsåret begynner. Veit allerede no at det blir andre søndag i september.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 12:40   #409
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Ingen kø i kirka heller Vi har ikkje "påmelding" før til hausten når konfirmasjonsåret begynner. Veit allerede no at det blir andre søndag i september.

Men da er det jo ca. like lenge før, for humanetisk konfirmasjon er i Mai.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 12:42   #410
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Men da er det jo ca. like lenge før, for humanetisk konfirmasjon er i Mai.

Stemmer det, et år omtrent før sjølve seremonien.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 12:43   #411
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har også konfirmasjon i mai. Her konfirmerer alle seg i april/mai, utenom den katolske kirken, så vidt jeg vet?

En av de mest populære kirkene hadde påmelding i mars, og har konfirmasjon i mai. De har venteliste nå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 13:25   #412
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg var inne litt over 10, kom inn etter noen minutter og alt gikk greit.

Synes det var en ok løsning. Heller stå i kø enn at systemet blir så overbelastet at det kneler.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 13:31   #413
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har også fått meldt på, ønsket kurs og seremonidato. Vennene hennes har ikke foreldre som er medlem i HEF, så jeg sender dem bare hvilket kurs hun er påmeldt, så får vi håpe de får plass på samme, når påmelding åpner på onsdag.

Ikke at man skal tvinge folk å melde seg inn, men også de som er medlem i andre trossamfunn sparer noen få hundrelapper på å melde seg inn, altså. (HEF får jo ikke statsstøtte for det medlemsskapet, men likevel...)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 13:42   #414
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ikke at man skal tvinge folk å melde seg inn, men også de som er medlem i andre trossamfunn sparer noen få hundrelapper på å melde seg inn, altså. (HEF får jo ikke statsstøtte for det medlemsskapet, men likevel...)

Min datter er ikke døpt, og da hun vurderte kristen vs humanistisk konfirmasjon, snakket vi om at kristen forutsatte at hun lot seg døpe (dvs ikke nødvendig for å følge undervisningen, men for å være med på seremonien til slutt). Jeg sa da til henne at konfirmasjonen er helt ok, man trenger ikke være kristen for å konfirmere seg i kirka. Men å døpe seg er å begå en religiøs handling, og man melder seg aktivt inn i et trossamfunn. Det er greit å tenke seg om en ekstra gang før man gjør det, og kjenne på at det betyr litt. Hvis hun føler at det er riktig for henne så er det flott at hun vil døpe seg. Men jeg synes ikke at å melde seg ut og inn av trossamfunn for å shoppe den mest attraktive seremonien, som vare ca en time av livet ditt, er helt måten å gjøre det på.

Det er selvsagt ikke helt det samme med Humanetisk forbund som med en religion. Men likevel føler jeg det blir litt mye dobbeltmoral hvis jeg i samme åndedrag som jeg sier dette, skal oppfordre andre til å melde seg inn og ut av andre livssynsorganisasjoner for å gjøre omtrent det samme, spare penger og sikre plass på det kurset man ønsker. Man bør i det minste ha et bevisst forhold til hva organisasjonen står for, og kjenne på at det er noe man ønsker å være en del av, og det må folk nesten finne ut av selv. Så får det heller stå sin prøve, om de ikke kommer på samme gruppe.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 13:46   #415
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Da har jeg meldt poden på konfirmasjon. Ingen kø for Tentro-konfirmanter.

Ikke for vår kirke heller. Kunne til og med velge dato (men ikke klokkeslett).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 13:54   #416
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Da vil jeg bare nevne at Tentro er er kristent konfirmasjonsopplegg som ikke krever at man er døpt eller døpes, eller medfører innmelding i noe trossamfunn. Kristen konfirmasjon finnes i flere former enn Den norske kirkes.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 20-05-19 kl 18:15.
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 15:21   #417
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Poden skal konfirmeres humanistisk, og skal bare ha helt vanlig kurs uten rollespill/tur osv. Ingen problem å få meldt på til ønsket dag og slikt.
Så da er det avklart konfirmasjon 3. Mai 2020
Snåle saker. De begynner å bli store.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 20-05-19 kl 16:50.
Kirsebær er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 16:32   #418
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Poden skal konfirmeres humanistisk, og skal bare ha helt vanlig kurs uten rollespill/tur osv. Ingen problem å få meldt på til ønsket dag og slikt.
Så da er det avklart konfirmasjon 3. Mai 2020
Snåle saker.

Så dere har seremoni søndag, selv om det er via HEF?

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 16:37   #419
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Så dere har seremoni søndag, selv om det er via HEF?

Det er både lørdag og søndag, to helger på rad. I Trondheim kan man velge mellom 2., 3., 9. og 10. mai neste år. Kirka har også både lørdag og søndag. I alle fall den vi hører til.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 20-05-19, 16:42   #420
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Så dere har seremoni søndag, selv om det er via HEF?

I Oslo er det også seremonier begge dager i helgene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no